Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Problem z odpaleniem przy 0 st  (Przeczytany 2614 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Mariusz Janczak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 128
  • Posiadany samochód: Ford Escort 1.4i Citroen Xsara Picasso 2.0 Hdi 2004r
Problem z odpaleniem przy 0 st
« dnia: Luty 19, 2011, 12:58:07 »
Witam

Mam problem z odpaleniem samochodu już w okolicy zera stopni gdy postoi koło 8h na dworze.Nie ma tego problemu gdy jest ciepło lub gdy czas postoju nie jest dłużysz niż około 8h odpala od pierwszego strzału silnik pracuje zawsze równo. Gdy odpalam po 8h postoju w okolicy zera i poniżej silnik kreci i zaskakuje z którymś tam razem. Jak z 2-3 razy przekręcę kluczyk i przytrzymam aż przestanie pracować pompa dopala od 1 strzału.   Wymieniony był filtr paliwa wszystko wyczyszczone jedna świeca była spalona wiec wymieniłem wszystkie. Sprawdzałem czy są podgrzewane świece i są. Sprawdziłem nawet pompę paliwa w zbiorniku i wali ciśnieniem ,że aż miło.Paliwo zawsze lane na Shell i dolewany uszlachetniacz, aku naładowany. Ale nie podoba mi się łączenie przewodów paliwowych, myślę czy nie schodzi paliwo i muszę pod pompować aby odpalił.Czy może ktoś wytłumaczyć w jaki sposób u niego są łączone przewody oznaczone na foto jako 5 i 13 może jakieś foty.


U mnie wężyk nr 5 jest z obu stron montowany na opaski zaciskowe a przewód nr 13 jest od pompy przez tuleję z gumowym zakończeniem podłączony do pompy też przez opaski


 Chyba, że ktoś ma jakieś inne sugestie jak poprawić odpalanie.

Offline Arek Kasprzyk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 705
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C3 II 2012 1.4 HDI 70
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Problem z odpaleniem przy 0 st
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 19, 2011, 20:15:36 »
Cytuj

mariusz janczak napisał:
Witam

Mam problem z odpaleniem samochodu już w okolicy zera stopni gdy postoi koło 8h na dworze.Nie ma tego problemu gdy jest ciepło lub gdy czas postoju nie jest dłużysz niż około 8h odpala od pierwszego strzału silnik pracuje zawsze równo. Gdy odpalam po 8h postoju w okolicy zera i poniżej silnik kreci i zaskakuje z którymś tam razem. Jak z 2-3 razy przekręcę kluczyk i przytrzymam aż przestanie pracować pompa dopala od 1 strzału.   Wymieniony był filtr paliwa wszystko wyczyszczone jedna świeca była spalona wiec wymieniłem wszystkie. Sprawdzałem czy są podgrzewane świece i są. Sprawdziłem nawet pompę paliwa w zbiorniku i wali ciśnieniem ,że aż miło.Paliwo zawsze lane na Shell i dolewany uszlachetniacz, aku naładowany. Ale nie podoba mi się łączenie przewodów paliwowych, myślę czy nie schodzi paliwo i muszę pod pompować aby odpalił.Czy może ktoś wytłumaczyć w jaki sposób u niego są łączone przewody oznaczone na foto jako 5 i 13 może jakieś foty.


U mnie wężyk nr 5 jest z obu stron montowany na opaski zaciskowe a przewód nr 13 jest od pompy przez tuleję z gumowym zakończeniem podłączony do pompy też przez opaski


 Chyba, że ktoś ma jakieś inne sugestie jak poprawić odpalanie.


u mnie wężyk 5 tez przy pompie jest na fabrycznej opasce

sprawdź zdejmując złączkę z  odpływu albo pod maską albo nawet przy chłodnicy paliwa pod spodem czy jest dobre ciśnienie paliwa na odpływie
sprawdź też czy zaworek w obudowie filtra nie zawiesił się
i spływa na tyle paliwa że pompa przez czas po przekręceniu kluczyka nie dopompuje do odpowiedniego ciśnienia

bo nawet niewielkie zapowietrzenie pompa wyrówna

Offline Mariusz Janczak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 128
  • Posiadany samochód: Ford Escort 1.4i Citroen Xsara Picasso 2.0 Hdi 2004r
Re: Problem z odpaleniem przy 0 st
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 19, 2011, 21:14:13 »
Jak rozumię na odpływie też powinno być spore ciśnienie?
W jaki sposób sprawdzić i gdzie znajduje się ten z zaworek ?

Offline Arek Kasprzyk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 705
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C3 II 2012 1.4 HDI 70
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Problem z odpaleniem przy 0 st
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 19, 2011, 22:27:01 »
Cytuj

mariusz janczak napisał:
Jak rozumię na odpływie też powinno być spore ciśnienie?
W jaki sposób sprawdzić i gdzie znajduje się ten z zaworek ?


na jakim foto??
jesli masz wtrysk boscha to wymontuj obudowę i rozkrec na części tam jest taki zawór który należy przejżeć myślę ze go naprawisz jak nie to wymiana

Offline Mariusz Janczak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 128
  • Posiadany samochód: Ford Escort 1.4i Citroen Xsara Picasso 2.0 Hdi 2004r
Re: Problem z odpaleniem przy 0 st
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 19, 2011, 22:51:27 »
Chodziło o foto/obraz z pierwszego postu. Co filtra paliwa to mam typu mahle.

Offline Arek Kasprzyk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 705
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C3 II 2012 1.4 HDI 70
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Problem z odpaleniem przy 0 st
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 19, 2011, 23:00:45 »
Cytuj

mariusz janczak napisał:
Chodziło o foto/obraz z pierwszego postu. Co filtra paliwa to mam typu mahle.


ja tam widzę chyba boschowski
tak on wygląda
a w deklu pod spodem ma zaworek wciśnięty na zaczep

Offline Mariusz Janczak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 128
  • Posiadany samochód: Ford Escort 1.4i Citroen Xsara Picasso 2.0 Hdi 2004r
Re: Problem z odpaleniem przy 0 st
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 19, 2011, 23:16:33 »
Niestety ja nie mam Bosha tylko jak pisałem mahle. Zobacz różnią się spodem , oraz mam złącze elektryczne na górze.

Offline Mariusz Janczak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 128
  • Posiadany samochód: Ford Escort 1.4i Citroen Xsara Picasso 2.0 Hdi 2004r
Re: Problem z odpaleniem przy 0 st
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 20, 2011, 15:52:04 »
Sprawdziłem ciśnienie na odpływie i okazuje się, że jest duże.Co prawda nie jest tak duże jak na dojściu.  

Ktoś ma pomysł co może być przyczyną trudności odpalania. Czy zastosowane opaski mogą wpływać na to?

Offline Mariusz Janczak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 128
  • Posiadany samochód: Ford Escort 1.4i Citroen Xsara Picasso 2.0 Hdi 2004r
Re: Problem z odpaleniem przy 0 st
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 21, 2011, 14:36:38 »
Nikt nie ma pomysłu co może być przyczyną problemów z odpaleniem. Po podłączeniu pod kompa nie pokazuje żadnych błędów. Czy filtr typu malhe ma w tym samym miejscu zaworek przelewu?  I jeszcze jedno od czego jest czujnik na przewodzie/wsporniku nr 13 ?

Offline Karol Chyla

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 936
  • Skąd: Połaniec
  • Posiadany samochód: Grand Scenic 2,0 16V LPG, była Xsara Picasso 2,0HDi 2002r.;
  • Miejscowość: Połaniec
Re: Problem z odpaleniem przy 0 st
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 21, 2011, 17:00:38 »
Mój dziś rano nie odpalił. Było -10 stopni. W zeszłym tygodniu było -14 i odpalił po jakichś 3 obrotach wału.
Dziś nawet się nie odezwał. Kilka prób odpalenia aż w końcu akumulator odmówił współpracy. Ale musiałem jechać więc wziąłem inny samochód. Wróciłem niedawno i od razu z kablami rozruchowymi. Wykonałem jeszcze próbę odpalenia auta. Kręcił chwilę, ale nie złapał. Podłączyłem kable i profilaktycznie woltomierz. Z innego samochodu jakieś 10 minut podładowałem akumulator XP. Napięcie wzrosło do ok 13,7V. Akurat w tym momencie termometr pokazywał -6 stopni. Podgrzałem świece żarowe dotknąłem na starter - autko działa.
Widocznie z tego morał, że jeżeli rozrusznik kręci to wcale nie oznacza, że kręci z odpowiednią mocą.
Auto po prostu potrzebuje kopa przy rozruchu.
I być może te niepewne próby odpalania przy mrozach są spowodowane nie najlepszymi akumulatorami?
Nie wiem co myśleć na ten temat.
Strasznie się zdenerwowałem rano. Już najgorsze myśli przeszły przez głowę- wiadomo coś padło i koniec. Trzeba będzie kasę na mechaników wyrzucić. A tu taka niespodzianka. Podładować chwilkę akumulator z innego auta i odpał od strzała. Jeszcze nigdy ( mam go dopiero miesiąc)  tak dobrze nie odpalił jak teraz z kabli rozruchowych.

Chyba muszę zrobić przegląd połączeń elektrycznych między akumulatorem , a rozrusznikiem.
Mieliście takie przypadki ? Jakie jest wasze zdanie na ten temat jeżeli chodzi o HDI ?.

Offline Arkadiusz Pleszko

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 17
  • Skąd: Skwierzyna
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2.0 HDI 2000 rok.
  • Zainteresowania: military, moto
  • Miejscowość: Skwierzyna
Re: Problem z odpaleniem przy 0 st
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 25, 2011, 18:40:17 »
Hej. U mnie po niżej - 5 stopni grzeje świece 2 razy, po niżej -10 trzy razy i problemu nie ma - pali po 3-4 sekundach. Przed zimą wrzucam ako na prostownik i w styczniu jeszcze raz na 12 h i problemu z odpalaniem nie mam. Co prawda mam XP z 2000r. i przebieg 189tys. ale wymieniony silnik miałem na nowy przy 121 tys. tak więc motor świeżynka.Pozdro
Nieważne co robimy, najważniejsze że robimy to razem!!

Offline Piotr Kowalewski

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 6
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: xsara picasso 2.0 HDI
  • Miejscowość: Olsztyn
Re: Problem z odpaleniem przy 0 st
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 27, 2011, 18:32:36 »
kolego problem może tkwić gdzie indziej. W tym roku wymieniałem 4 świece żarowe i wszystkie były spalone. Auto bez problemów odpalało przy -16( to jedna z dogodności HDI). Po wymianie przy -22 pali od strzała. Myślę że to nie akumulator bo w moim aucie przy silnych mrozach taż wolno kręci ale pali. Nie pomogę za wielu, ale jak widzisz i bez świec XP przy mrozach dają radę powodzenia. Moje auto ma przebieg 189 tys.

Offline Mariusz Janczak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 128
  • Posiadany samochód: Ford Escort 1.4i Citroen Xsara Picasso 2.0 Hdi 2004r
Re: Problem z odpaleniem przy 0 st
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 27, 2011, 21:39:32 »
No właśnie tylko co to może być?

Offline Arek Kasprzyk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 705
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C3 II 2012 1.4 HDI 70
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Problem z odpaleniem przy 0 st
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 27, 2011, 23:56:34 »
Cytuj

mariusz janczak napisał:
No właśnie tylko co to może być?


a jakie masz napięcie na Aku podczas kręcenia rozrusznikiem np po nocy??