U mnie taki błąd jest od zawsze i były sprawdzane na wszelki wypadek swiece i przekaźnik i wszystko było porządku - zresztą czy na mrozie czy ciepły pali za pierwszym razem i równo pracuje po odpaleniu. Elektryk który to sprawdzał twierdził, że często ten błąd się w C5 powtarza i jeśli silnik dobrze odpala to jest OK. Natomiast nie doczytałem, że u kolegi oprócz kopcenia to jeszcze nierówno chodzi i można sprawdzić świece. Świece znajdują się od strony podszybia w dolnej części głowicy. Nie pamiętam czy lepszy jest dostęp od dołu czy od góry, w każdym razie są prostopadle do głowicy więc powinno je być widać. Wydaje mi się, że od dołu jest lepszy dostęp. Odnośnie tego pierścienia koło korka to u Ciebie jest to w totalnej rozsypce. Nie jestem pewien jak działa czujnik w tym pierścieniu - czy tylko punktowo czy na całym obwodzie. Jeśli punktowo to musi być ustawiony poprawnie bo nie będzie widział magnesów w korku. Korek w C5 2,2 można włożyć tylko w 2 pozycjach i być może jest to związane właśnie z tym czujnikiem. Najlepiej byłoby zobaczyć gdzieś na schemacie jak powinien być ten czujnik ustawiony i czy ma to znaczenie.