Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Ustawienie rozrządu XM 3.0 V6 V12 1991r.  (Przeczytany 2174 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Marcin Bis

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 5
  • Skąd: Nisko
  • Posiadany samochód: Citroen XM V6 3.0
  • Miejscowość: Nisko
Ustawienie rozrządu XM 3.0 V6 V12 1991r.
« dnia: Styczeń 28, 2011, 16:53:08 »
Witam

Potrzebuję pomocy przy ustawieniu rozrządu w XM. Mam dwa schematy ale się nie do końca pokrywają z rzeczywistością. Na jednym łańcuszku są 3 znaki: 2 kreski i 1kropka i tu właśnie jest pytanie mam ustawić rozrząd tak aby wał i wałek był na kreskach od rozrządu ?
Podsyłam foto jak sytuacja się przedstawia.

1. http://img248.imageshack.us/i/img5409s.jpg/

2. http://img690.imageshack.us/i/img5408m.jpg/

3. http://img62.imageshack.us/i/img5410o.jpg/

Pozdrawiam.

[color=990000]Dopisek moderatora: rozrządu![/color]

Offline Artur Zamozny

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 902
  • Skąd: Herne DE
  • Posiadany samochód: XM 3.0V6-BX-C5mk1-C5mk1fl-C5x7-C6
  • Zainteresowania: TAK są
  • Miejscowość: Siewierz
Re: Ustawienie rozsządu XM 3.0 V6 V12 1991r.
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 28, 2011, 20:30:30 »
Zobacz w tym temacie tam jest link do fotek może coś pomoże

Offline Artur Zamozny

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 902
  • Skąd: Herne DE
  • Posiadany samochód: XM 3.0V6-BX-C5mk1-C5mk1fl-C5x7-C6
  • Zainteresowania: TAK są
  • Miejscowość: Siewierz
Re: Ustawienie rozsządu XM 3.0 V6 V12 1991r.
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 28, 2011, 21:21:03 »
I jeszcze to znalazłem

Offline Tomasz Nowak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 134
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: XM 2.9 V6 '98r
  • Miejscowość: Częstochowa
Re: Ustawienie rozsządu XM 3.0 V6 V12 1991r.
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 29, 2011, 00:58:30 »
Nie tak dawno ktoś też podlinkował stronkę z fotorelacji kapitalki tego motoru, tylko trzeba by znaleźć, tam też coś by mogło ewentualnie pomóc.
Były: XM 2.1 TD 12V 93r
        Saxo 1.5 '97

Jest: XM 2.9 V6 + LPG Automat '98
        C4 1.6 16V + LPG '10

Offline Marcin Bis

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 5
  • Skąd: Nisko
  • Posiadany samochód: Citroen XM V6 3.0
  • Miejscowość: Nisko
Re: Ustawienie rozsządu XM 3.0 V6 V12 1991r.
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 29, 2011, 09:25:19 »
Witam
Z tego wynika że źle ustawiłem rozrząd. Na fotkach potwierdziła się wersja serwisów ki. Dzięki za pomoc wieczorem napiszę co wyszło z przestawienia rozrządu i jakie sprężanie będzie miał motor.
Pozdrawiam.

Offline Artur Zamozny

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 902
  • Skąd: Herne DE
  • Posiadany samochód: XM 3.0V6-BX-C5mk1-C5mk1fl-C5x7-C6
  • Zainteresowania: TAK są
  • Miejscowość: Siewierz
Re: Ustawienie rozsządu XM 3.0 V6 V12 1991r.
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 29, 2011, 13:12:17 »
Marcinie co było powodem prac z rozrządem?
1-Wymieniałeś na nowy?
2-Jaki koszt części?Lańcuch,ślizgi itd
3-Ile kilometrów ma przejechane
4-Co obejmował remont?

Offline Marcin Bis

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 5
  • Skąd: Nisko
  • Posiadany samochód: Citroen XM V6 3.0
  • Miejscowość: Nisko
Re: Ustawienie rozsządu XM 3.0 V6 V12 1991r.
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 29, 2011, 22:02:18 »
Witam

Przestawiłem rozrząd jak na fotkach i serwisów ce. Sprężanie 4bary obracając wał kluczem. Musiałem ingerować w rozrząd ponieważ kupiłem z zajeżdżonym silnikiem. 3.0 a ledwo 140km/h ciągnął.

ad. 1. Łańcuszki nowe, ślizgi zregenerowałem sam (miałem czym i z czego), koła zębate stare nie mogłem dostać nowych.

ad.2. Łańcuszki wałków rozrządu 180zł (2szt.), łańcuszek pompy oleju 35zł, wałka wyrównującego 50zł. Napinacze zostały stare nie było sensu zmieniać (nie trzeba ich wymieniać gdyż posiadają zapadkę, po napięciu łańcucha nie zwolnią się)

ad.3. Autko ma przejechane 190 000km oryginalny przebieg. Silnik padł niestety przez podniesienie mocy w firmie Muskieter nie tylko zrobili tuning optyczny ale również mechaniczny.

ad.4. Napiszę co nie było wymienione będzie prościej:

- blok silnika
- głowice (obudowy same)
- wał
- koła zębate na rozrządzie (kliny na wale)

Poza tym wszystko nowe. Kompletowanie części zajęło mi ponad rok czasu. Nie wszystkie części były dostępne w Polsce.
Myślę koło maja odpalić motor. Od poniedziałku biorę się za hydraulikę.

Dzięki za pomoc przy ustawieniu rozrządu.

Pozdrawiam

Offline Artur Zamozny

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 902
  • Skąd: Herne DE
  • Posiadany samochód: XM 3.0V6-BX-C5mk1-C5mk1fl-C5x7-C6
  • Zainteresowania: TAK są
  • Miejscowość: Siewierz
Re: Ustawienie rozsządu XM 3.0 V6 V12 1991r.
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 31, 2011, 00:51:09 »
Cytuj

Marcin Bis napisał:

ad.3. Autko ma przejechane 190 000km oryginalny przebieg. Silnik padł niestety przez podniesienie mocy w firmie Muskieter nie tylko zrobili tuning optyczny ale również mechaniczny.


Napisz coś więcej jak podnieśli moc?
Co zmienili?
Ile wyciągli z tego silnika?
Ja mam przejechane 360 tys km i jeszcze się kula te 210 km/h da jeszcze rade ale regulatory zaworów na zimnym silniku chcą wyskoczyć

Offline Marcin Bis

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 5
  • Skąd: Nisko
  • Posiadany samochód: Citroen XM V6 3.0
  • Miejscowość: Nisko
Re: Ustawienie rozsządu XM 3.0 V6 V12 1991r.
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 02, 2011, 23:46:40 »
W silniku zmodyfikowali:

1. Głowice obniżone maksymalnie, metalowe uszczelki pod głowicami.

2. Kanały dolotowe i wydechowe powiększone do granic możliwości, wypolerowane aż można się przeglądać.

3. Ostre wałki rozrządu.
 
4. Cały układ wydechowy przerobiony.

5. Korbowody wypolerowane i wyważone idealnie (poszedłem sprawdzić w aptece na wadze i byłem w szoku).

6. Wał chyba też był wyważany ale nie jestem pewny w 100%

7. Cały układ dolotowy wypolerowany, filtr powietrza K&N.

Chyba to by było wszystko co mi się udało zobaczyć mając dwa silniki rozebrane. Co do mocy to nie wiem jak go doprowadzę do stanu perfect to odwiedzę hamownie. Ale teraz mam problem z hydrauliką tył sztywny, z maglownicy mi cieknie koło drążków. Orginalna maglownice regenerowałem i dalej cieknie. Kupiłem druga i wyciągnąłem osobiście ze sprawnego auta i był sucha. Założyłem do swojego i cieknie.  Mam pytanie odnośnie karoserii mój stoi po chmurką cały czas i zero rdzy. Zadrapałem 2lata temu błotnik zrobiłem zaprawkę i od tamtej pory nie ma żadnych oznak korozji...

Offline Radosław Dors

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 11
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Była Xsara
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Ustawienie rozsządu XM 3.0 V6 V12 1991r.
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 22, 2011, 10:07:43 »
Dołączę się do wątku;) Poszperałem w tematach dotyczących wymiany rozrządu i nie wiem, czy do wymiany łańcucha rozrządu trzeba wyjmować silnik? XM to Mk II V6 12V, na łańcuszku rzecz jasna;)
(może źle szukałem, ale naprawdę nie znalazłem odpowiedzi)

Offline Michal Pawlaczyk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 518
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Laguna I PhII 1,9 dTi
  • Miejscowość: Poznań
Re: Ustawienie rozsządu XM 3.0 V6 V12 1991r.
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 22, 2011, 11:35:23 »
Trzeba silnik wyciągać.

Offline Radosław Dors

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 11
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Była Xsara
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Ustawienie rozsządu XM 3.0 V6 V12 1991r.
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 22, 2011, 13:41:30 »
Dziękuję za odpowiedź.
Pozdrawiam





(Ojciec z odpowiedzi zadowolony nie będzie;)

Offline Andrzej Barzał

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 2 360
  • Skąd: Ostrów Mazowiecka
  • Posiadany samochód: CX, C4GP, C5
  • Zainteresowania: Cytrynki, elektronika samochodowa
  • Miejscowość: Ostrów Mazowiecka
Re: Ustawienie rozsządu XM 3.0 V6 V12 1991r.
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 22, 2011, 22:05:48 »
Cytuj

Radosław Dors napisał:
Dołączę się do wątku;) Poszperałem w tematach dotyczących wymiany rozrządu i nie wiem, czy do wymiany łańcucha rozrządu trzeba wyjmować silnik? XM to Mk II V6 12V, na łańcuszku rzecz jasna;)
(może źle szukałem, ale naprawdę nie znalazłem odpowiedzi)

Widziałem magika co nie wyciągał ;)
Ale znacznie wygodniej jest jednak wyjąć.
Moja stajnia:
C4GP 2.0HDi, C5 V6FL, CX do zabawy
 Wcześniej kilka różnych Cytryn. W klubie od ponad 23 lat.
Na co dzień elektronika samochodowa, klucze i kluczyki.

Offline Michal Pawlaczyk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 518
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Laguna I PhII 1,9 dTi
  • Miejscowość: Poznań
Re: Ustawienie rozsządu XM 3.0 V6 V12 1991r.
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 23, 2011, 07:54:01 »
Cytuj

Andrzej Barzał napisał:
Cytuj

Radosław Dors napisał:
Dołączę się do wątku;) Poszperałem w tematach dotyczących wymiany rozrządu i nie wiem, czy do wymiany łańcucha rozrządu trzeba wyjmować silnik? XM to Mk II V6 12V, na łańcuszku rzecz jasna;)
(może źle szukałem, ale naprawdę nie znalazłem odpowiedzi)

Widziałem magika co nie wyciągał ;)
Ale znacznie wygodniej jest jednak wyjąć.


Toż to musiała być nie lada katorga :)

Offline Marcin Markowski

  • Mistrz patelni złota wara
  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 3 520
  • Skąd: Wrocław | Czasami Skierniewice
  • Posiadany samochód: XM MKII, 1994, HA2, 3.0v6 12V - Azure Fury, Volvo V70 2003, 2.4 BiFuel CNG
  • Zainteresowania: Grafika komputerowa / Marketing / Volva
  • Miejscowość: Wrocław | Czasami Skierniewice
Re: Ustawienie rozsządu XM 3.0 V6 V12 1991r.
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 23, 2011, 19:49:43 »
Cytuj


Toż to musiała być nie lada katorga :)


Mirek coś o tym wie, bo był za leniwy żeby silnik wyjąć :P

Offline Jędrzej Patelski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 727
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: 2oo
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Ustawienie rozsządu XM 3.0 V6 V12 1991r.
« Odpowiedź #15 dnia: Luty 23, 2011, 21:48:59 »
Cytuj

Marcin Markowski napisał:
Cytuj


Toż to musiała być nie lada katorga :)


Mirek coś o tym wie, bo był za leniwy żeby silnik wyjąć :P


W dieslu chyba lepszy dostęp niż w v6?
http://tinyurl.com/xmpower
Ojciec: XM V6 12V [ZPJ] 96'
Brat: XM Break V6 24V [ES9J4] 97'
Był: XM V6 24V [ZPJ4] 96', XM 2.0 8V 93'

Offline Marcin Markowski

  • Mistrz patelni złota wara
  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 3 520
  • Skąd: Wrocław | Czasami Skierniewice
  • Posiadany samochód: XM MKII, 1994, HA2, 3.0v6 12V - Azure Fury, Volvo V70 2003, 2.4 BiFuel CNG
  • Zainteresowania: Grafika komputerowa / Marketing / Volva
  • Miejscowość: Wrocław | Czasami Skierniewice
Re: Ustawienie rozrządu XM 3.0 V6 V12 1991r.
« Odpowiedź #16 dnia: Luty 23, 2011, 23:01:18 »
Dotykał oba :-) U mnie przecież był wał wymieniany, to pokusił się o wyjęcie silnika, samemu bez żadnego osprzętu typu wyciągarka :-)
To człowiek ze stali, on cieknącą cynę palcem ściera, a prąd go pierd... tyle razy, że już sam nie pamiętam... hmm betoniarka miała przebicie, tokarka hmm... a no tak...

Offline Radosław Dors

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 11
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Była Xsara
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Ustawienie rozrządu XM 3.0 V6 V12 1991r.
« Odpowiedź #17 dnia: Luty 24, 2011, 09:34:13 »
Jeszcze raz dzięki za zainteresowanie i odpowiedzi.
Napiszę małą relację, jak już będzie po:)