Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: MKII 2005 1.6 HDi przewód olejowy i sitko do turbiny  (Przeczytany 3563 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline konrad jegorow

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 43
  • Skąd: kopenhaga/police/szczecin
  • Posiadany samochód: C5 II 2005 1.6 Hdi Break bez fap
  • Zainteresowania: gpw, kino
  • Miejscowość: kopenhaga/police/szczecin
MKII 2005 1.6 HDi przewód olejowy i sitko do turbiny
« dnia: Luty 23, 2011, 03:04:07 »
witam
mam pytanko czy ktos z silnikiem 1.6 HDi mial problem z zapchanym sitkiem???
ewentualnie czy ktos juz wymienial sitko+przewod?

Ze wzgledu na to ze wczesinej mialem forda....bardzo czesto odwiedzalem forum focusa....:/ Sporo osob ma ten sam problem, czyli zapchane calkowicie sitko + przewod olejowy do turbo. Jezeli ktos nie wie o tym ze w pore trzeba to wymienic ...lub przeczyscic sitko, jezeli wymienia olej nie zbyt czesto to turbo bedzie do wymiany...

dodam tylko ze problem wystepuje tez bardzo czesto w mazdach 6, tych od 2002 do 2007
 i w fordach tdci 109km a ten silnik pochodzi z PSA czyli w naszych C5kach jest  ten sam silnik.

dlatego tez zwracam sie do was milosnicy cytrynek, czy ktos wymienial lub ma zamiar? lub czy ktos wyciagal to sitko? ewentualnie prosil bym o namiary na dobry sklep internetowy gdzie te czesci mozzna dostac.....bo nie moge tego nigdzie znalezc

pozdrowienia z nocki  ;)
konrad

ps link o problemie:
http://www.auto-swiat.pl/1-wszystko-o-dieslach-poznaj-wszystkie-wady-silnika-16-hdi/1
pozdrawiam Konrad ;)

Offline Konrad Zając

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 6
  • Skąd: Zielona Góra
  • Posiadany samochód: C5
  • Miejscowość: Zielona Góra
Re: MKII 2005 1.6 HDi przewód olejowy i sitko do turbiny
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 09, 2011, 20:18:54 »
wyjmij sitko i po problemie, w nowych modelach już nie stosują

Offline Piotr Sobczak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 6 835
  • Skąd: Warszawa
  • Miejscowość: Warszawa
Re: MKII 2005 1.6 HDi przewód olejowy i sitko do turbiny
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 09, 2011, 22:01:08 »
Sitko sitkiem (nie zapycha sie ot tak) ale dobrze jest regularnie wymieniac olej, stosowac syntetyk pochodzacy z pewnego zrodla i odpowiedniej jakosci (niektore oleje np Castrola oblepiaja silnik od srodka brunatna mazia).
Piotrek
kiedyś: Saxo 1.1i SX, Xsara I VTS 1.8i 16V, Xsara II VTS 2.0i 16V, Xantia II 2.0i 16V SX+, C4 by Loeb 2.0i 16V, Berlingo B9 1.6HDi Multispace i XTR

Offline Jacek Obłękowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 440
  • Skąd: Żyrardów
  • Posiadany samochód: C5 MK2 1,6HDI 2008r
  • Zainteresowania: MOTO
  • Miejscowość: Żyrardów
Re: MKII 2005 1.6 HDi przewód olejowy i sitko do turbiny
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 10, 2011, 08:27:36 »
Temat poruszany juz na forum. U mnie po 17tyś przebiegu (od wymiany turbiny, czyszczenia miski olejowej) sitko nie było zapchane ale było sporo mazi.

PS. Olej zalany przez ASO, zatem (chyba) ok :)
:-) FAP & EGR FREE  :-)

Offline Grzegorz Sługocki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 018
  • Skąd: Zielona Góra
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 HDI 2001r// 2.0 B+LPG 2009r
  • Miejscowość: Zielona Góra
Re: MKII 2005 1.6 HDi przewód olejowy i sitko do turbiny
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 10, 2011, 14:00:43 »
Witam,a czy omawiane sitko występuje w MK 1 w 2.0 Hdi ? Jeżeli tak to mógłby ktoś wskazać gdzie go szukać i czym najlepiej wyczyścić

Offline Michal Wladyniak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 993
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Renault Megane Grandtour Limited 2015/C4GP 2.0 HDI EAT6 Shine 2017
  • Miejscowość: Kraków
Re: MKII 2005 1.6 HDi przewód olejowy i sitko do turbiny
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 11, 2011, 15:37:42 »
przecież jest napisane że 1.6 HDi

Offline Grzegorz Sługocki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 018
  • Skąd: Zielona Góra
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 HDI 2001r// 2.0 B+LPG 2009r
  • Miejscowość: Zielona Góra
Re: MKII 2005 1.6 HDi przewód olejowy i sitko do turbiny
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 11, 2011, 19:46:25 »
Umiem czytać ze zrozumieniem,tylko pytam czy owe sitko też występowało w MK 1 w 2.0 HDI bo silniki diesla praktycznie działają na tej samej zasadzie a więc konstrukcja może być bardzo podobna i tylko chodzi mi czy coś takiego jest,jeżeli nie to ok.