Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MkI] Ciężko odpala - 2.0 benzyna  (Przeczytany 1462 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Michał Kowalski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 205
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: C4 2007 1.6 HDI 92KM hatch.5d
  • Zainteresowania: mnóstwo
  • Miejscowość: Lublin
[MkI] Ciężko odpala - 2.0 benzyna
« dnia: Wrzesień 28, 2010, 12:57:48 »
Witam,
mam problem z odpalaniem samochodu. Auto w końcu odpala, ale trzeba długo go kręcić. Udaje się co prawda odpalić oczywiście za każdym razem, ale czasami kręci wyjątkowo długo.  
Sytuacja występuje głównie na zimnym siniku, ale na ciepłym też się to zdarza. Akumulator jest nowiutki, wczoraj wymieniony, ale nie poprawiło się.
Problem zaczął się pojawiać w 2 dni po wizycie w serwisie gdzie była wymieniana poduszka pod silnikiem i łożysko podporowe półosi oraz był wymieniany olej w skrzyni biegów. Czy to mogło mieć jakikolwiek wpływ na takie zachowanie samochodu?

Co powinienem sprawdzić, żeby namierzyć ten problem?
Początkowo myślałem, że to filtr paliwa jest zapchany, ale według serwisu w moim aucie nie ma filtra paliwa, jest tylko jakaś mała siateczka przy samej pompie. Więc chyba sam nie dam rady tego rozebrać.

Świece były wymienione 40 tys. km temu. Chyba jeszcze trochę za wcześnie na świece?

Co oprócz tego warto sprawdzić?

Offline Paweł Szczepaniak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 831
  • Skąd: Poznań/Szczecin
  • Posiadany samochód: Skoda Octavia 2.0TDI 170KM/400Nm
  • Zainteresowania: Góry, wspin
  • Miejscowość: Poznań/Szczecin
Re: [MkI] Ciężko odpala - 2.0 benzyna
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 28, 2010, 13:52:55 »
Rozrusznik? Jeżeli kręci długo, a do nie dawna było ok, to za kilka-kilkanaście kręceń nie będzie chciał już zakręcić.. U mnie skończyły się szczotki w ten właśnie sposób i lekko poorały komutator, na szczęście jego przetoczenie + nowe szczotki i całość śmiga jak dawniej ;)
Było: C5 MKI 2.0HDI break '02. Do tego obecnie 2 C5 w rodzinie: Mk I2.0 Pb '03 oraz C5 MkIII 1.6THP '08.
Skoda wygrała z Cytryna - brak hydro rekompensuje cala masa innych pozytywow ;)

Offline Michał Kowalski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 205
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: C4 2007 1.6 HDI 92KM hatch.5d
  • Zainteresowania: mnóstwo
  • Miejscowość: Lublin
Re: [MkI] Ciężko odpala - 2.0 benzyna
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 28, 2010, 15:21:50 »
Dowiedziałem się w ASO, że szczotki do rozrusznika nie występują u nich w katalogu, więc w grę wchodzi wymiana całego rozrusznika (regenerowany kosztuje u nich ok 900 zł buahahaha, więc nie pytałem nawet o nowy Bosch). Na szczęście okazuje się, że takie szczotki mogę dostać w pierwszym lepszym sklepie z rozrusznikami w Lublinie i kosztują one zaledwie 13 zł... Jeżeli tak, to nic nie stoi na przeszkodzie, żeby to kupić i wymienić - może poskutkuje.

Próbować samemu (jeżeli tak to wskazówki na dzieńdobry mile widziane:) )? Czy udać się do jakiegoś speca od rozruszników?
Tylko się boję, że zedrze dużo kasy...

Offline Paweł Szczepaniak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 831
  • Skąd: Poznań/Szczecin
  • Posiadany samochód: Skoda Octavia 2.0TDI 170KM/400Nm
  • Zainteresowania: Góry, wspin
  • Miejscowość: Poznań/Szczecin
Re: [MkI] Ciężko odpala - 2.0 benzyna
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 28, 2010, 16:23:22 »
Moja naprawa rozrusznika kosztowala 300zl (bez groszy), w warsztacie, ktory sie typowo tym zajmuje.. pewnie by bylo taniej, ale ze dzien przed wyjazdem i na holu dokulalem sie, to pewnie sobie doliczyli cos ekstra.. Z tego powodu tez zadnych rad nie udziele :(
Było: C5 MKI 2.0HDI break '02. Do tego obecnie 2 C5 w rodzinie: Mk I2.0 Pb '03 oraz C5 MkIII 1.6THP '08.
Skoda wygrała z Cytryna - brak hydro rekompensuje cala masa innych pozytywow ;)