Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Turbina 2.1td  (Przeczytany 1194 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Jurij Martyniuk

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 241
  • Skąd: Bialystok/Gródek
  • Posiadany samochód: C6 3.0 HDI 2010. C2 vtr 1.4 8v+gaz 2004. C4b7 1.6 vti+gaz 2010.
  • Miejscowość: Bialystok/Gródek
Turbina 2.1td
« dnia: Maj 26, 2011, 22:33:24 »
Witam.
Czy te elementy powinny być połączone na sztywno jakąś obejmą,  opaską? Wyjąłem turbinę w dwóch częściach, oczywiście przed tym rozłączyłem tą dźwigienkę.
Pozdrawiam, Jurek :-)
Był XM 2.0i, XM2.5td, ZX 1.9D, AX 1.5D, XM 2.1td

Offline Roman Suchara

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 169
  • Skąd: Orzesze
  • Posiadany samochód: Xm 2.1td aut.exl.Xantia2hdi,C5
  • Zainteresowania: wino,po nim śpiew
  • Miejscowość: Orzesze
Re: Turbina 2.1td
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 27, 2011, 10:49:49 »
Powinna być opaska profilowana na kształt litery C i skręcana śrubą.Pozycja złożenia kolektora z turbiną jest zaznaczona kołeczkiem.
Pozdrawiam
Roman Suchara
Śp.Xm 2,1td 92 kombi
XM 2,1td 98r aut.exclusive
Xa2 hdi.99r excl.
,C5.

Offline Jurij Martyniuk

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 241
  • Skąd: Bialystok/Gródek
  • Posiadany samochód: C6 3.0 HDI 2010. C2 vtr 1.4 8v+gaz 2004. C4b7 1.6 vti+gaz 2010.
  • Miejscowość: Bialystok/Gródek
Re: Turbina 2.1td
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 28, 2011, 17:34:32 »
Dzięki, tak myślałem ze coś tam musi być, a ta opaska też uszczelnia? czy tylko trzyma wszystko w kupie? nie udało się dostać takiej opaski, więc kopiłem taką od tłumików, kupy będzie trzymać ale uszczelniać to już nie.
A i jeszcze jedno, czy między kolektorem a turbiną, tę trójkątne połączenie widoczne na zdjęciu, powinna być uszczelka?
Pozdrawiam, Jurek :-)
Był XM 2.0i, XM2.5td, ZX 1.9D, AX 1.5D, XM 2.1td

Offline Paweł Morga

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 189
  • Skąd: Sosnowiec
  • Posiadany samochód: XM MkII 2.0 TCT, XM MkII 2.1 TurboD, 607 2.7 V6 HDI
  • Miejscowość: Sosnowiec
Re: Turbina 2.1td
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 29, 2011, 00:13:30 »
Tak, powinna być tam uszczelka. Dostępna chyba tylko w ASO, kupowałem niedawno koszt ok 50zł.

Offline Jurij Martyniuk

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 241
  • Skąd: Bialystok/Gródek
  • Posiadany samochód: C6 3.0 HDI 2010. C2 vtr 1.4 8v+gaz 2004. C4b7 1.6 vti+gaz 2010.
  • Miejscowość: Bialystok/Gródek
Re: Turbina 2.1td
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 04, 2011, 22:49:57 »
Ten wskaźnik turbo jak powinien się wychylać? w moim podnosi się do pionu dopiero po 3 tys. obr. nie zależnie od odciążenia, musi wkręcić się na obroty dopiero w tedy wskaźnik wychyla się, jak to powinno prawidłowo działać w tym silniku? Jakie ciśnienie doładowania i przy jakich obrotach powinno być? W 2.5 było tak że jak wcisnę gaz na przykład jadąc pod górkę, to było słychać że turbina wkręca się na obroty, a w tym cisza, no i nie wiem czy tak ma być, czy coś jest nie tak.
Pozdrawiam, Jurek :-)
Był XM 2.0i, XM2.5td, ZX 1.9D, AX 1.5D, XM 2.1td

Offline Marcin Markowski

  • Mistrz patelni złota wara
  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 3 520
  • Skąd: Wrocław | Czasami Skierniewice
  • Posiadany samochód: XM MKII, 1994, HA2, 3.0v6 12V - Azure Fury, Volvo V70 2003, 2.4 BiFuel CNG
  • Zainteresowania: Grafika komputerowa / Marketing / Volva
  • Miejscowość: Wrocław | Czasami Skierniewice
Re: Turbina 2.1td
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 05, 2011, 13:33:28 »
Raczej poprawnie, że koło 3000 obrotów, tak mają turbiny o stałej geometrii, wydaje mi się, że do 2.5td montowano te o zmiennej, a te startują już od 1500 np.
U nas w 2.1td też turbo załącza się przy daniu "w [color=ff0000]piii[/color]e", podobnie mamy w clio 1.5dci, inaczej sprawa wygląda w merasiu gdzie jest o zmiennej geometrii. Startuje praktycznie od początku.

Chyba, że po prostu masz coś zjechane :) (np. turbina już na wykończeniu czy cuś)

Offline Marek Gienc

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 216
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen XM
  • Zainteresowania: Elektronika
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Turbina 2.1td
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 05, 2011, 17:04:18 »
Cytuj

Jurij Martyniuk napisał:
Ten wskaźnik turbo jak powinien się wychylać? w moim podnosi się do pionu dopiero po 3 tys. obr. nie zależnie od odciążenia, musi wkręcić się na obroty dopiero w tedy wskaźnik wychyla się, jak to powinno prawidłowo działać w tym silniku? Jakie ciśnienie doładowania i przy jakich obrotach powinno być? W 2.5 było tak że jak wcisnę gaz na przykład jadąc pod górkę, to było słychać że turbina wkręca się na obroty, a w tym cisza, no i nie wiem czy tak ma być, czy coś jest nie tak.


Serwisówka (xm 150-00_1.pdf) mówi o sprawdzeniu doładowania turbiny jedynie w taki sposób:
- obroty nie więcej, niż 3500,
- bieg 4 lub 5,
- gaz do dechy,
- ciśnienie doładowania powinno wynosić od 700-900mbar

Pozostaje jeszcze do sprawdzenia, czy działa zawór upustowy przy turbinie.

Pzd
Marek
Jest XM, 2.1TD, US87, '96 automat exclusive - HA, klimatronik, tempomat, skóra - jest, co robić... :-)