Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: CATALIST FAULT, Drgania 2002 [Mk1]  (Przeczytany 2509 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Paweł Mordarski

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 6
  • Skąd: Ełk
  • Posiadany samochód: C5 2.0 16v RFN
  • Miejscowość: Ełk
CATALIST FAULT, Drgania 2002 [Mk1]
« dnia: Grudzień 07, 2010, 16:32:45 »
Witam

Zakupiłem sobie c5. I jest problem.
Auto od początku faluje na zimnym silniku, na ciepłym mniej.
Wymienione zostało:

-Rozrząd
-cewka, świece
-pasek klinowy napinacz paska
- czujnik temp płynu
-czujnik temp powietrza dolotowego
- czyszczone pompa i egr
-czyszczona przepustnica i krokowiec
- adaptacja przeprowadzona lexią
- zmieniona siatka łącząca wydech z kolektorem.

Nadmienie iż przed wymianą siatki notorycznie pojawiał się błąd antypolution fault.
Po wymianie siatki i skasowaniu błędu oraz adaptacji, błędu brak.
silnik falował na zimno.
Od dziś pojawiło się na zimno po uruchomieniu najpierw jest ok, po  minucie silnik faluje, i pojawia się komunikat Catalist Fault, jak się rozgrzeje pojawia się antypolution fault.

Już nie wiem co mam robić z tym autem.

Lexia pokazała błąd P0410 i błędy wypadania zapłonu na wszystkich cylindrach

Proszę o poradę.

Offline Tadeusz Lorkiewicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 111
  • Posiadany samochód: honda logo, '99 i C5 mkII 2.0 HDI
Re: CATALIST FAULT, Drgania 2002 [Mk1]
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 07, 2010, 22:30:35 »
hej,
ja w swojej hondzie po zakupie też miałem taki sam problem. Wielu "speców" radziło mi mniej wiecej to co Ty zrobiłeś plus może kable wys. napięcią i sondę lambda.
Rozwiązaniem okazało się regulacja luzów zaworowych. W hondzie była ona na nakretki, ale  w większości wspólczesnych samochodów w tym pewnie i Twojej C5 jest jakiś samoregulujący się mechanizm. Warto się tego dowiedzieć, i czy może w tym mechaniźmie coś szwankuje

pozdr
pozdr.
Tadeusz

Offline Paweł Mordarski

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 6
  • Skąd: Ełk
  • Posiadany samochód: C5 2.0 16v RFN
  • Miejscowość: Ełk
Re: CATALIST FAULT, Drgania 2002 [Mk1]
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 08, 2010, 07:01:29 »
Witam

Dzięki za zainteresowanie tematem.

Właśnie chciałem się upewnić zanim ruszymy popychacze zaworów.

Bo nikt mi nie chce dać gwarancji że po tym zabiegu będzie oki.

No i decyzja zapadła. Zamowione szklanki firmy INA, w sobotę się rozegra i dam znać jak wyszło.

Offline Tadeusz Lorkiewicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 111
  • Posiadany samochód: honda logo, '99 i C5 mkII 2.0 HDI
Re: CATALIST FAULT, Drgania 2002 [Mk1]
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 08, 2010, 18:26:04 »
Moim zdaniem to własnie to. U mnie dolegliwość najbardziej odczuwalna była na LPG, a Ty masz gaz?
a w ogóle jaki przebieg?

pozdr.
pozdr.
Tadeusz

Offline Paweł Mordarski

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 6
  • Skąd: Ełk
  • Posiadany samochód: C5 2.0 16v RFN
  • Miejscowość: Ełk
Re: CATALIST FAULT, Drgania 2002 [Mk1]
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 09, 2010, 09:15:07 »
Witam

Nie posiadam jeszcze LPG, a przebieg jak przebieg nie wiadoma, choć auto jest z polskiego salonu. Sprawdzałem w citroenie puki był serwisowany no i mniej więcej by się zgadzało że ma te 180000, ale pewności nigdy nie masz:)

Offline Ryszard Figasiński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 26
  • Skąd: Bobolice
  • Posiadany samochód: Xantia II 99r.1.8/16v i C5/2.0/16v 2002r. + lpg/xara picasso 1.8+LPG 2000r.
  • Zainteresowania: motoryzacja/ogrodnictwo/turystyka
  • Miejscowość: Bobolice
Re: CATALIST FAULT, Drgania 2002 [Mk1]
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 09, 2010, 17:21:58 »
Cześć  !. Napisz czy ten ostatni zabieg znacząco poprawił pracę silnika,ja mam ten sam problem ale mam lpg i w momencie przejścia z bęzyny na gaz problem znika lecz po nagrzaniu się silnika jest jakby głośniejszy.Dodam jeszcze że nagrzany silnik pracuje równo na bęzynie jak i na gazie.Mam także xantię II 1.8/16v +lpg i widzę że zakup C5 był pomyłką delikatnie mówiąc,nowsze auta nie zawsze są lepsze.

Offline Paweł Mordarski

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 6
  • Skąd: Ełk
  • Posiadany samochód: C5 2.0 16v RFN
  • Miejscowość: Ełk
Re: CATALIST FAULT, Drgania 2002 [Mk1]
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 14, 2010, 11:31:59 »
Witam.

Problem rozwiązany.

Po wymianie szklanek wszystkie 16 sztuk, problemu nie ma.
Pracuje pięknie.

Pozdrawiam

Offline Rafał Liszkowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 523
  • Skąd: Łask
  • Posiadany samochód: Citroen C5 x7 2008 2.0 16v
  • Miejscowość: Łask
Re: CATALIST FAULT, Drgania 2002 [Mk1]
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 14, 2010, 15:48:00 »
A ile cie kosztowała wymiana szklanek ?
Diagnostyka L.E.X.I.A   Łask i okolice

Offline Tadeusz Lorkiewicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 111
  • Posiadany samochód: honda logo, '99 i C5 mkII 2.0 HDI
Re: CATALIST FAULT, Drgania 2002 [Mk1]
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 14, 2010, 17:26:10 »
rozumiem, ze moja sugestia się sprawdziła, cieszę się.
pozdr.
pozdr.
Tadeusz

Offline Paweł Mordarski

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 6
  • Skąd: Ełk
  • Posiadany samochód: C5 2.0 16v RFN
  • Miejscowość: Ełk
Re: CATALIST FAULT, Drgania 2002 [Mk1]
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 15, 2010, 08:42:34 »
Tak jak najbardziej sugestia się sprawdziła. Dziękuję za podwowiedź, bo ogólnie nikt nie chciał na 100% zaryzykować i powiedzieć wymieniaj, problem zniknie.

A co do kosztów, to nie jest tak dużo roboty, jedna sobota.

szklanki kosztowały mnie po rabacie kumpel brał na firmę w Autolandzie całe 330zł brutto za 16 szt firmy INA.

Wymiana była z kumplem bo ja pojęcia nie mam, ja tylko pomagałem i nic mnie to nie kosztowało.

Przy wymianie konieczne są takie kołki do blokowania rozrządu na końcu 6 przechodząca w 8, same śruby 6 nie wystarczą.

Zaczeliśmy od zdjęcia koła, nadkola, osłon, spuściliśmy płyn chłodniczy, podparliśmyt silnik od dołu i zdieliśmy poduszki silnika (jedna była do wymiany koszt 100zł) zbiornik od płynu chłodzącego też do demontażu, potem osłona rozrządu i zdjąć pasek , a dalej to już poszło. Cewka do demontażu pokrywy, wałk,i i szklanki  jak na dłoni. Wszystko potem składaliśmy i oczywiście sylikonem taki niebieskim wys temp.

Więc całkowity koszt to szklanki 330 plus sobota.:)

Zachęcam do samodzielnej wymiany nic strasznego.
Oczywiście jeżeli mamy w miarę wyposażony garaż.

Pozdrawiam
Paweł

Offline Ryszard Figasiński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 26
  • Skąd: Bobolice
  • Posiadany samochód: Xantia II 99r.1.8/16v i C5/2.0/16v 2002r. + lpg/xara picasso 1.8+LPG 2000r.
  • Zainteresowania: motoryzacja/ogrodnictwo/turystyka
  • Miejscowość: Bobolice
Re: CATALIST FAULT, Drgania 2002 [Mk1]
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 16, 2010, 19:09:07 »
Cześć !.Ta informacja pozwala mi zrozumieć że jest to dość częsta przypadłość w silnikach 2.0/16v.W okresie letnim też będę chciał dokonać wymiany szklanek,cieszę się że tak szczegółowo opisałeś tą czynność ale mam jeszcze pytanie ,czy te szklanki to występują w komplecie z uszczelniaczami , czy jeszcze do nich trzeba coś dokupić ,oraz czy,po tej naprawie trzeba jechać na komputer ?.Pozdrawiam !.

Offline Paweł Mordarski

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 6
  • Skąd: Ełk
  • Posiadany samochód: C5 2.0 16v RFN
  • Miejscowość: Ełk
Re: CATALIST FAULT, Drgania 2002 [Mk1]
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 17, 2010, 13:50:59 »
Witam

Kupujesz tylko szklanki pakowane były po 8 szt w opakowaniu (nie są z uszczelniaczami), szklanki te co ja kupiłem firmy INA nie potrzebowały nic więcej.

Dokupić warto o tym zapomniałem symeringi na wałki ale to groszowe sprawy, wymieniłe je przy okazji profilaktycznie.
no i jakiś dobry silikon na wysoką temp.

Nie jeździłem na komp, nie ma takiej potrzeby.
Chyba że chcesz wykasować błędy z pamięci.

Pozdrawiam
Paweł

Offline Ryszard Figasiński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 26
  • Skąd: Bobolice
  • Posiadany samochód: Xantia II 99r.1.8/16v i C5/2.0/16v 2002r. + lpg/xara picasso 1.8+LPG 2000r.
  • Zainteresowania: motoryzacja/ogrodnictwo/turystyka
  • Miejscowość: Bobolice
Re: CATALIST FAULT, Drgania 2002 [Mk1]
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 18, 2010, 17:13:22 »
Cześć !.Dzięki Paweł,myślę że zacznę szukać w mojej okolicy potrzebnych części a jak wszystko przygotuję i zdobędę schemat głowicy to robię to sam.Jeżeli jeszcze coś w tym temacie się wydarzy to napisz.Pozdrawiam i przy okazji życzę Wesołych świąt.Rysiek.

  • Gość
Re: CATALIST FAULT, Drgania 2002 [Mk1]
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 19, 2010, 20:14:08 »
W niektorych silnikach 2.0 w MK 1 byly zamontowane felerne popychacze,o tym problemie bylo juz dosc opisywane,wymiana na nowsze z poprawka likwiduje ten problem calkowicie ale niewiem jak to jest zamiennikiem INA ,czy te tez sa poprawione??