Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: planowane modyfikacje - nawiew przy wylaczonym silniku  (Przeczytany 1474 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Jacek Welz

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 2 101
  • Skąd: Stavanger/Bydgoszcz
  • Posiadany samochód: Ford SMax 2.0TDCI '14; MB A160 '01
  • Zainteresowania: komp, foto, citro, kayako, grajko i inne
  • Miejscowość: Stavanger/Bydgoszcz
planowane modyfikacje - nawiew przy wylaczonym silniku
« dnia: Maj 26, 2011, 15:55:23 »
rzecz powazna, co wiecej dotyczaca nie tylko XP, ale wielu innych aut (np p607!). Mysle ze byloby fajnie unormalnic dzialanie nawiewu, czekanie na kogos w aucie w deszczowej pogodzie (czy zima) zakrawa na zart....

Potencjalne punkty do rozwazenia

1. Czy wystarczy zmiana zrodla zasilania na takie ktore jest aktywne gdy przekreci sie kluczyk bez odpalania silnika? Panel klimy dostaje jakies napiecie (swieci sie wyswietlacz), wiec moze to da sie prosto rozwiazac?

2. jak rozwiazac kwestie klimy. Gdy nie pracuje silnik, klima rowniez, ale panel klimy jest aktywny. jesli mamy ustawione Auto - jak bedzie sterowana sila nawiewow?
Wydaje sie ze panel klimy nie jest wprost wpiety do komputera, ale tez nie bardzo da sie go wysterowac z zewnatrz (chyba?).

3. Czy ewentualnie da sie wykorzystac takie zrodlo zasilania ktore bedzie podlegac "economy mode" czyli po jakims czasie samo sie wylaczy?

4. co jeszcze moze byc wazne?

Zakladam ze mam swiadomosc ze akumulator moze sie wyladowac, po to mam regulacje wiatrakow, zeby sobie ustawic na minimum. W innych autach jakos aku wytrzymuje i jest ok.

Propozycje mile widziane.
Ford S-Max 2.0TDCI '14
dawniej: Xsara Picasso 1.6i SX '10
ZX 1.4i SX Break '96/97, ZX 1.4i Avantage '91
i jakies niecytryny
GG: 4635213 (i inne ;)

Gachu

  • Gość
Re: planowane modyfikacje - nawiew przy wylaczonym silniku
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 26, 2011, 18:17:07 »
przy okazji wymiany kostki stacyjki i zakładania przekaźnika zasilanie nawiewu puściłem po kluczyku czyli przekaźnik odpala wentylator jak przekręcony jest kluczyk ale silnik jest wyłączony czyli jest tak jak w innych autach bez kluczyka nie działa a z kluczykiem działa

Offline Jacek Welz

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 2 101
  • Skąd: Stavanger/Bydgoszcz
  • Posiadany samochód: Ford SMax 2.0TDCI '14; MB A160 '01
  • Zainteresowania: komp, foto, citro, kayako, grajko i inne
  • Miejscowość: Stavanger/Bydgoszcz
Re: planowane modyfikacje - nawiew przy wylaczonym silniku
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 27, 2011, 09:54:38 »
o prosze, czyli jednak ktos zrobil.
Czyli w zasadzie jest odpowiedz na wiekszosc pytan, rozumiem ze zasilanie nawiewu mozna zmienic bez wnikania w komputer.
A ten przekaznik to dokladniej do czego? wiatrakow? do swiatel?
Byloby fajnie gdybys cos wiecej opisal.
Ford S-Max 2.0TDCI '14
dawniej: Xsara Picasso 1.6i SX '10
ZX 1.4i SX Break '96/97, ZX 1.4i Avantage '91
i jakies niecytryny
GG: 4635213 (i inne ;)

Offline Jan Kos

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 210
  • Posiadany samochód: nie posiadam
Re: planowane modyfikacje - nawiew przy wylaczonym silniku
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 27, 2011, 19:32:48 »
Ad. 3) przekaźnik można zasterować z przewodu nr 8 na kostce 16 stykowej zielonej na BSI (stare BSI, przed liftingiem)

Offline Jacek Welz

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 2 101
  • Skąd: Stavanger/Bydgoszcz
  • Posiadany samochód: Ford SMax 2.0TDCI '14; MB A160 '01
  • Zainteresowania: komp, foto, citro, kayako, grajko i inne
  • Miejscowość: Stavanger/Bydgoszcz
Re: planowane modyfikacje - nawiew przy wylaczonym silniku
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 30, 2011, 10:54:55 »
przydaloby sie wiedziec rowniez jak to jest po lifcie.

jeszcze ciekawi mnie jedna rzecz, do Bogumila. Puszczenie zasilania ze stacyjki uruchamia wiatrak, a jak ze sterowaniem? Panel jest podswietlony fabrycznie, i mozna po nim klikac. Czy to oznacza ze po zasileniu wiatrakow dziala pelne sterowanie (szybciej wolnie, ktore kratki itp)?
Ford S-Max 2.0TDCI '14
dawniej: Xsara Picasso 1.6i SX '10
ZX 1.4i SX Break '96/97, ZX 1.4i Avantage '91
i jakies niecytryny
GG: 4635213 (i inne ;)

Gachu

  • Gość
Re: planowane modyfikacje - nawiew przy wylaczonym silniku
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 30, 2011, 17:21:14 »
u mnie po podaniu napięcia można sterować wentylatorem ale już nie nawiewem (kratkami), nie zaglądałem tam i nie wiem czy klapki są sterowane podciśnieniem ale chyba tak a bez tego nie zmienisz kierunku nadmuchu

zasilanie przekaźnika już nie pamiętam z którego przewodu ale on ma cały czas zasilanie z aku, a ze stacyjki to też proste znalazłem kabelek na którym jest zasilanie po włączeniu stacyjki i już, BSI nie jest do tego potrzebne, na razie czyli prawie pół roku działa bez problemów