Otworzyłem rozrząd.
Jakież było moje zdziwienie gdy za kołami i paskiem rozrządu ujrzałem jeszcze jeden zestaw kółek zębatych, niestety jednak bez paska. Pasek a raczej jego fragmenty były zmielone i wciśnięte w różne strony obudowy, a stan tych szczątków wskazuje że jeżdżę już tak bardzo długo.
Z literatury internetowej dowiedziałem się że to układ balansujący który ma zapobiegać drganiom silnika.
Jeśli ktoś mógłby mi przybliżyć ten temat /może jakiś link do mądrych stron ?/, a zwłaszcza podpowiedzieć czy jest jakieś określone wzajemne położenie tych dwóch układów paskowych.
Czy jeśli będę zakładał pasek balansowy to czy muszę zwracać uwagę na jakieś ewentualne znaki na kołach wałków balansowych, czy też zakładam go w dowolnym położeniu ?
I jeszcze jedno: Jaki jest gwint /prawy czy lewy/ na śrubie mocującej koło rozrzadu do wału korbowego.
Z góry dziękuję za pomoc