Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [Mk1] samodzielna wymiana klocków z tyłu  (Przeczytany 4808 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Marek Wojnicz

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 14
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Saxo 1.1 1998,C5 2.0 automat MKI 2004
  • Miejscowość: Poznań
[Mk1] samodzielna wymiana klocków z tyłu
« dnia: Lipiec 21, 2011, 23:17:43 »
Przeszukałem forum i nie znalazłem-mam klocki i zastanawiam się nad ich wymianą samodzielnie-na co uważać?A może macie jakieś sugestie co do wymiany?

Offline Bartosz Chwastek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 281
  • Skąd: Lubsko
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MK1 (2.0 benzyna+LPG) i MK3 2,0 HDI
  • Miejscowość: Lubsko
Re: [Mk1] samodzielna wymiana klocków z tyłu
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 21, 2011, 23:23:48 »
Nie wiem jak jest z tyłu ale z przodu tłoczki sa wkrecane i jeżeli nie wykombinujesz odpowiedniego klucza to możesz mieć problem z założeniem nowych klocków. Tyle z mojej strony :).

Offline Bartłomiej Trocha

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 757
  • Skąd: Koszecin slaskie
  • Posiadany samochód: C5 I 2.2 hdi 204KM
  • Zainteresowania: Mechanika elektronika programowanie sterownikow
  • Miejscowość: Koszecin slaskie
Re: [Mk1] samodzielna wymiana klocków z tyłu
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 22, 2011, 00:14:21 »
Z tyłu prościzna. Może być tylko problem z wybiciem bolca ustalającego WD40 reszta nie nastrecza problemu. Tłoczki można wcisnac praktycznie palcami
Car DNA programowanie ecu, mechanika, elektronika

Offline Damian Haltof

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 80
  • Skąd: Lubliniec
  • Posiadany samochód: C5 MK1 Break EXCLUSIVE 2.2 HDi .02
  • Miejscowość: Lubliniec
Re: [Mk1] samodzielna wymiana klocków z tyłu
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 22, 2011, 01:36:06 »
wyjmujesz bolec i sprężynki
wyjmujesz jeden stary klocek - wciskasz cylinderek wkładasz nowy klocek
wyjmujesz druki stary klocek wciskasz tłoczek wkładasz nowy klocek
Nie wyjmujemy obu klocków na raz
Składamy sprężynke  i bolec
To tyle
Citroen C5 MK1 2.2 HDi 2002 Break EXCLUSIVE
Citroen C5 MK1 2.0 HDi 2004 Break
Citroen C5 MK2 1.8 16V 2006
PEUGEOT 406 2.0 HDi 2000
PEUGEOT Partner 2.0 HDi 2002 ZENITH
Alfa Romeo 156 Sportwagon 2.4 jtd CF3
SIERRA MK1 RS 500 Cosworth
[URL=http://i...

Offline Bartosz Bakuniak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 97
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: C5 [MK1] 2.0 HDI 2001r.
  • Miejscowość: Poznań
Re: [Mk1] samodzielna wymiana klocków z tyłu
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 22, 2011, 07:28:13 »
Dodam tylko,że śruby piszczą jak zarzynane prosię przy tej operacji , więc sie nie przeraź. Radzę sie zaopatrzyć w dobry klucz nasadowy.

Offline Tomasz Omiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 278
  • Skąd: Polkowice
  • Posiadany samochód: C-elysee 1.6 Vti, Cactus 1.2 82KM
  • Miejscowość: Polkowice
Re: [Mk1] samodzielna wymiana klocków z tyłu
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 22, 2011, 08:01:17 »
Cytuj

Bartosz Bakuniak napisał:
Dodam tylko,że śruby piszczą jak zarzynane prosię przy tej operacji , więc sie nie przeraź. Radzę sie zaopatrzyć w dobry klucz nasadowy.

Piszesz chyba o odkręcaniu zacisku od wahacza. Przy wymianie klocków nie jest to koniecznie.

Offline Sławomir Wolniak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 154
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: Citroen C2 1,1 2008
  • Miejscowość: Częstochowa
Re: [Mk1] samodzielna wymiana klocków z tyłu
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 22, 2011, 22:14:47 »
Potwierdzam ,prosta sprawa .Uwaga na znikające ucho od śruby trzymającej klocki .Zwrócić uwagę na dodatkowe blaszki właściwa pozycja na schemacie !Do wyjęcia klocków wystarczy odkręcić śrub 15 i wysunąć blachę 10 i sprężyna 9 .
Były Xsara 1,4 1999r ,C5 1,8 16V 2004r

Offline Marek Wojnicz

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 14
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Saxo 1.1 1998,C5 2.0 automat MKI 2004
  • Miejscowość: Poznań
Re: [Mk1] samodzielna wymiana klocków z tyłu
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 23, 2011, 20:05:09 »
Dziękuje za instrukcje-10 minut i piwo na jedno koło i zmienione :)
Od razu cisza się zrobiła bo stare klocki zaczynały już rzęzić jak [color=ff0000]piii[/color]a :))

Offline Artur Zieliński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 60
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Posiadany samochód: C5 BREAK 2002 2.0B 136KM
  • Zainteresowania: Przeróżne
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Re: [Mk1] samodzielna wymiana klocków z tyłu
« Odpowiedź #8 dnia: Lipiec 24, 2011, 08:27:57 »
Moje hamulce też już popiskują przy hamowaniu więc pewnie do wymiany.
Przy okazji, zauważyłem że tarcze tylnie się jakby nierówno zużywały. tzn na zewnątrz tarczy jest widoczna korozja. Co może być tego przyczyną? raczej nie jest to normalne zjawisko (a może jest?). Podejrzewam też że jak wyjmę klocki to się okaże że też są  zużyte nierówno, pod skosem czy jakoś tak. Tak przypuszczam ponieważ jak je "pomacam" to są niby dobre od góry, a jednak zaczęły piszczeć.
hmm... reasumując -
pewnie klocki nie dolegają całą powierzchnią do tarczy, z tąd ta rdza na niej, no i dźwiękowe objawy zużycia pomimo braku widocznych objawów zużycia klocków.
jest to możliwe? miał już tak ktoś?
pozdrawiam.

Offline Sławomir Wolniak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 154
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: Citroen C2 1,1 2008
  • Miejscowość: Częstochowa
Re: [Mk1] samodzielna wymiana klocków z tyłu
« Odpowiedź #9 dnia: Lipiec 24, 2011, 10:04:55 »
Może być kilka powodów , klocek zablokował się na śrubie nr15 z górnego rysunku i krzywo się ściera ,któryś z tłoczków jest przypieczony i nie wraca lub brud zablokował klocek w niedogodnym położeniu trzeba wyjąc klocki wyczyścić jest to na prawdę łatwe .Niestety regeneracja zacisku to jest wyzwanie ale ta sprawa była dokładnie przerabiana na forum !!
Były Xsara 1,4 1999r ,C5 1,8 16V 2004r

Offline Andrzej Grzybowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 185
  • Skąd: Sosnowiec
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI 2003r
  • Miejscowość: Sosnowiec
Re: [Mk1] samodzielna wymiana klocków z tyłu
« Odpowiedź #10 dnia: Lipiec 24, 2011, 11:47:26 »
Powodem, iż klocki się nierówno ścierają jest korozja styku aluminiowego zacisku ze stalowym wahaczem (mocowanie dwoma śrubami nr 14) - temat wielokrotnie omawiany na forum. Sprawdź  czy szczeliny pomiędzy tarczą a zaciskiem są jednakowe z obu stron i czy zacisk jest ustawiony równolegle do płaszczyzny tarczy.  W skrajnym przypadku gdy ta korozja jest bardzo zaawansowana to zaciski zaczynają ocierać o felgę i nie da się jeździć.  Jak widzę masz samochód z 2004r  tak więc jeśli tego jeszcze nie robiłeś to będziesz  miał teraz robotę z usunięciem tej korozji. Ja to przerabiałem w ubiegłym roku i z moich doświadczeń  jedyną skuteczną metodą jest zamiana zacisków stronami i ponowne ich przykręcenie na LOCTITE  tymi dobrymi nieskorodowanymi stronami.
Niektórzy szlifują tą korozję i przykręcają zaciski tak jak pierwotnie były zamocowane ale nie jest wtedy możliwe uzyskanie równoległości pomiędzy zaciskiem a tarczą. nie wiem jak im te zaciski później pracują.
Największy problem jest z odkręceniem śrub nr 14  oraz z ich wyciśnięciem z  zacisku. Fabrycznie też to jest skręcane na LOCTITE i bardo mocno trzyma (montując to też trzeba użyć TOCTITE). Aby wycisnąć śruby nr 14  z zacisku musiałem sobie zrobić prasę z podnośnika hydraulicznego dopiero wtedy wyszły.
Jak będzie trzeba więcej informacji w tym temacie to proszę o sygnał.

Offline Piotr Gorzkiewicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 115
  • Skąd: Działdowo
  • Posiadany samochód: Citroen C 5 2.0 HPi 2001 r exclusive
  • Miejscowość: Działdowo
Re: [Mk1] samodzielna wymiana klocków z tyłu
« Odpowiedź #11 dnia: Lipiec 24, 2011, 12:22:33 »
Witam! to jak klocki zaczynają piszczec to znak że trzeba wymienić? u mnie piszczą jak z myjni wyjade ,i po kilkunastu km. jest spokój. a klocki są jeszcze w miarę grube
Pozdrawiam Piotrek! ;-)

Offline Sławomir Wolniak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 154
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: Citroen C2 1,1 2008
  • Miejscowość: Częstochowa
Re: [Mk1] samodzielna wymiana klocków z tyłu
« Odpowiedź #12 dnia: Lipiec 24, 2011, 12:36:37 »
Kolego Andrzeju ,nie koniecznie trzeba obracać zaciski sam w zeszłym roku zrobiłem generalny remont zacisków  to znaczy odkręcenie i tu pomocne jest podgrzanie części zacisku w okolicy
owych śrub i okolicy gwintu na wahaczu jedynym przeciwwskazaniem do podgrzewania jest możliwość zniszczenia uszczelek tłoczków ale ja wymieniałem uszczelki  na nowe i nie zależało mi n nich sam styk owszem był skorodowany ale właściwe zeszlifowanie i ustawienie dało znakomite rezultaty już drugi rok po naprawie żadnych problemów mam manual do tej operacji niestety po niemiecku ale fotki pomocne !!
Były Xsara 1,4 1999r ,C5 1,8 16V 2004r