Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Wymiana rozrządu w XU10J2 - pytanie o części  (Przeczytany 1242 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Przemek Kędziora

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 133
  • Skąd: Lubartów
  • Miejscowość: Lubartów
Wymiana rozrządu w XU10J2 - pytanie o części
« dnia: Lipiec 13, 2011, 19:07:44 »
Witam.

Panowie "kolegowie" poradźcie, bo idzie ku mnie nieuchronnie wymiana rozrządu w składzie pasek+rolka. Znalazłem coś takiego:

- rolka napinająca,
- pasek rozrządu.

Pasek niby od Puga, ale chyba to to samo. Znalazłem jeszcze taki zestaw. Warto w niego inwestować? Jego cena to koszt samej rolki z poprzedniego linka. Tu dochodzi jeszcze pompa wody.

PS. prewencyjne pytanie - ciężko wymienić pompę wody? Trzeba rozbierać połowę silnika, czy obejdzie się?
Citroen XM 2.0i 8V 1990r z HA, poza tym golas
ORGA 4844, 254kkm na budziku - zrobiony, reszta to kosmetyka. 12.2013 RIP

Offline Jurij Martyniuk

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 241
  • Skąd: Bialystok/Gródek
  • Posiadany samochód: C6 3.0 HDI 2010. C2 vtr 1.4 8v+gaz 2004. C4b7 1.6 vti+gaz 2010.
  • Miejscowość: Bialystok/Gródek
Re: Wymiana rozrządu w XU10J2 - pytanie o części
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 13, 2011, 23:08:55 »
Pompę lepiej wymienić, tym bardziej że jak dostaniesz się do paska to wymiana jest banałnie prosta, kwestia odkręcenia parę śrubek więcej.
Pozdrawiam, Jurek :-)
Był XM 2.0i, XM2.5td, ZX 1.9D, AX 1.5D, XM 2.1td

Offline Tomasz Strzelczak

  • Sponsor
  • ***
  • Wiadomości: 1 749
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: BXy, C5 2.0 hdi bva am6, Xantia v6 do pracy Transit. Były Xantie, Bxy, AXy...
  • Miejscowość: Poznań, Sady
Re: Wymiana rozrządu w XU10J2 - pytanie o części
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 13, 2011, 23:12:33 »
ale tani ten rozrząd. Jak weźmiesz się za robotę to zobaczysz że ta pompa wodna to raptem 3 śruby ;D
Posiadaczy i miłośników BX'a zapraszam na grupę Facebookową pod tytułem "Citroen BX klub Polska" :-)

Offline Przemek Kędziora

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 133
  • Skąd: Lubartów
  • Miejscowość: Lubartów
Re: Wymiana rozrządu w XU10J2 - pytanie o części
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 13, 2011, 23:37:39 »
Ja tego osobiście robił nie będę. Znajomy od którego kupiłem auto jest "bardziejszy" w tych sprawach. Wybiorę w takim razie zestaw, bo pompa to może od nowości nie była wymieniana.

Przy okazji jaki olej zalać do silnika? Miałem wlany Lotos Mineral (tak wlał poprzedni właściciel - bo najtańszy), przy odbiorze auta od szamana ów polecił mi wlać olej taki jak jest w książce. Instrukcja zaleca olej TOTAL GTI 3 10W40 lub TOTAL GTS PLUS 15W40. Oba oleje są już nieprodukowane, w związku z czym planuję wlać TOTAL QUARTZ 7000 10W40. Słyszałem opinie, że do starych silników najlepiej lać mineralny, lecz nikt nie potrafił mi tego potwierdzić na 100%. Ilu speców tyle opinii. Może ktoś, coś?
Citroen XM 2.0i 8V 1990r z HA, poza tym golas
ORGA 4844, 254kkm na budziku - zrobiony, reszta to kosmetyka. 12.2013 RIP

Offline Marcin Borowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 449
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: Renault Megane II 1.6 16v '06, Xsara Combi '01 2.0 HDi
  • Miejscowość: Łódź
Re: Wymiana rozrządu w XU10J2 - pytanie o części
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 15, 2011, 04:07:20 »
Cytuj

Jurij Martyniuk napisał:
Pompę lepiej wymienić, tym bardziej że jak dostaniesz się do paska to wymiana jest banałnie prosta, kwestia odkręcenia parę śrubek więcej.



Dokładnie-wymieniałem tydzień temu rozrząd u siebie i pompa zaczynała ciec-także wymiana bez nowej pompy mija się z celem(koszt pompy ok. 100zł)..
Był Xm '96 TCT HAII, Xantia Combi 2.0 '01 16v Exlusive

Offline Jurij Martyniuk

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 241
  • Skąd: Bialystok/Gródek
  • Posiadany samochód: C6 3.0 HDI 2010. C2 vtr 1.4 8v+gaz 2004. C4b7 1.6 vti+gaz 2010.
  • Miejscowość: Bialystok/Gródek
Re: Wymiana rozrządu w XU10J2 - pytanie o części
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 15, 2011, 23:49:15 »
Cytuj

Przemek Kędziora napisał:
Ja tego osobiście robił nie będę. Znajomy od którego kupiłem auto jest "bardziejszy" w tych sprawach. Wybiorę w takim razie zestaw, bo pompa to może od nowości nie była wymieniana.

Przy okazji jaki olej zalać do silnika? Miałem wlany Lotos Mineral (tak wlał poprzedni właściciel - bo najtańszy), przy odbiorze auta od szamana ów polecił mi wlać olej taki jak jest w książce. Instrukcja zaleca olej TOTAL GTI 3 10W40 lub TOTAL GTS PLUS 15W40. Oba oleje są już nieprodukowane, w związku z czym planuję wlać TOTAL QUARTZ 7000 10W40. Słyszałem opinie, że do starych silników najlepiej lać mineralny, lecz nikt nie potrafił mi tego potwierdzić na 100%. Ilu speców tyle opinii. Może ktoś, coś?

Jeżeli nie ma wycieków i silnik nie bierze oleju i fundusze pozwalają, no to jak najbardziej wlać Totala.
Pozdrawiam, Jurek :-)
Był XM 2.0i, XM2.5td, ZX 1.9D, AX 1.5D, XM 2.1td