Witam
W moim XM'e mam dziwną awarię: żadne bezpieczniki nie uszkadzają się; po włączeniu stacyjki terkoce przekaźnik zasilający moduły klimatronika, ABS, kierunkowskazów, podnoszenia szyb, zasilania radia, wyświetlania komunukatów, zegara i termometru, może coś jeszcze... Przekaźnik ten umocowany jest pod schowkiem po stronie pasażera a zasilany jest z 30A bezpiecznika ze skrzynki w komorze silnika przy akumulatorze. Cewka tego przekaźnika przestaje włączać się po wyjęciu bezpiecznika nr 3 ze skrzynki nad nogami kierowcy.
Obie skrzynki bezpiecznikowe zostały wymontowane, widoczne punkty lutownicze poprawione, styki obejrzane i przeczyszczone alkoholem izopropylowym oraz zwilżone specjalnym bezsiarkowym olejem do styków, stosowanym w elektronice, styki bezpieczników też oczyszczone.
Jeśli wyjmę opisany wcześniej przekaźnik z gniazda i podłączę mu tylko styki cewki przewodami z gniazdem, to po włączeniu stacyjki styki robocze zostają zwarte - jeśli wtedy zmostkuję w gnieździe przekaźnika przewody zasilające, wszystkie moduły zaczynają pracować bez problemu, bezpieczniki nie palą się... Jedynie sterownik przekaźnika wyłącza zasilanie cewki przekaźnika....
Sterowanie tego przekaźnika jest chyba z modułu oznaczonego 9000 i umieszczonego na schematach w, lub przy skrzynce bezpieczników i przekaźników nad nogami kierowcy. Pytanie: co wymusza wyłączanie przekaźnika? Nie mam pełnych schematów, nie wiem gdzie jest moduł 9000; wygląda na to, że sygnały idą magistralą CAN...
(XM 2,5 TD, kombi 1996r.)
Bardzo proszę o konsultacje!
Pozdrawiam
Paweł