Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Uszczelka Pod Głowice  (Przeczytany 1863 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Dawid Popławski

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 6
  • Posiadany samochód: Citroen ZX
Uszczelka Pod Głowice
« dnia: Marzec 08, 2011, 23:09:58 »
Witam
Posiadam ZX 1.4i 1991r. i niestety musze wymienić uszczelke pod głowicą. Pisze z pytaniem jaki model czy kod ma taka uszczelka, słyszałem ze nie są tanie i nie chciał bym kupować w ciemno.

Pozdrawiam.

Offline Maciej Pełka

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 382
  • Skąd: Kałuszyn
  • Posiadany samochód: Avensis T27 FLII
  • Miejscowość: Kałuszyn
Re: Uszczelka Pod Głowice
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 09, 2011, 17:27:35 »
Podepnę się pod temat i spytam kolegi jakie są objawy rozwalonej uszczelki?
Był  ZX 1.4i '94

Offline Krzysztof Stanisławski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 26
  • Skąd: Gorenice
  • Posiadany samochód: ZX 1,4i 1996
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Gorenice
Re: Uszczelka Pod Głowice
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 09, 2011, 21:17:36 »
Cześć
Uszczelka 60zł, tyle płaciłem w zeszłym tygodniu do silnika TU3M.
Objawy są takie, że w zbiorniczku wyrównawczym masz gęstą breję (zanurz śrubokręt i wyciągnij, to zobaczysz). Silnik z zewnątrz jest brudny od oleju, a pod korkiem wlewu jest majonez.

Offline Dawid Popławski

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 6
  • Posiadany samochód: Citroen ZX
Re: Uszczelka Pod Głowice
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 10, 2011, 21:59:41 »
Witam
Wydaje mi sie ze nie koniecznie majonez, ponieważ u mnie ewidentnie leje sie olej na alternator,ubywa płynu chłodniczego i w zbiorniczku jest syf. Co do uszczelki to dzieki za pomoc.

Offline Jarek Michalski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 73
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Volvo 940 '92
  • Zainteresowania: muzyka (czynnie i biernie), motoryzacja, literatura (głównie fantastyka)
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Uszczelka Pod Głowice
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 07, 2011, 14:04:35 »
Mili Państwo - a jak to może być u mnie, jeżeli silnik po wierzchu jest cały usyfiony olejem i brudem do niego przyczepionym, ale nie ma majonezu, nic też nie kapie na ziemię?... Sam olej i jego poziom są zdrowe (wymiana za 8tys km). Silnik jak w opisie - 1.8, 101 KM. Uszczelka, coś innego?
bass-driver.blogspot.com

Offline Artur Bryński

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 456
  • Skąd: Turek
  • Posiadany samochód: Renault Laguna 3ph1 2.0 DCI Initiale
  • Zainteresowania: motoryzacja, komputery
  • Miejscowość: Turek
Re: Uszczelka Pod Głowice
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 07, 2011, 20:37:09 »
umyj i obserwuj gdzie sie poci, niekoniecznie musi to byc uszczelka pod glowica
Renault Laguna 3ph1 2.0 DCI Initiale
Citroen C4 Picasso 1.6 HDI 109 `10r.
Peugeot Boxer 2.8 HDI `05r.
Citroen Jumper 2.8 HDI `06r.

  • Gość
Re: Uszczelka Pod Głowice
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 07, 2011, 20:49:10 »
prędzej uszczelka pokrywy/dekla zaworów

crprog

  • Gość
Re: Uszczelka Pod Głowice
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 07, 2011, 20:54:22 »
Cytuj

Jarek Michalski napisał:
Mili Państwo - a jak to może być u mnie, jeżeli silnik po wierzchu jest cały usyfiony olejem i brudem do niego przyczepionym, ale nie ma majonezu, nic też nie kapie na ziemię?... Sam olej i jego poziom są zdrowe (wymiana za 8tys km). Silnik jak w opisie - 1.8, 101 KM. Uszczelka, coś innego?


Na 99% uszczelka pokrywy zaworów, uszczelka dość droga i często wymiana nie daje efektów na dłuższą metę. Przerabiałem ten temat w 2 autach Xantia i ZX z tym silnikiem 1.8 8v. Wadą tych silników jest plastikowa pokrywa zaworów która wraz z przebiegiem zniekształca się w miejscu przylegania uszczelki, prowizorycznie na jakiś czas pomaga nowa uszczelka + silikon wysokotemperaturowy pod warunkiem idealnego odtłuszczenia miejsca przylegania uszczelki do pokrywy i głowicy co wiadomo nie jest sprawą łatwą.

Sam osobiście z uwagi na brak cierpliwości do tego badziewnego plastiku przerobiłem pokrywę na tą metalową z starszego silnika 1.6 8v, mocowania w głowicy do tej pokryw są fabrycznie ( 2 śruby ) koszt pokrywy 10-30zł ( zależy kto ile ceni ) uszczelka do metalowej koszt 10-20zł ( natomiast do plastikowej 50-80zł ) trzeba też przerobić trochę odmę i dolot powietrza, lecz po takim zabiegu można zapomnieć o cieknącym oleju oraz zabrudzonym dolotem ( mogę się założyć że masz sporo oleju w dolocie i filtrze powietrza )

Offline darek radomski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 23
  • Skąd: stargard szczeciński
  • Posiadany samochód: citroen zx 1.4i 75 km z lpg
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: stargard szczeciński
Re: Uszczelka Pod Głowice
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 10, 2011, 13:33:05 »
ja dzisiaj zaprowadzilem swoja furmanke do mechanika zeby wymienil mi uszczelke pod glowica bo w chlodnicy mialem olej zmieszany z woda majonez pod korkiem oleju silnik caly w oleju i kapal na ziemie za uszczelke dalem 48zl uszczelniacz walka rozrzadu 25zl uszczelka pod pokrywe zaworow 18zl  planowanie glowicy 50zl a za robocizne 250zl