Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [Citroen ZX 1.4i Relax - Monowtrysk Bosh KDXT3MC] Odpowietrzenie układu chłodzenia  (Przeczytany 2707 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

falq

  • Gość
Witam,

Dzisiaj zlałem płyn chłodniczy z układu chłodzenia, aby zalać nowym, po zakupie autka.
Odkręciłem chłodnice, odłączyłem węże od strony termostatu oraz od strony zbiornika wyrównawczego w chłodnicy.
Płyn zleciał ładnie z bloku silnika i chłodnicy.
Zalałem świeżym płynem chłodniczym, zmontowałem wszystko tak jak było i pojawił się problem, ponieważ nie potrafię odpowietrzyć układu, tak aby płyn zaczął krążyć w układzie w bloku silnika ;(
Odkręciłem ten mały koreczek przy wejściu przewodów od nagrzewnicy i powietrze po odpaleniu autka zeszło trochę, ale silnik się nagrzał w 2 minuty gdzieś do 50*C, więc szybko wyłączyłem, żeby niczego nie zatrzeć i nie wydmuchać uszczelki.
Żadnych objawów wycieku nie ma nigdzie, a płyn nie leci do nagrzewnicy ;(
Nie wiem gdzie jest błąd i jak mam to odpowietrzyć, co odkręcić i gdzie, czy tym otworkiem ma się płyn górą przelać na przewodach od nagrzewnicy, czy też nie.
Wąż od dolnego obiegu nie nagrzewa się, a termostat jest sprawny i nie puszcza na górny obieg, bo silnik nie zdąża się nagrzać do temperatury roboczej.
Co się dzieje, czy jest gdzieś jaki korek powietrza, który nie puszcza płynu do bloku i jak to odblokować???
Auto pilnie jest nam potrzebne do 20 maja, bo musimy nim wyjechać do pracy zagranice, z tą myślą go kupiliśmy ;(
Ratujcie, proszę !!!
Dajcie jakiś manual albo wyjaśnijcie co i jak pokolei robić, albo doradźcie czy mam to oddać do mechanika, czy dam radę sam to zrobić i czy to poważna usterka czy mój jakiś błąd, czy czegoś nie zrobiłem jak należy...
Mogę zapłacić z pomoc jeśli jest ktoś z okolic Stargardu Szczecińskiego a się na tym zna ma Citroena i może pomoc.

Offline Kamil Oleszczuk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 174
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara 1,6i / 1999r. Citroen ZX 1,9TD / 1996r. Citroen C5 MK I 1.8 16V 2001r.
  • Zainteresowania: Motoryzacja, Informatyka
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Rozgrzej go do normalnej temp. 90 stopni aby termostat załapał i sie otworzył to poleci do bloku płyn i wtedy wszystko ładnie tobie sie odpowietrzy zostaw odkręcony korek od nagrzewnicy i sprawdź czy na chłodnicy nie masz bo ja w 1,9td mam po lewej stronie u góry jak dobrze pamiętam. Bez obaw ze sie zatrze :)

falq

  • Gość
Czytałem, że są dwa odpowietrzniki w ZX, jeden koło termostatu, a drugi na nagrzewnicy? Czy są gdzieś jeszcze jakieś inne otwory, którymi się odpowietrza układ, np. w bloku silnika?
podobno trzeba to robić na zimnym silniku i właśnie wlewają płyn przez chłodnice, aż do przelania się przez otwory w bloku silnika..?
Może ktoś naprowadzić co i jak po kolei robić? Nie chce silnika zatrzeć ;(

Offline Piotr Grzymski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 220
  • Posiadany samochód: Skoda Fabia
Ja odpowietrzam tak, że na zimnym silniku zalewam chłodnicę do pełna, następnie odkręcam pierwszy odpowietrznik i dmucham w chłodnicę, zatykając palcem wężyk od przelewu. Jak zaczyna lecieć płyn, bez powietrza, to zakręcam i odkręcam drugi odpowietrznik i tak samo dmucham aż poleci płyn. Zakręcamy odpowietrznik i przy trzecim to samo.  Oczywiście dolewamy płynu do chłodnicy  w trakcie zabiegu, można dolać np. po odpowietrzeniu każdego punktu.
Samej chłodnicy nigdy nie odpowietrzam.
Zakręcamy korek od chłodnicy, odpalamy auto i obserwujemy co się dzieje. Najlepiej poczekać do włączenia się wentylatora.  
Dobrze jest mieć drugą osobę do zakręcania odpowietrzników.
Trzeci odpowietrznik to śrubka na klucz 10.

Offline Maciej Pełka

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 382
  • Skąd: Kałuszyn
  • Posiadany samochód: Avensis T27 FLII
  • Miejscowość: Kałuszyn
Witaj kolego!
Poszukaj dobrze na forum, bo miałem ten sam problem i napełniałem układ płynem aż 3 razy. Gdzieś na forum jest instrukcja wymiany płynu, która jest rzeczowo napisana.
Ja u siebie zrobiłem tak, że odkręciłem najpierw nr 2 na zdjęciu wyżej, odcięta butelka szczelnie przymocowana do wlewu żeby był poziom i lałem dopóki mi się nie pojawił tam płyn. Później to samo z nr 1 i 3. Na koniec włączyłem silnik na wolnych obrotach i po kolei nr 2(czekałem aż przestanie lecieć powietrze) później 1(ta sama procedura) i na końcu 3.
Był  ZX 1.4i '94

falq

  • Gość
Dziękuję bardzo za pomoc, udało się odpowietrzyć autko ;) Sporo stresu nas to kosztowało ale już jest dobrze ;)