Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Brzęczy podczas skrętu kolami...  (Przeczytany 2269 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Łukasz Majewski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 28
  • Skąd: Strzelno
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 1.8i LPG
  • Miejscowość: Strzelno
Brzęczy podczas skrętu kolami...
« dnia: Styczeń 30, 2011, 21:42:06 »
Witam, dzisiaj zauważyłem że podczas skrętu kół (nawet niewielkie poruszenie kierownicą) powoduje że z komory silnika słychać buczenie, jakby coś o siebie tarło, im mocniej skręcę koła tym mocniej słychać i mam wrażenie że spadają obroty. Zrobiłem dzisiaj jakieś 120 kilometrów i kilka dziur zaliczyłem (bo nie sposób było uniknąć). Macie jakieś pomysły? Kierownica pracuje lekko - tak jak do tej pory.

Offline Tomasz Wilk

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 16
  • Posiadany samochód: citroen xsara picasso , c5
Re: Brzęczy podczas skrętu kolami...
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 31, 2011, 08:38:07 »
ja bym obstawiał pompę wspomagania , sprawdź poziom płynu wspomagania

Offline Dariusz Kulewski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 431
  • Skąd: Police
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara Picasso 1.6 HDi '05, C-4 GP 1,6 HDi '10
  • Miejscowość: Police
Re: Brzęczy podczas skrętu kolami...
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 31, 2011, 08:49:57 »
Podnieś maskę do góry posłuchaj i przybliż bardziej problem bo tak można zgadywać w nieskończoność
Darek

Offline Łukasz Majewski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 28
  • Skąd: Strzelno
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 1.8i LPG
  • Miejscowość: Strzelno
Re: Brzęczy podczas skrętu kolami...
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 01, 2011, 10:54:35 »
Rzeczywiście brak płynu we wspomaganiu, jednak nie wyleciał cały tylko dosłownie 200 ml. Pozdrawiam.

Offline Piotr Szolc

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 13
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Posiadany samochód: Citroen Xara Picasso 2,0 HDI
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Re: Brzęczy podczas skrętu kolami...
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 01, 2011, 10:58:22 »
Witaj. Masz prawdopodobnie cieknącą maglownicę. Płyn zbiera się w gumowej osłonie. Przy jeżdzie na dziurach wyciekł. Teraz się uzupełnił i z tąd brak płynu. Nie stety zacznij się rozglądać za maglownicą. Jak pęknie guma to będzie lecieć jak z kranu i na sucho zatrzesz pompę wsopomagania. Czyli podwójny wydatek. Pozdrawiam.
Pozdrawiam Pitr S. :-)

Offline Jarosław Plucha

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 074
  • Skąd: Kluczbork
  • Posiadany samochód: C4 Grand Picasso Exclusive 2.0HDI 150KM 2014, C3 1.4i Furio 2005
  • Miejscowość: Kluczbork
Re: Brzęczy podczas skrętu kolami...
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 01, 2011, 11:42:15 »
Cytuj

Piotr Szolc napisał:
Witaj. Masz prawdopodobnie cieknącą maglownicę. Płyn zbiera się w gumowej osłonie. Przy jeżdzie na dziurach wyciekł. Teraz się uzupełnił i z tąd brak płynu. Nie stety zacznij się rozglądać za maglownicą. Jak pęknie guma to będzie lecieć jak z kranu i na sucho zatrzesz pompę wsopomagania. Czyli podwójny wydatek. Pozdrawiam.


Halo Piotrze, u mnie też był brak płynu w zbiorniczku i nie maglownica była winna tylko przewód ciśnieniowy powrotu. Rozszczelnił  się na złączu i był wyciek, stąd braki płynu w zbiorniczku. Pompa też brzęczała przy skręcie.
Pozdrawiam Jarosław Plucha :evil:

Offline Maciej Krzanowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 117
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Citroen C4 Picasso II 1.6 blue hdi 120KM
  • Miejscowość: Kraków
Re: Brzęczy podczas skrętu kolami...
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 02, 2011, 10:25:38 »
Witam!
A ja zauważyłem u mnie, że coś brzęczy tylko gdy koło jest maksymalnie skręcone i a ja dociskam jeszcze koło do skrętu (oczywiście dalej już się nie da), gdy odpuszczę, to przestaje bzyczeć - oczywiście koło nadal maksymalnie skręcone. Czy to jest normalne? Auto było miesiąc temu na przeglądzie w ASO i nic nie zgłaszali o pompie. Pozdrawiam

Offline Jarosław Plucha

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 074
  • Skąd: Kluczbork
  • Posiadany samochód: C4 Grand Picasso Exclusive 2.0HDI 150KM 2014, C3 1.4i Furio 2005
  • Miejscowość: Kluczbork
Re: Brzęczy podczas skrętu kolami...
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 02, 2011, 11:22:50 »
Cytuj

Maciej Krzanowski napisał:
Witam!
A ja zauważyłem u mnie, że coś brzęczy tylko gdy koło jest maksymalnie skręcone i a ja dociskam jeszcze koło do skrętu (oczywiście dalej już się nie da), gdy odpuszczę, to przestaje bzyczeć - oczywiście koło nadal maksymalnie skręcone. Czy to jest normalne? Auto było miesiąc temu na przeglądzie w ASO i nic nie zgłaszali o pompie. Pozdrawiam

To zależy co sprawdzali na tym przeglądzie. Jeśli Cię przy tym nie było to nie wiesz czy zaglądali do zbiorniczka płynu wspomagania. Pozom płynu możesz sobie sprawdzić sam. W korku jest bagnet z podziałką . dla płynu zimnego lub gorącego. Opis powinien być w instrukcji obsługi . Inna sprawa, jak mocno tobie brzęczy. Czy jest to dźwięk niepokojący, metaliczny czy lekko wibrujący głuchy. W każdym aucie gdzie jest pompa hydrauliczna wspomagania przy pełnym skręcie i dobiciu będzie słyszalne brzęczenie. W jednych mocniej w innych ledwo słyszalne ale dźwięk będzie zawsze.
Może też tak być że przy pełnym skręcie gdzie powstaje duże obciążenie na osprzęcie, może się odzywać koło pasowe wału. A to już jest pierwszy jego sygnał o zbliżającym się końcu jego żywota, amen.
Pozdrawiam Jarosław Plucha :evil:

Offline Maciej Krzanowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 117
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Citroen C4 Picasso II 1.6 blue hdi 120KM
  • Miejscowość: Kraków
Re: Brzęczy podczas skrętu kolami...
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 02, 2011, 18:55:29 »
Cytuj

Jarosław Plucha napisał:
 W każdym aucie gdzie jest pompa hydrauliczna wspomagania przy pełnym skręcie i dobiciu będzie słyszalne brzęczenie. W jednych mocniej w innych ledwo słyszalne ale dźwięk będzie zawsze.
Może też tak być że przy pełnym skręcie gdzie powstaje duże obciążenie na osprzęcie, może się odzywać koło pasowe wału. A to już jest pierwszy jego sygnał o zbliżającym się końcu jego żywota, amen.


Raczej jest to takie ciche i na pewno nie metaliczne. Odzywa się właśnie po "dobiciu" przy maksymalnym skręcie. Auto ma w sumie 36000 przejechane, więc mam nadzieję że to jeszcze nie jest koło pasowe wału. Dziękuję za odpowiedź - poziom płynu przy okazji sprawdzę.