Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: pompa paliwa-lpg  (Przeczytany 827 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Piotr Wisniewski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 56
  • Posiadany samochód: citroen zx aura
pompa paliwa-lpg
« dnia: Grudzień 22, 2010, 22:43:19 »
witam. czy pompa paliwa powinna chodzic gdy silnik chodzi na lpg??

Offline Wirgiliusz Faber

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 241
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: ZX break 1,4i rocznik 1995
  • Miejscowość: Kraków
Re: pompa paliwa-lpg
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 22, 2010, 23:00:28 »
tak powinna, paliwo powinno przepływać przez wtryskiwacz/e chłodząc go/je i chronić przed uszczelnienia przed uszkodzeniem.
Pozdrawiam!
Wirgiliusz Faber - Kraków
Citroen ZX break rok95 1,4i + LPG
była łada 2107

Offline Łukasz Iński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 51
  • Skąd: Piaseczno
  • Posiadany samochód: C5 3,0 HDI
  • Miejscowość: Piaseczno
Re: pompa paliwa-lpg
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 23, 2010, 16:35:26 »
Cytuj

Wirgiliusz Faber napisał:
tak powinna, paliwo powinno przepływać przez wtryskiwacz/e chłodząc go/je i chronić przed uszczelnienia przed uszkodzeniem.


A niby w jaki sposób jest chłodzony wtryskiwacz gdy iglica jest ciągle zamknięta i nie ma przez niego żadnego przepływu paliwa? Jest przepływ tylko przez listwę wtryskową <-> regulator ciśnienia, a w ten sposób (w przypadku wielopunktu) wtryskiwacz niewiele będzie chłodzony. Poza tym nie ma potrzeby go chłodzić, tylko co jakiś czas dać mu popracować żeby nie zastygł (odpalanie na benzynie).

Jak jeździsz na lpg z małą ilością paliwa to polecam zrobienie odcięcia pompy paliwa przekaźnikiem z opóźnieniem czasowym.

Możesz nie odcinać pompy, ale niech zawsze 1/3 baku będzie, bo pompa będzie non stop pracowała i jest chłodzona i smarowana paliwem.