Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: lozysko w przegubie  (Przeczytany 855 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline darek radomski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 23
  • Skąd: stargard szczeciński
  • Posiadany samochód: citroen zx 1.4i 75 km z lpg
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: stargard szczeciński
lozysko w przegubie
« dnia: Październik 07, 2010, 10:08:38 »
mam takie pytanko czy da sie wymienic lozysko w przegubie od strony kola a moze ktos wie jak sie je da wymienic niech  napisze bo dzwonilem do sklepu i powoedzial ze  takie lozysko kosztuje 16zl

  • Gość
Re: lozysko w przegubie
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 15, 2010, 11:22:11 »
Mowisz zapewne o łożysku podpory półosi.
Zeby je wymienić trzeba jeszcze kupić pierścień który trzyma łożysko w jednym miejscu, jednocześnie trzyma całą półoś żeby nie wychodziła ze skrzyni.
Czyli wyjmujesz półoś, wybijasz stary pierścień i stare łożysko, nakładasz łożyko i (tutaj ważne) najpierw podgrzewasz pierscień i go wkladasz, nie wbijaj na zimno bo półoś bedzie się wysuwać ze skrzynie i olej Ci wycieknie.

  • Gość
Re: lozysko w przegubie
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 15, 2010, 15:03:57 »
Cytuj

Marcin Jankowski napisał:
Mowisz zapewne o łożysku podpory półosi.
Zeby je wymienić trzeba jeszcze kupić pierścień który trzyma łożysko w jednym miejscu, jednocześnie trzyma całą półoś żeby nie wychodziła ze skrzyni.
Czyli wyjmujesz półoś, wybijasz stary pierścień i stare łożysko, nakładasz łożyko i (tutaj ważne) najpierw podgrzewasz pierscień i go wkladasz, nie wbijaj na zimno bo półoś bedzie się wysuwać ze skrzynie i olej Ci wycieknie.


ja ściągnąłem stary pierścien, zmieniłem łożysko, stary pierścień założyłem z powrotem na zimno i wszystko jest ok, jest sucho.. a zrobiłem z 5 tysi.

nowy pierścień kupisz już może mieć inne pasowanie i będzie tak jak Marcin pisze, więc lepiej ostrożnie ściągać stary i go zostawić.

ta teoria z podgrzewaniem coś mi nie pasuje.. łożysko jak w kole zmieniasz to też podgrzewasz i wprasowujesz bo inaczej się wysunie z piastą? coś nie halo ;)