Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: XM 2.1 TD problemy z zapalaniem  (Przeczytany 1359 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Zbigniew Trebel

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 5
  • Skąd: Czechowice-Dziedzice
  • Posiadany samochód: XM 2,1 TD
  • Miejscowość: Czechowice-Dziedzice
XM 2.1 TD problemy z zapalaniem
« dnia: Styczeń 02, 2011, 23:52:17 »
Brakuje mi już pomysłów. Niezależnie od temperatury silnik słabo pali. Wystarczy dłuższy postój.
Te tematy już "przerobiłem":
-brak jakichkolwiek wycieków
-pompa paliwa OK, kompresja silnika 26 bar, zapłon ustawiony (z lekkim wyprzedzeniem)-sprawdzone w dobrym serwisie
-świece żarowe wymienione
-minięty podgrzewacz, wstawione zawory zwrotne (paliwo się nie cofa)
-zdemontowana pompka paliwa purflux (wstawiony inny filtr)
"Na chwilę" pomogło rozruszanie pływaka, który znajduje się pod tylną kanapą po stronie pasażera (silnik zapalał bez problemu przez tydzień ale potem problemy zaczęły się od nowa.
Czujnik temperatury zewnętrznej od kiedy pamiętam nie działa (wyczytałem we wcześniejszych postach, że on może być powodem problemów z zapalaniem) a problem z zapalaniem pojawił się stosunkowo niedawno.
zbig ;)

Offline Daniel Wolny

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4 479
  • Skąd: Bytom
  • Posiadany samochód: C5 mk1 2003 2.0 16v BVM6
  • Miejscowość: Bytom
Re: XM 2.1 TD problemy z zapalaniem
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 03, 2011, 00:01:16 »
Nie napisałeś który rocznik i jaka pompa wtryskowa.

Jeśli jest to jeszcze bosch, to sprawdź linkę załączającą ssanie - na zimnym silniku powinna być naprężona.

Offline Zbigniew Trebel

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 5
  • Skąd: Czechowice-Dziedzice
  • Posiadany samochód: XM 2,1 TD
  • Miejscowość: Czechowice-Dziedzice
Re: XM 2.1 TD problemy z zapalaniem
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 03, 2011, 00:13:42 »
Pompa Bosch, rocznik 93.
linka sprawdzona na zimnym silniku
zbig ;)

Offline Wiesław Bożym

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 83
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: był XM 2.1 TD '91, XM 2.1 TD '98 Aut. , jest C5 2.0 Pb/LPG Aut. 2004, C4 GP 2007
  • Miejscowość: Warszawa
Re: XM 2.1 TD problemy z zapalaniem
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 03, 2011, 22:24:54 »
Cytuj

Zbigniew Trebel napisał:
Brakuje mi już pomysłów.
"Na chwilę" pomogło rozruszanie pływaka, który znajduje się pod tylną kanapą po stronie pasażera (silnik zapalał bez problemu przez tydzień ale potem problemy zaczęły się od nowa.

Czy twój problem występuje również gdy masz pełny bak? Mówisz, że poprawiło się jak grzebałeś przy ssaku w zbiorniku paliwa? Czy jesteś pewny (tzn sprawdziłeś zakładając przewody przezroczyste), że nie ciągniesz powietrza z paliwem?
Pytam sie bo kiedyś w poprzednim XM-ie miałem problem z ssakiem a właściwie oringiem na rurce ssącej przez który powietrze dostawało się do układu, a objawiało sie to szczególnie przy niskim poziomie paliwa (oring wynurzał się na powierzchnię) przy skręcaniu bodajrze w lewo tym, że silnik łapał powietrze i wchodził na wyższe obroty. Długo z tym walczyłem, aż doszedłem do zbiornika i ssaka. Wymiana oringu pomogła :), czego również tobie życzę.
Pozdrawiam.

Offline Zbigniew Trebel

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 5
  • Skąd: Czechowice-Dziedzice
  • Posiadany samochód: XM 2,1 TD
  • Miejscowość: Czechowice-Dziedzice
Re: XM 2.1 TD problemy z zapalaniem
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 04, 2011, 12:26:44 »
A gdzie jest ten oring?
zbig ;)

Offline Wiesław Bożym

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 83
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: był XM 2.1 TD '91, XM 2.1 TD '98 Aut. , jest C5 2.0 Pb/LPG Aut. 2004, C4 GP 2007
  • Miejscowość: Warszawa
Re: XM 2.1 TD problemy z zapalaniem
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 04, 2011, 22:39:54 »
Cytuj

Zbigniew Trebel napisał:
A gdzie jest ten oring?

Jak wyjmiesz ssak to zobaczysz go na króćcu ssącym. Połączenie jest ruchome i uszczelnienie następuje w trakcie dokręcania ssaka do zbiornika paliwa. Aby wymienić oring musiałem odlutować przewody elektryczne a potem rozłączyć elementy (w praktyce łatwiej to zrobić niż opisać :) )
Pozdrawiam

Offline Zbigniew Trebel

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 5
  • Skąd: Czechowice-Dziedzice
  • Posiadany samochód: XM 2,1 TD
  • Miejscowość: Czechowice-Dziedzice
Re: XM 2.1 TD problemy z zapalaniem
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 18, 2011, 21:46:50 »
I wyjaśniło się ostatecznie.  Szkoda, że żaden z "fachowców" nie wykazał się taką dociekliwością jak właściciel pojazdu. Eksperci od układów paliwowych z serwisu Śmietana w Kobiórze stwierdzili, że auto przy takiej kompresji nie będzie zapalało (25-26 ATM). Skasowali 180 zł za diagnostykę komputerową i "rozłożyli ręce". Dodam, że serwis p. Śmietany ma dobrą renomę na Śląsku - trzeba umawiać się z tygodniowym wyprzedzeniem!
Ale do rzeczy...problem okazał się prozaiczny. Szlag trafił ssak, który jest zamontowany pod tylną kanapą po stronie pasażera. Popękały plastikowe kolanka, na których są zamontowane przewody: dolotowy i wylotowy...układ się zapowietrzał i auto się "znarowiło". Doraźnie zakleiłem nieszczelności dwuskładnikowym specyfikiem z castoramy (ponoć odporny na działanie oleju napędowego) i samochód zapala bez żadnych problemów. Mam mimo wszystko poczucie, że problemu pozbyłem się "na chwilę"...więc jeżeli ktoś jest w posiadaniu takiego ssaka proszę o odpowiedź na moje ogłoszenie.
zbig ;)