Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Silniki HDI - typowe usterki i ich charakterystka.  (Przeczytany 1491 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Ewa Krauze

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 866
  • Skąd: Słupsk
  • Posiadany samochód: XP 1.6 HDI 110KM bez FAP, A6 3.0TDI 233KM Quattro TipTronic
  • Miejscowość: Słupsk
Silniki HDI - typowe usterki i ich charakterystka.
« dnia: Lipiec 18, 2011, 13:58:30 »
Koło Pasowe - Charakterystyczne stukanie w okolicach napędu zwłaszcza po uruchomieniu zimnego silnika, brak napędu osprzętu jednostki napędowej. Zawodzi wbudowany w koło tłumik drgań skrętnych. Awaria dotyczy głównie wersji 8V z początku produkcji, ale spotykana jest także w późniejszych konstrukcjach. Naprawa polega na wymianie koła pasowego na nowe - koszt poza ASO od 260 do 460 zł.

Przepływomierz - Silnik nie ma dynamiki i nierówno rozwija moc, wzrasta zużycie paliwa. Polega na wymianie przepływomierza na sprawny. W warunkach domowych najprościej jest po prostu zamontować sprawną część na próbę. Uszkodzenie przepływomierza powietrza będzie też odnotowane przez system diagnostyczny - problem ujawni się po podłączeniu do komputera. Koszt nowego przepływomierza poza ASO wynosi 350-450 zł.

Układ wtryskowy - W układzie wtryskowym najczęściej psuje się zawór ciśnienia paliwa w pompie wysokiego ciśnienia, co objawia się kłopotami z rozruchem (zapala po pewnym czasie), nierówną pracą oraz dymieniem. Koszt naprawy jest ściśle uzależniony od wersji jednostki napędowej i rodzaju zastosowanego wtrysku. Może wynosić zarówno 900 zł, jak i 3000 złotych.

Zawór EGR - Spadek mocy, czasami zbyt intensywne dymienie i problemy z odpaleniem. Problem z zaworem EGR zależy od jego konstrukcji oraz typu układu zasilania - przeważnie zostaje zablokowany mechanicznie przez sadzę. Niestety, uszkodzony zawór EGR można tylko wymienić - czyszczenie rzadko daje pozytywny skutek. Koszt naprawy jest uzależniony od wersji silnika i przeważnie wynosi od 600 nawet do 1400 zł (poza ASO).

Koło dwumasowe - Hałas i drgania w okolicach skrzyni biegów, ślizganie się sprzęgła, utrudnione przełączanie biegów, duże drgania przenoszone na skrzynię biegów na biegu jałowym. Niestety, przy okazji wymiany dwumasowego koła zamachowego (zamiennik kosztuje od 900 do 1300 zł) warto zamontować też nowe sprzęgło (ok. 700 zł) - jeden koszt robocizny 600-700 zł (poza ASO). Łącznie trzeba przygotować się na wydatek przekraczający 2000 zł.

Turbosprężarka - Spadek mocy, zwiększone zużycie oleju, dymienie z układu wydechowego. Turbosprężarka może mieć zmienną (VTG) lub stałą geometrię (dotyczy wersji 90-konnej). W przypadku stałej geometrii nowe "turbo" można kupić już za około 1500-1700 zł, a jego regeneracja to koszt od 800 do 1100 zł. Cena turbiny ze zmienną geometrią jest wyższa. Także wydatki na jej regenerację będą większe - po naprawie konieczna regulacja.

źródło: http://moto.wp.pl/kat,23681,title,Poznaj-wszystkie-wady-diesla-20-HDi,wid,13597403,wiadomosc.html
XP