Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [Mk1] koło pasowe  (Przeczytany 16718 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Tomasz Omiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 279
  • Skąd: Polkowice
  • Posiadany samochód: C-elysee 1.6 Vti, Cactus 1.2 82KM
  • Miejscowość: Polkowice
Re: [mk1 2.2hdi] koło pasowe
« Odpowiedź #25 dnia: Listopad 11, 2009, 19:43:02 »
Alternator masz bez sprzęgiełka więc koło dwumasowe musisz kupić. I jeśli masz tak jak na zdjęciu koło rozwarstwione to radzę nie jeździć chyba że do warsztatu celem wymiany. Śruba ma gwint normalny ale jest wkręcona na klej. Najlepiej ruszyć to kluczem pneumatycznym albo zablokować wał. Śrubę musisz też wkręcić na klej. Pasek zdejmiesz podnosząc napinacz i wsadzając wiertło o odpowiedniej średnicy w blokadę napinacza.

Offline Janusz Piechut

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 28
  • Skąd: Piotrków Tryb.
  • Posiadany samochód: C5 III 2.0HDi, Automat, 2010r. EXCLUSIVE, DS5 2.0HDi, Automat, 2012r.
  • Miejscowość: Piotrków Tryb.
Re: [mk1 2.2hdi] koło pasowe
« Odpowiedź #26 dnia: Listopad 11, 2009, 20:46:45 »
Dzięki za szybką odpowiedź. Proszę o ocenę tego koła. Niewiem ile jest warte
http://www.allegro.pl/item778585836_kolo_pasowe_walu_hdi_peugeot_citroen.html#gallery
Jeszcze jedno, co to za klej??? Gdzie go można kupić.
Tak na marginesie to auta nie rusze z garażu dopóki tego nie naprawię.

Offline Łukasz Całus

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 213
  • Posiadany samochód: PEUGEOT 508 II SW GT FE
Re: [mk1 2.2hdi] koło pasowe
« Odpowiedź #27 dnia: Listopad 11, 2009, 21:00:24 »
Ta firma jest dość dobrze znana na rynku aut francuskich i myślę ,że bubla ci nie wcisną,ja osobiście kupiłem włoskie koło pasowe u mnie w mieście zapłaciłem 220zł dali mi rok gwarancji także w razie jakiejś awarii mogę w każdej chwili wykręcić i oddać do wymiany,a sam pewnie wiesz jak wygląda gwarancja w firmach wysyłkowych(kupę czasu,wysyłka,diagnoza itp).Co do kleju w każdym sklepie motoryzacyjnym dostaniesz klej do gwintów,ja osobiście zastosowałem nieśmiertelny hermetic(akurat to miałem w garażu).

Offline Janusz Piechut

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 28
  • Skąd: Piotrków Tryb.
  • Posiadany samochód: C5 III 2.0HDi, Automat, 2010r. EXCLUSIVE, DS5 2.0HDi, Automat, 2012r.
  • Miejscowość: Piotrków Tryb.
Re: [mk1 2.2hdi] koło pasowe
« Odpowiedź #28 dnia: Listopad 11, 2009, 21:19:03 »
Dzięki za pomoc, jutro się biorę za robotę. Przy okazji wymienię pasek i tutaj chyba też będzie problem z wyborem producenta.

Offline Tomasz Omiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 279
  • Skąd: Polkowice
  • Posiadany samochód: C-elysee 1.6 Vti, Cactus 1.2 82KM
  • Miejscowość: Polkowice
Re: [mk1 2.2hdi] koło pasowe
« Odpowiedź #29 dnia: Listopad 11, 2009, 21:28:50 »
Oryginał robi DAYCO. Przed zakupem sprawdź producenta sprężarki klimy. W zależności od tego może być inny pasek na długość. U mnie jest klima SANDEN i pasek jest 6PK1744. Ale z GATES pasuje 6PK1740.

Offline Łukasz Całus

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 213
  • Posiadany samochód: PEUGEOT 508 II SW GT FE
Re: [mk1 2.2hdi] koło pasowe
« Odpowiedź #30 dnia: Listopad 11, 2009, 21:33:30 »
Pasek proponuję DAYCO,zawsze zakładałem paski tej firmy i nie było problemów.Dodam tylko ,że musisz dobrze zablokować wał śruba od koła pasowego trzyma jak pi.....,zablokujesz go odkręcając małą trójkątną zaslepkę (klucz nr 13) na kole zamachowym przy skrzyni biegów.

  • Gość
Re: [mk1 2.2hdi] koło pasowe
« Odpowiedź #31 dnia: Listopad 11, 2009, 23:33:49 »
hej
a u mnie dwumasa wyglada jakos inaczej,moze dlatego,ze to jakas udoskonalona wersja-tak mi powiedzieli w citroenie.
kosztowalo ok.380pln

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 902
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Re: [mk1 2.2hdi] koło pasowe
« Odpowiedź #32 dnia: Listopad 12, 2009, 11:33:25 »
Ja zakładałem rok temu coś takiego: koło pasowe
Kupowałem w firmie jadexim za ok. 360 PLN. Był to  udoskonalony model DM - taki jak najnowszy oryginał. Na razie zrobiłem 15 tys. i jest spoko.

Offline Janusz Piechut

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 28
  • Skąd: Piotrków Tryb.
  • Posiadany samochód: C5 III 2.0HDi, Automat, 2010r. EXCLUSIVE, DS5 2.0HDi, Automat, 2012r.
  • Miejscowość: Piotrków Tryb.
Re: [mk1 2.2hdi] koło pasowe
« Odpowiedź #33 dnia: Listopad 13, 2009, 19:01:05 »
Chcę dokończyć swój problem i poddać ocenie forumowiczów to co zrobiłem. W sklepie internetowym doradzono mi abym kupił nowocześniejsze koło dwumasowe Corteco i posłuchałem. Co prawda droższe o 100 zł ale jeśli wierzyć opinii sprzedawcy dużo lepsze i niezaodne. W załącznikach można pooglądać to co kupiłem a jak założe to napisze jaki efekt. Jeszcze raz powtórzę jak we wcześniejszym moim poście, że potęga wiedzy forumowiczów jest bezcenna, bo na własnych błędach sprawdzona.  
Pozdrawiam.

Offline Tomasz Omiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 279
  • Skąd: Polkowice
  • Posiadany samochód: C-elysee 1.6 Vti, Cactus 1.2 82KM
  • Miejscowość: Polkowice
Re: [mk1 2.2hdi] koło pasowe
« Odpowiedź #34 dnia: Listopad 13, 2009, 23:09:23 »
To koło wygląda jak koło, które montowane jest razem ze sprzęgiełkiem alternatora. Nie chcę straszyć ale być może będziesz musiał zakupić jeszcze to sprzęgiełko aby całość pracowała cicho.

Offline Dariusz Niedziółko

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 793
  • Skąd: Zachodniopomorskie
  • Posiadany samochód: DS 5, 2.0 BlueHDi 180KM
  • Zainteresowania: peugeot,citroen
  • Miejscowość: Zachodniopomorskie
Re: [mk1 2.2hdi] koło pasowe
« Odpowiedź #35 dnia: Listopad 14, 2009, 11:09:21 »
Czy ktoś zna firmę AKRON?Firma ta produkuje koła DM do naszych cytrynek.Czy to jest dobra firma?
Wcześniej
Peugeot 405 , 306 ,406 ,407,Citroen C5 Mk I, C5 X7, DS 5

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 902
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Re: [mk1 2.2hdi] koło pasowe
« Odpowiedź #36 dnia: Listopad 14, 2009, 15:11:16 »
Cytuj

Tomasz Omiński napisał:
To koło wygląda jak koło, które montowane jest razem ze sprzęgiełkiem alternatora. Nie chcę straszyć ale być może będziesz musiał zakupić jeszcze to sprzęgiełko aby całość pracowała cicho.


To jest normalne koło dwumasowe tylko nowego typu (niby ma byc odporne na rozwarstwianie), u siebie takie założyłem rok temu i na razie jest w porządku. Jeśli wczesniej nie było sprzegiełka i wszystko chodziło dobrze to teraz też nie powinno byc problemu. Z drugiej strony sprzęgiełko uspokaja pracę napędu paska głownie podczas zmian obciażenia alternatora oraz podczas wyłaczenia silnika co na pewno przekłada się na dłuższą żywotność innych podzespołów.

Offline Janusz Piechut

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 28
  • Skąd: Piotrków Tryb.
  • Posiadany samochód: C5 III 2.0HDi, Automat, 2010r. EXCLUSIVE, DS5 2.0HDi, Automat, 2012r.
  • Miejscowość: Piotrków Tryb.
Re: [mk1 2.2hdi] koło pasowe
« Odpowiedź #37 dnia: Listopad 14, 2009, 22:55:57 »
Sukces!!!!!!!
Założyłem w/w koło z paskiem i żebyście to słyszeli ....
Silnik pracuje marzenie... cichutko naciąg nie skacze. Aż miło popatrzeć. Ale koło sam nie odkręcałem. Podjechałem do mechanika i kluczem pneumatycznym trwało to 5 sekund. Ręcznie bałem się że uszkodzę wieniec, dobrego podejścia to tam nie ma. Po odkręceniu śruby koło bez żadnych ściągaczy zeszło. Dziękuję za wszelką pomoc. Do następnego razu...
Pozdrawiam wszystkich użytkowników ^^.

  • Gość
Re: [mk1 2.2hdi] koło pasowe
« Odpowiedź #38 dnia: Listopad 15, 2009, 09:12:17 »
hej
a u mnie sprzegielko padlo niecaly rok po wymianie dwumasy... :(
a dwumasa nie gubila jeszcze gumy,tylko bardzo lekko stukala.czyli moze byc tak,ze pad  dwumasy mocno i w krotkim czasie nadwereza sprzegielko?

Offline Janusz Piechut

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 28
  • Skąd: Piotrków Tryb.
  • Posiadany samochód: C5 III 2.0HDi, Automat, 2010r. EXCLUSIVE, DS5 2.0HDi, Automat, 2012r.
  • Miejscowość: Piotrków Tryb.
Re: [mk1 2.2hdi] koło pasowe
« Odpowiedź #39 dnia: Listopad 15, 2009, 12:16:33 »
U mnie nie ma sprzęgiełka na alterntorze, jest tylko koło dwumasowe lecz wygląda na to, że to ma wystarczyć. Po wymianie tak to wygląda.

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 902
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Re: [mk1 2.2hdi] koło pasowe
« Odpowiedź #40 dnia: Listopad 16, 2009, 14:55:43 »
Ciekawe czy brak sprzęgiełka wpływa np. na problem z przygasaniem swiateł podczas załaczenia pompy cisnienia. U mnie jest sprzęgiełko i takiego efektu nie mam. Jak jest u innych? Być może nie ma to znaczenia.

  • Gość
Re: [mk1 2.2hdi] koło pasowe
« Odpowiedź #41 dnia: Listopad 16, 2009, 17:56:58 »
u mnie jest sprzegielko i jest ten efekt.jak dla mnie to nie jest powiazane.
sprzegielko pozwala wirnikowi alternatora na swobodne "wykrecenie sie "przy spadku obrotow silnika-tam jest jednak spora masa i obroty.

Offline Marcin Krysik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 035
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: była C4 2.0 VTS,jest PEUGEOT 208 1.6 e-HDI ALLURE; CITROEN C5 EXCLUSIVE 2.0 HDI 163KM 2010R. CITROEN C2 1.4 VTR 2006
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [mk1 2.2hdi] koło pasowe
« Odpowiedź #42 dnia: Grudzień 31, 2009, 07:50:24 »
są 2 wersje ze sprzęgłem przy alternatorze,albo ze sprzęgłem w kole pasowym. Jeśłi ktoś nie ma sprzęgła przy alternatorze to nie może założyć zwykłego koła,bo.... pasek szlag trafi,potrafi się potem wkręcić w rozrząd i ...pozamiatane.

koło do 2 litorwych hdi bez 16v ma numer oe 0515p2,potem były modyfikacje, ale zawsze w miejsce koła ze sprzęgiełkiem należy włożyć koło ze sprzęgiełkiem do rozwalicie silniki.

 Sprzedaję tych kół tysiące i mechaniory cwaniaki pakują zwykłe zamiast dwumasowych. Skutki sa opłakane
części do samochodów francuskich
www.jadexim.com.pl
zapraszam!

Offline Marcin Połomski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 184
  • Skąd: Walbrzych
  • Posiadany samochód: C5 (X7)'08 Exclusive, 2.0 Hdi, BVA AM6
  • Zainteresowania: Elektronika, góry, historia dolnego śląska :)
  • Miejscowość: Walbrzych
Re: [mk1 2.2hdi] koło pasowe
« Odpowiedź #43 dnia: Kwiecień 24, 2011, 20:39:01 »
Odgrzebię troszkę stary wątek. Po blisko 30 tyś km znów szlag trafił moje koło pasowe. zaczyna się tłuc;/ Mam do was pytanie, Tomek Omiński pisał o kole jednomasowym i o takim obecnie myśle.

Znalazłem taki opis w internecie co o tym myślicie?

"Zdarzają się przypadki montowania w miejsce koła pasowego dwumasowego koła litego (bez tłumika drgań skrętnych) sprzedawenego w sieci PEUGEOTA jako część oryginalna do silników 2.2 Hdi (cena dwieście kilkadziesiąt zł). Fabrycznie koła te są przeznaczone WYŁĄCZNIE do pojazdów wyposażonych w AUTOMATYCZNĄ SKRZYNIĘ BIEGÓW. Drgania skrętne są wtedy tłumione przez sprzęgło hydrauliczne. Montaż takiego koła w samochodzie z mechaniczną skrzynią może spowodować poważne uszkodzenie silnika i osprzętu"

P.S
zgodnie z danym  z http://service.citroen.com koło ma oznaczenie 0515V6 a google mówi, że to właśnie koło jednomasowe... wychodzi na to , że do tej pory zbędnie pakowałem koło dwumasowe?
Floating on ;)