Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Swap 3.0 V6 12V na 2.1td - pytania.  (Przeczytany 1748 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Grzegorz Piotrowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 111
  • Skąd: Białystok
  • Posiadany samochód: Xantia XM
  • Miejscowość: Białystok
Swap 3.0 V6 12V na 2.1td - pytania.
« dnia: Grudzień 23, 2010, 14:10:32 »
Witam kolegów od X-Menów.
Stałem sie posiadaczem 3 super XM'ow.
1. XM 3.0V6 12V - 96r, manual, exclusive - silnik padniety.
2. XM 2,1td - 92r, super stan
3. XM 2,1td - 93r, super stan, zapowietrza sie, niemiec wsadzil w niego ostatnio ponad 1000E ;) nowy alternator, rozrusznik, akumulator itd. wmontowany filtr czasteczek ;)
Tylko jest jeden problem musze je przewiesc z odleglosci ok 1500km w jedna strone ;)

No i mam plana zrobic swapa silnika 2.1 do tego 3.0.
Czy jest to wykonalne? Czy trzeba zmieniac skrzynie? Jak z reszta osprzetu? Czy mocno przewalone z elektronika?

Jezeli taki temat byl, to z gory przepraszam.
Pozdrawiam.
BTW. Wole XM'a od Xantii ;)

Offline Daniel Wolny

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4 479
  • Skąd: Bytom
  • Posiadany samochód: C5 mk1 2003 2.0 16v BVM6
  • Miejscowość: Bytom
Re: Swap 3.0 V6 12V na 2.1td - pytania.
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 23, 2010, 15:56:11 »
Te silniki nie mają praktycznie żadnej elektroniki. Jedyny komp jaki występował, to ten sterujący EGR-em (nie wszędzie zresztą), ale EGR się i tak zwykle odpina.

Tak więc jedyne co przekładasz, to silnik i skrzynie (diesle mają inne przełożenia), wpinasz się gdzieś przekaźnikiem od świec żarowych i podpinasz czujnik temperatury. No i przekładasz liczniki (a przynajmniej sam obrotomierz).

Czy pasuje do budy - nie mam pojęcia.

Offline Jędrzej Patelski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 727
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: 2oo
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Swap 3.0 V6 12V na 2.1td - pytania.
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 23, 2010, 18:17:55 »
A nie lepiej wrzucić drugi silnik, powiedzmy taki:
http://allegro.pl/silnik-citroen-xm-3-0-v61996r-i1368812744.html
http://tinyurl.com/xmpower
Ojciec: XM V6 12V [ZPJ] 96'
Brat: XM Break V6 24V [ES9J4] 97'
Był: XM V6 24V [ZPJ4] 96', XM 2.0 8V 93'

Offline Roman Suchara

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 169
  • Skąd: Orzesze
  • Posiadany samochód: Xm 2.1td aut.exl.Xantia2hdi,C5
  • Zainteresowania: wino,po nim śpiew
  • Miejscowość: Orzesze
Re: Swap 3.0 V6 12V na 2.1td - pytania.
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 23, 2010, 21:14:14 »
Swapa zrobisz bez większych problemów,lecz skrzynia musi być z diesla.Po prostu nie połączysz fizycznie skrzyni z 3,0 z silnikiem 2,1 mimo że to z nazwy takie same skrzynie,za to półosie pozostaną te same.Z elektoniką też nie ma problemów,pod warunkiem że posprawdzasz przed rozpoczęciem podmiany,do czego są podłączone poszczególne kable przy silniku.
Pozdrawiam
Roman Suchara
Śp.Xm 2,1td 92 kombi
XM 2,1td 98r aut.exclusive
Xa2 hdi.99r excl.
,C5.

Offline Grzegorz Piotrowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 111
  • Skąd: Białystok
  • Posiadany samochód: Xantia XM
  • Miejscowość: Białystok
Re: Swap 3.0 V6 12V na 2.1td - pytania.
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 23, 2010, 21:39:10 »
To juz wszystko jasne ;) wystarczy mi je przywiesc ;)
NIE CHCE BENZYNY WOLE DYsZla ;)
Pozdrawiam.

Offline Artur Zamozny

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 902
  • Skąd: Herne DE
  • Posiadany samochód: XM 3.0V6-BX-C5mk1-C5mk1fl-C5x7-C6
  • Zainteresowania: TAK są
  • Miejscowość: Siewierz
Re: Swap 3.0 V6 12V na 2.1td - pytania.
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 26, 2010, 13:36:13 »
Przy obecnych wariacjach cenowych paliw sam się zastanawiam czym jeździć.Benzynka ma sens jak jest LPG , no chyba że ktoś mało jeździ.
 Natomiast jak wygląda sprawa papierów przy zmianie silnika?Co trzeba złożyć żeby zmienić wpis w dow.rej ?

Offline Daniel Wolny

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4 479
  • Skąd: Bytom
  • Posiadany samochód: C5 mk1 2003 2.0 16v BVM6
  • Miejscowość: Bytom
Re: Swap 3.0 V6 12V na 2.1td - pytania.
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 26, 2010, 16:05:15 »
Jeśli zmieniasz rodzaj paliwa, to potrzebujesz świstek z warsztatu, który ma w papierach odpowiedni wpis i z tym świstkiem idziesz po nowy dowód rej.

Offline Tomasz Nowak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 134
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: XM 2.9 V6 '98r
  • Miejscowość: Częstochowa
Re: Swap 3.0 V6 12V na 2.1td - pytania.
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 27, 2010, 04:25:07 »
Z tego co wiem, silnik jest traktowany jako część wymienna, w związku z czym nie trzeba tego zgłaszać.
Były: XM 2.1 TD 12V 93r
        Saxo 1.5 '97

Jest: XM 2.9 V6 + LPG Automat '98
        C4 1.6 16V + LPG '10

Offline Daniel Wolny

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4 479
  • Skąd: Bytom
  • Posiadany samochód: C5 mk1 2003 2.0 16v BVM6
  • Miejscowość: Bytom
Re: Swap 3.0 V6 12V na 2.1td - pytania.
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 27, 2010, 16:49:15 »
Zauważ, że w dowodzie rej. masz wpisany rodzaj paliwa. P = benzyna; D - olej napędowy.

Offline Tomasz Nowak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 134
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: XM 2.9 V6 '98r
  • Miejscowość: Częstochowa
Re: Swap 3.0 V6 12V na 2.1td - pytania.
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 27, 2010, 18:32:07 »
Ale i pojemność masz i moc wpisaną, a tego zgłaszać na pewno nie trzeba. Trzeba by w urzędzie podpytać konkretnie.
Były: XM 2.1 TD 12V 93r
        Saxo 1.5 '97

Jest: XM 2.9 V6 + LPG Automat '98
        C4 1.6 16V + LPG '10

Offline Artur Zamozny

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 902
  • Skąd: Herne DE
  • Posiadany samochód: XM 3.0V6-BX-C5mk1-C5mk1fl-C5x7-C6
  • Zainteresowania: TAK są
  • Miejscowość: Siewierz
Re: Swap 3.0 V6 12V na 2.1td - pytania.
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 27, 2010, 21:02:35 »
Raczej na mój rozum także trzeba ponieważ od pojemności i mocy masz naliczaną stawke ubezpieczenia.
 Chyba jeszcze nikt nie robił takiej przeróbki.

Offline Tomasz Nowak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 134
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: XM 2.9 V6 '98r
  • Miejscowość: Częstochowa
Re: Swap 3.0 V6 12V na 2.1td - pytania.
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 31, 2010, 04:09:08 »
Tego jestem świadomy, ale co do zmiany pojemności jestem niemal pewny. Po prostu wychodzą z założenia, że jak się zmienia to z reguły na taki sam motor, no mniejsza ;)
Były: XM 2.1 TD 12V 93r
        Saxo 1.5 '97

Jest: XM 2.9 V6 + LPG Automat '98
        C4 1.6 16V + LPG '10