Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: prawy reflektor - wymiana  (Przeczytany 952 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Aleksander Majka

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 52
  • Skąd: Bytom
  • Posiadany samochód: Xsara coupe, 98 (1 rej.99) 1.9 TD
  • Miejscowość: Bytom
prawy reflektor - wymiana
« dnia: Listopad 30, 2010, 11:59:46 »
Muszę wymienić prawy reflektor. Zbiła mi się szybka - lampki działają. W związku z moim niewielkim doświadczeniem w tym temacie - chciałbym zapytać.

1. jakie lampki były montowane do xsar 1.9 TD z 97/98 moja jest z przełomu. h4 czy h7?

2. czy jeśli chodzi o reflektor, to jest różnica pomiędzy anglikiem a wersją europejską? bo te angielskie są sporo tańsze.

pozdrawiam serdecznie.
pozdrawiam, Olek
__________________________
Xsara Coupe, 98 r. (1 rej 99) 1.9 TD 90 km. kolor granatowy (moja dziewczyna, mówi ze kobalt :) )

Offline Damian Mirecki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 651
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara 1.4i SX 1998; Peugeot 207 RC
  • Miejscowość: Częstochowa
Re: prawy reflektor - wymiana
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 30, 2010, 15:45:19 »
1. W xsarach I montowane były zarówno reflektory z żarówkami h4 jak i h7.
Oto sposoby jak je odróżnić:
Musisz sprawdzić ile żarówek jest w Twoim reflektorze. Jeśli jest jedna tzn że masz h4 a jeśli dwie to masz h7. Najłatwiej zajrzeć po prostu pod maskę i obejrzeć reflektor od tyłu i zobaczyć ile jest klapek zasłaniających zarówki.
Możesz też włączyć światła mijania, spojrzeć na reflektor, włączyć drogowe i spojrzeć drugi raz. Jeśli po przełączeniu na "długie" żarówka po prostu mocniej zaświeciła to masz h4 a jeśli obok zapaliła sie druga żarówka (bliżej grilla) to masz h7.
Trzecie sposób na sprawdzenie nie wymaga nawet podnoszenia się z fotela. Siadasz za kółkiem. Włączacz światla mijania, zapala się zielona kontrolka po prawej stronie zegarów. Przełączasz na długie i jeśli teraz świecą się obie kontrolki (tzn zielona od mijania i niebieska od długich) to masz h7, a jak tylko jedna to masz h4:)

2. Różnica między europejskim a angielskim reflektorem jest znaczna i wynika z faktu że na naszym kontynencie snop światła jaki dają reflektory jest asymetryczny tzn że bardziej doświetlane jest pobocze. Z tego powodu reflektory aut z kierownica po lewej stronie świecą bardziej na prawo. W autach z kierownica po prawej stronie jest odwrotnie, swiecą mocniej na lewo bo jadąc lewą stroną jezdni mają pobocze po lewej stronie. Zakładając "angielski" reflektor do "europejskiego" auta bedziesz oslepial ludzi nadjeżdżających z naprzeciwka no i Twoje autko nie przejdzie badania technicznego
Xsara 2.0 VTS Mk1 - bedzie mi jej brakowac...

Offline Aleksander Majka

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 52
  • Skąd: Bytom
  • Posiadany samochód: Xsara coupe, 98 (1 rej.99) 1.9 TD
  • Miejscowość: Bytom
Re: prawy reflektor - wymiana
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 02, 2010, 10:28:38 »
dziękuje za wyczerpującą odpowiedź. powiedz mi jeszcze, czy jak zamontuje h4 do h7 albo odwrotnie to może coś nie pasować, czy także będzie działać?
pozdrawiam
pozdrawiam, Olek
__________________________
Xsara Coupe, 98 r. (1 rej 99) 1.9 TD 90 km. kolor granatowy (moja dziewczyna, mówi ze kobalt :) )

Offline Jan Ferde

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 207
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: AR 159, Xsara II 1.6 16v
  • Miejscowość: Wrocław
Re: prawy reflektor - wymiana
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 02, 2010, 12:47:48 »
Cytuj

Aleksander Majka napisał:
dziękuje za wyczerpującą odpowiedź. powiedz mi jeszcze, czy jak zamontuje h4 do h7 albo odwrotnie to może coś nie pasować, czy także będzie działać?
pozdrawiam



Trzeba przerobić instalację elektryczną, żeby dało się podłączyć jedną wtyczkę H4 do dwóch żarówek H7 lub odwrotnie.
 
Xsara