Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Zawór EGR  (Przeczytany 2090 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Karol Janiga

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 9
  • Skąd: Jasło
  • Posiadany samochód: Zamierzam kupić C5 X7
  • Miejscowość: Jasło
Zawór EGR
« dnia: Lipiec 22, 2010, 11:37:26 »
Witam czy może mi ktoś mniej więcej opisać w którym miejscu znajduje sie zawór EGR i jak sie do niego dostać aby go zaślepić w Xmie 2.1TD? Z góry dziękuje za odpowiedź

Offline Tomasz Nowak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 134
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: XM 2.9 V6 '98r
  • Miejscowość: Częstochowa
Re: Zawór EGR
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 23, 2010, 06:37:53 »
Jeśli chodzi o samo zaślepienie, to do kolektora dolotowego dochodzi taka rureczka srebrna, złapana jest taką mało obejmą, odkręcasz ją, rozsuwasz węże, wycinasz z blachy takie kółeczko, składasz i gotowe.
Były: XM 2.1 TD 12V 93r
        Saxo 1.5 '97

Jest: XM 2.9 V6 + LPG Automat '98
        C4 1.6 16V + LPG '10

Offline Karol Janiga

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 9
  • Skąd: Jasło
  • Posiadany samochód: Zamierzam kupić C5 X7
  • Miejscowość: Jasło
Re: Zawór EGR
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 23, 2010, 12:52:45 »
Wielkie dzieki za pomoc moje  wątpliwości sie potwirdziły na innym forum kolega twierdzi że zawór EGR jest zaznoczony na czerwono ale z tego co zrozumiałem chodzi o tą rurke wskazaną zielonymi strzałkami

Offline Ryszard Cudek

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 173
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Xantia 2.1td 1997
  • Zainteresowania: mechanika sport muzyka
  • Miejscowość: Kraków
Re: Zawór EGR
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 23, 2010, 16:59:50 »
Tak zaznaczony na zielono jest przewód egr. Maz pompe Boscha z tego co widze więc jezeli masz pewnośc iz  zawór jest przymknięty to możesz odpiąć wężyk podciśnienia do sterownika i po kłopocie. jednacz czasem ten zawór lubi sie zacinać...
człowiek uczy się całe życie, i umiera głupi...

Offline Bartek Krajewski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 917
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: inny
  • Zainteresowania: internet, fajne filmy, dobra muzyka, fotografia
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Zawór EGR
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 20, 2010, 17:54:02 »
Cytuj

Ryszard Cudek napisał:
Maz pompe Boscha z tego co widze więc jezeli masz pewnośc iz  zawór jest przymknięty to możesz odpiąć wężyk podciśnienia do sterownika i po kłopocie. jednacz czasem ten zawór lubi sie zacinać...


Mnie też to dotyczy :)
Dlatego pytam: który wężyk odpiąć i co to da?
I dlaczego to takie istotne, żeby zawór EGR był zamknięty?

Offline Ryszard Cudek

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 173
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Xantia 2.1td 1997
  • Zainteresowania: mechanika sport muzyka
  • Miejscowość: Kraków
Re: Zawór EGR
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 20, 2010, 19:22:09 »
popatrz na zdjecie powyżej masz zaznaczone który wężyk zaslepić...Tylko nie odpiąć! bo opiąć na stałe nie można no chyba że zaspawasz wlot i wylot.. A dlaczego? popatrz do kolerktora ssącego jak zobaczysz  co tam jest to zrozumiesz..
człowiek uczy się całe życie, i umiera głupi...

Offline Bartek Krajewski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 917
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: inny
  • Zainteresowania: internet, fajne filmy, dobra muzyka, fotografia
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Zawór EGR
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 21, 2010, 15:14:56 »
Cytuj

Ryszard Cudek napisał:
popatrz na zdjecie powyżej masz zaznaczone który wężyk zaslepić...Tylko nie odpiąć! bo opiąć na stałe nie można no chyba że zaspawasz wlot i wylot.. A dlaczego? popatrz do kolerktora ssącego jak zobaczysz  co tam jest to zrozumiesz..


Napisałeś, żeby go odpiąć - spójrz wyżej!
Przez kilka miesięcy jeździłem z zaślepioną rurką od EGR-u, pokazaną na fotce, ale nie zrobiło to żadnej różnicy.
Ponawiam pytanie: dlaczego to takie ważne, żeby zawór EGR był zamknięty?

Offline Ryszard Cudek

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 173
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Xantia 2.1td 1997
  • Zainteresowania: mechanika sport muzyka
  • Miejscowość: Kraków
Re: Zawór EGR
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 21, 2010, 18:52:45 »
Ponawiam odpowiedź odepnij rure dolotu zaświec latarka i zajrzyj do środka...
Pomoge Ci jest tam mnóstwo czarnej bryji pochodzacej z wymieszania oparów oleju i gazów wydechowych które sa zawracane ta rurką...Ta bryja jest ciężka do wymycia a skutecznie ogranicza przepływ powietrza przez kolektor ...
Może także powagać w wypaleniu gniazd zaworów ...
Odpiąć dobrze- tak pewnie napisałem,oczywiście chodzi o zaślepienie lub zablokowanie zaworu Egr w pozycji "ZAMKNIĘTY"...(przepraszam za duze litery)
Koledzy którzy orientuja sie w temacie wiedzą ze chodzi o zaślepienie...
po krótce: egr to jak pierdzenie prosto w nos gdy biegniesz sprintem...:)
Kumasz??
Oczywiście można nie zaślepiac i tez jeździć ...
człowiek uczy się całe życie, i umiera głupi...

Offline Tomasz Nowak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 134
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: XM 2.9 V6 '98r
  • Miejscowość: Częstochowa
Re: Zawór EGR
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 21, 2010, 19:24:15 »
Cytuj

Bartek Krajewski napisał:
Cytuj

Ryszard Cudek napisał:
popatrz na zdjecie powyżej masz zaznaczone który wężyk zaslepić...Tylko nie odpiąć! bo opiąć na stałe nie można no chyba że zaspawasz wlot i wylot.. A dlaczego? popatrz do kolerktora ssącego jak zobaczysz  co tam jest to zrozumiesz..


Napisałeś, żeby go odpiąć - spójrz wyżej!
Przez kilka miesięcy jeździłem z zaślepioną rurką od EGR-u, pokazaną na fotce, ale nie zrobiło to żadnej różnicy.
Ponawiam pytanie: dlaczego to takie ważne, żeby zawór EGR był zamknięty?

A spodziewałeś się osiągów V6? Tego raczej nie odczujesz, tylko tyle, że tak jak napisał Rysiek, nie będziesz zatruwał dodatkowo silnika, do komory spalania będzie szło same czyste powietrze, a nie z domieszkami niedopałków.
Były: XM 2.1 TD 12V 93r
        Saxo 1.5 '97

Jest: XM 2.9 V6 + LPG Automat '98
        C4 1.6 16V + LPG '10

Offline Bartek Krajewski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 917
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: inny
  • Zainteresowania: internet, fajne filmy, dobra muzyka, fotografia
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Zawór EGR
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 21, 2010, 23:51:17 »
Cytuj

Ryszard Cudek napisał:
...jest tam mnóstwo czarnej bryji pochodzacej z wymieszania oparów oleju i gazów wydechowych które sa zawracane ta rurką...Ta bryja jest ciężka do wymycia a skutecznie ogranicza przepływ powietrza przez kolektor ...
Może także powagać w wypaleniu gniazd zaworów ...
Odpiąć dobrze- tak pewnie napisałem,oczywiście chodzi o zaślepienie lub zablokowanie zaworu Egr w pozycji "ZAMKNIĘTY"...(przepraszam za duze litery)
Koledzy którzy orientuja sie w temacie wiedzą ze chodzi o zaślepienie...


Więc po zrobili ten cały zawór, skoro więcej z tego strat, niż korzyści (jeśli takie są?)?!
To ja pójdę chyba jeszcze dalej - tak, jak to robią w innych samochodach: całkiem zdemontuję ten cały EGR i zaślepię otwory, które po nim zostaną...

Offline Bartek Krajewski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 917
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: inny
  • Zainteresowania: internet, fajne filmy, dobra muzyka, fotografia
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Zawór EGR
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 22, 2010, 00:03:38 »
Cytuj

Tomasz Nowak napisał:
A spodziewałeś się osiągów V6? Tego raczej nie odczujesz, tylko tyle, że tak jak napisał Rysiek, nie będziesz zatruwał dodatkowo silnika, do komory spalania będzie szło same czyste powietrze, a nie z domieszkami niedopałków.


Nie, ale miałem nadzieję odczuć jakąkolwiek różnicę, ale nic z tego...
A teoretycznie powinno to poprawić dynamikę, bo te spaliny są gorące, a więc ocieplają powietrze docierające do silnika. A tam powinno docierać jak najzimniejsze (dlatego mamy intercoolery).
Dlatego dziwię się, że zrobili coś takiego...

Offline Jarosław Plucha

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 074
  • Skąd: Kluczbork
  • Posiadany samochód: C4 Grand Picasso Exclusive 2.0HDI 150KM 2014, C3 1.4i Furio 2005
  • Miejscowość: Kluczbork
Re: Zawór EGR
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 22, 2010, 00:13:23 »
Cytuj

Bartek Krajewski napisał:

Więc po zrobili ten cały zawór, skoro więcej z tego strat, niż korzyści (jeśli takie są?)?!
To ja pójdę chyba jeszcze dalej - tak, jak to robią w innych samochodach: całkiem zdemontuję ten cały EGR i zaślepię otwory, które po nim zostaną...


Zawór EGR czyli recylkulcji spalin zrobili po to by z rury wydechowej wydostawały się jak najczystsze spaliny. Za granicą te zawory się sprawdzają, nikt ich nie czyści i nie zaślepia bo czystość paliwa jest dużo lepsza niż naszego paliwa. Ja w swoim Pikusu pierwszą rzeczą którą zrobiłem było odłączenie zaworu EGR. Zaworu nie musisz demontować. Wystarczy że zaślepisz sterowanie, no i oczywiście zawór musi być w pozycji zamkniętej.
Pozdrawiam Jarosław Plucha :evil:

Offline Tomasz Nowak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 134
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: XM 2.9 V6 '98r
  • Miejscowość: Częstochowa
Re: Zawór EGR
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 22, 2010, 04:41:19 »
Jak wyżej.
Były: XM 2.1 TD 12V 93r
        Saxo 1.5 '97

Jest: XM 2.9 V6 + LPG Automat '98
        C4 1.6 16V + LPG '10

Offline Karol Klimczak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 356
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Jest C6 2.2HDi Był XM 2.9V6 aut. 99r Exclusive LPG i AX 1.5D 96r
  • Zainteresowania: Motoryzacja
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Zawór EGR
« Odpowiedź #13 dnia: Październik 22, 2010, 08:29:49 »
Patent stosowany w moim byłym Stilo JTD, polecam zaślepiać.

Xm'owcy pokażcie się na
NOWEJ MAPCE
Były Mój XM

Offline Bartek Krajewski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 917
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: inny
  • Zainteresowania: internet, fajne filmy, dobra muzyka, fotografia
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Zawór EGR
« Odpowiedź #14 dnia: Październik 22, 2010, 11:26:37 »
Cytuj

Jarosław Plucha napisał:
Zaworu nie musisz demontować. Wystarczy że zaślepisz sterowanie, no i oczywiście zawór musi być w pozycji zamkniętej.


A skąd będę wiedział, że jest zamknięty - czy to widać, czy sprawdza się jakoś inaczej?

Offline Jarosław Plucha

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 074
  • Skąd: Kluczbork
  • Posiadany samochód: C4 Grand Picasso Exclusive 2.0HDI 150KM 2014, C3 1.4i Furio 2005
  • Miejscowość: Kluczbork
Re: Zawór EGR
« Odpowiedź #15 dnia: Październik 22, 2010, 13:03:53 »
Cytuj

Bartek Krajewski napisał:

A skąd będę wiedział, że jest zamknięty - czy to widać, czy sprawdza się jakoś inaczej?


Tego z zewnątrz nie stwierdzisz. Jeśli zawór jest sprawny to w pozycji spoczynkowej jest zamknięty, natomiast jeśli jest zabity sadzami, mocno zabrudzony to może być nie domknięty. Można dla pewności go zdemontować wyczyścić i założyć lub zaślepić otwór dolotowy wyciętą blaszką. ale najszybciej odczujesz poprawę lub nie odłączając przewód sterujący. Jeśli odłączysz i będzie poprawa to znaczy że zawór jest sprawny i nie trzeba nic więcej robić. Jeśli natomiast po odłączeniu nie odczujesz poprawy , auto będzie mułowate , będzie nadmierne czarne dymienie oznacza to uszkodzenie lub zawieszenie EGR.  
poczytaj jeszcze tutaj
Co prawda strona dotyczy innej marki ale zasada jest ta sama
Pozdrawiam Jarosław Plucha :evil:

Offline Bartek Krajewski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 917
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: inny
  • Zainteresowania: internet, fajne filmy, dobra muzyka, fotografia
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Zawór EGR
« Odpowiedź #16 dnia: Październik 22, 2010, 14:00:12 »
Cytuj

Jarosław Plucha napisał:
Tego z zewnątrz nie stwierdzisz. Jeśli zawór jest sprawny to w pozycji spoczynkowej jest zamknięty, natomiast jeśli jest zabity sadzami, mocno zabrudzony to może być nie domknięty. Można dla pewności go zdemontować wyczyścić i założyć lub zaślepić otwór dolotowy wyciętą blaszką. ale najszybciej odczujesz poprawę lub nie odłączając przewód sterujący. Jeśli odłączysz i będzie poprawa to znaczy że zawór jest sprawny i nie trzeba nic więcej robić. Jeśli natomiast po odłączeniu nie odczujesz poprawy , auto będzie mułowate , będzie nadmierne czarne dymienie oznacza to uszkodzenie lub zawieszenie EGR.  
poczytaj jeszcze tutaj


Dzięki wielkie - teraz temat jest dla mnie już jasny!  :)

Offline robert ciszewski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 14
  • Skąd: łódź
  • Posiadany samochód: citroen xm break 2,1 td
  • Miejscowość: łódź
Re: Zawór EGR
« Odpowiedź #17 dnia: Listopad 08, 2010, 18:25:57 »
witam, przy okazji mam pytanie dotyczące zaślepienia egr: korzystając z powyższej instrukcji zaślepiłem ten zawór, wyciąłem plastikowe kółeczko o średnicy ok. 37 mm i włożyłem je w rurkę i ponownie skręciłem obejmą. potem nasunęło mi się pytanie czy temperatura spalin nie podtopi tego plastiku, i czy nie wpadnie mi na cylinder powodując jakieś kuku? a jak inaczej można zaślepić?
proszę o radę
pozdrawiam
xm break 2,1 td z klimą 1992 rok

Offline Tomasz Nowak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 134
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: XM 2.9 V6 '98r
  • Miejscowość: Częstochowa
Re: Zawór EGR
« Odpowiedź #18 dnia: Listopad 08, 2010, 20:43:22 »
Zależy jaki plastik, ja bym nie ryzykował chyba. A o metalu słyszał? Ja u siebie wycinałem z blachy aluminiowej. A jak nie masz, to idź do najbliższej żabki, kup jakieś piwko, wypij i też masz doskonały surowiec.
Były: XM 2.1 TD 12V 93r
        Saxo 1.5 '97

Jest: XM 2.9 V6 + LPG Automat '98
        C4 1.6 16V + LPG '10

Offline Bartek Krajewski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 917
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: inny
  • Zainteresowania: internet, fajne filmy, dobra muzyka, fotografia
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Zawór EGR
« Odpowiedź #19 dnia: Listopad 08, 2010, 23:33:02 »
Cytuj

robert ciszewski napisał:
witam, przy okazji mam pytanie dotyczące zaślepienia egr: korzystając z powyższej instrukcji zaślepiłem ten zawór, wyciąłem plastikowe kółeczko o średnicy ok. 37 mm i włożyłem je w rurkę i ponownie skręciłem obejmą. potem nasunęło mi się pytanie czy temperatura spalin nie podtopi tego plastiku, i czy nie wpadnie mi na cylinder powodując jakieś kuku? a jak inaczej można zaślepić?
proszę o radę


Możesz to zaślepić np. jakąś starą monetą o małej wartości (ale o odpowiedniej średnicy) - tego napewno nie stopią spaliny  ;)