Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: CB-radio M-150 PLUS lub INTEK M-760  (Przeczytany 1966 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

  • Gość
CB-radio M-150 PLUS lub INTEK M-760
« dnia: Listopad 21, 2011, 08:28:57 »
Zastanawiam się nad zakupem jednego z tych CB, czy może ktoś z was miał te modele?
Radio będzie rzadko używane więc nie zależy mi na fajerwerkach.
Za przemawia umieszczony z przodu głośnik. Ciekawi mnie jak ono się sprawuje nie chciał bym jakiegoś"szumo fonu"
Druga sprawa antena,chciałbym ją zamontować na klapie tylniej,magnesówka odpada, z anten montażowych jaką polecacie?

Gachu

  • Gość
Re: CB-radio M-150 PLUS lub INTEK M-760
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 21, 2011, 18:23:59 »
antena na klapie będzie sprawować się tak jak magnesówka na dachu a czasem nawet gorzej

chcesz pomocy w wyborze CB to wejdź na cb-radio.pl

Offline Adam Siwa

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 138
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 1.6 HDi 92 kM 08.2010
  • Miejscowość: Katowice
Re: CB-radio M-150 PLUS lub INTEK M-760
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 21, 2011, 20:32:49 »
Ja mam na tylnej klapie uchwyt za jak pamiętam czterdzieści złotych a antenę mam Sirio AS 100 kiedyś na magnes kupiłem końcówkę i śmiga
Nie zgodzę się z Bogumiłem, zdecydowanie czyściej chodzi ta sama antena na stałym uchwycie niż magnesie (zasięgu nie sprawdzałem ale podobny)

Opinie o tanich Intek'ach są delikatnie mówiąc słabe

Offline Mariusz Stachowicz

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 39
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara Picasso 1.8 04'
  • Miejscowość: Kielce
Re: CB-radio M-150 PLUS lub INTEK M-760
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 22, 2011, 08:53:41 »
Pikuś trochę sieje po elektryce, polecam Yosana, przełożyłem od kolegi do siebie aby przetestować i daje radę. Yosan 2204 + omega 27 na dużym magnesie i będziesz zadowolony :)

Offline Adam Siwa

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 138
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 1.6 HDi 92 kM 08.2010
  • Miejscowość: Katowice
Re: CB-radio M-150 PLUS lub INTEK M-760
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 22, 2011, 14:45:04 »
może to dotyczy tylko ropniaka ale u mnie Yosan świszczał jak również CB Atena, warto sprawdzić przed zakupem

Offline Mariusz Stachowicz

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 39
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara Picasso 1.8 04'
  • Miejscowość: Kielce
Re: CB-radio M-150 PLUS lub INTEK M-760
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 22, 2011, 16:44:16 »
@Adam - a właśnie Yosan i Lafayette mają opinię radyjek o najskuteczniejszych filtrach :) Ja na Unidenie 68 Elite słyszę silnik tylko, jeśli podkręcę RFa (po załączeniu NB, bez załączenia słychać o wiele więcej).

Offline Jacek Badura

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 538
  • Skąd: Ruda Śląska
  • Miejscowość: Ruda Śląska
Re: CB-radio M-150 PLUS lub INTEK M-760
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 22, 2011, 19:42:23 »
nie wiem co wam sieje zakłucenia  ?! bo ja z tym nie mam problemu (uniden 520xl + sirio ml 145 na magnesie)
rodzinne toczydełka:
było C3 1.1

jest Xsara Picasso 1.6i 110 Sx
jest też C4 Picasso 2.0 HDi 150 exclusive

Offline Mariusz Stachowicz

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 39
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara Picasso 1.8 04'
  • Miejscowość: Kielce
Re: CB-radio M-150 PLUS lub INTEK M-760
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 23, 2011, 07:28:52 »
Podłączałem również Unidena 520XL i zakłócenia były zdecydowanie wyraźniejsze. Co ciekawe, obecnie radio mam podpięte bezpośrednio pod akumulator i zakłócenia nadal da się usłyszeć.

@Jacek - pozostaje Ci się cieszyć :) Trafiłeś na dobrze ekranowany egzemplarz cytryny lub odporne (albo głuche) radio ;-)

Offline Jacek Badura

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 538
  • Skąd: Ruda Śląska
  • Miejscowość: Ruda Śląska
Re: CB-radio M-150 PLUS lub INTEK M-760
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 24, 2011, 17:36:51 »
czy głuche to nie wiem, słyszę i jestem słyszalny.
rodzinne toczydełka:
było C3 1.1

jest Xsara Picasso 1.6i 110 Sx
jest też C4 Picasso 2.0 HDi 150 exclusive

Offline Adam Siwa

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 138
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 1.6 HDi 92 kM 08.2010
  • Miejscowość: Katowice
Re: CB-radio M-150 PLUS lub INTEK M-760
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 24, 2011, 19:44:26 »
Cytuj

Mariusz Stachowicz napisał:
@Adam - a właśnie Yosan i Lafayette mają opinię radyjek o najskuteczniejszych filtrach :) Ja na Unidenie 68 Elite słyszę silnik tylko, jeśli podkręcę RFa (po załączeniu NB, bez załączenia słychać o wiele więcej).


dlatego kupiłem 1. za względu na opinie, 2. rozmiar (bardzo małe)
w służbowym aucie było idealnie
po zakupie xsary tak jak obroty silnika tak było słychać lekkie piszczenie
strasznie denerwujące, próbowaliśmy kilka został na mało znanym Sunker Elite Five
[color=ff0000]piii[/color]te filtry bardzo czysto chodzi

co do Unidena nie kupiłem bo nie ma homologacji

Offline Mariusz Stachowicz

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 39
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara Picasso 1.8 04'
  • Miejscowość: Kielce
Re: CB-radio M-150 PLUS lub INTEK M-760
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 24, 2011, 20:05:00 »
Cytuj

Jacek Badura napisał:
czy głuche to nie wiem, słyszę i jestem słyszalny.


i o to chodzi :)

Cytuj

Adam Siwa napisał:
Unidena nie kupiłem bo nie ma homologacji


Niestety, nie ma, to fakt.

Gachu

  • Gość
Re: CB-radio M-150 PLUS lub INTEK M-760
« Odpowiedź #11 dnia: Listopad 24, 2011, 21:02:03 »
Cytuj



Cytuj

Adam Siwa napisał:
Unidena nie kupiłem bo nie ma homologacji


Niestety, nie ma, to fakt.


ale obecne brak homologacji w niczym nie przeszkadza, miśki nie mają uprawnień do sprawdzania i jeszcze się nie zdarzyło żeby komuś zabrali do zbadania

Offline Piotr Chutnik

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 250
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: C5 II 2.0 16v+LPG (2007r)
  • Miejscowość: Łódź
Re: CB-radio M-150 PLUS lub INTEK M-760
« Odpowiedź #12 dnia: Listopad 26, 2011, 18:15:50 »
Teraz można legalnie kupić w sklepach radyjko "M-TECH LEGEND II" . Podobno to następca (kopia?) Unidena 520. Ma wszelkie homologacje i  jeżeli działa tak jak U520 to byłby to dobry wybór. Ja też mam U520. W Xantii mialem z Sirio ml100 w dziurze w dachu. Teraz w XP prowizorycznie z magnesówką Hustler.
z cytrynek były: ZX i Xantia 1,8 16v (oba z LPG); Xsara Picasso 1,8+lpg

  • Gość
Re: CB-radio M-150 PLUS lub INTEK M-760
« Odpowiedź #13 dnia: Listopad 28, 2011, 10:23:49 »
Cytuj

Bogumił Salamon napisał:
Cytuj



Cytuj

Adam Siwa napisał:
Unidena nie kupiłem bo nie ma homologacji


Niestety, nie ma, to fakt.


ale obecne brak homologacji w niczym nie przeszkadza, miśki nie mają uprawnień do sprawdzania i jeszcze się nie zdarzyło żeby komuś zabrali do zbadania


i tu sie mylisz.
Organy kontroli, jakim jest np policja, maja prawo skontrolowac czy radiotelefon na pasmo obywatelskie ( zwany potocznie CB) posiada homologację do uzywania na terenie polski.
To samo dotyczy wyjazdów za granicę. Służba celna bądź policja innego kraju również może to skontrolować i w razie podejżenia iz sprzęt takowej nie posiada, zarekwirować go za pokwitowaniem i skierować na badanie.
Po badaniu jesli będzie OK, oddadzą i nic, jeśli się okaże że nie ma homologacji, zapłacisz grzywnę za używanie urządzeń nie spełniających norm.

+++++++++
"Zgodnie z § 2 ust. 1 pkt 3 rozporządzenia Ministra Infrastrultury z dnia 24 października 2005r. w sprawie urządzeń radiowych nadawczych lub nadowczo -odbiorczych, które mogą być używane bez pozwolenia (Dz. U. Nr. 230, poz 1955) nie wymaga pozwolenia radiowego używanie Radia Obywatelskiego CB wyłącznie w zakresie częstotliowści 36,96-27,41 MHz, pracujących z modulacją częstotliwości lub amplitudy (FM,AM,SSB) z mocą do wyjściową nadajnika do 4W dla FM i AM oraz mocą 12W (PEP) dla SSB.

Obecnie uregulowania prawne nie nakładają na użytkowników urządzeń typu Cb radio obowiązku posiadania orzy sobie i okazywania na żądanie organu kontroli ruchu drogowego świadectwa homologacji czy deklaracji zgodności użytkowanego urządzenia.

Istnieje jednak możliwość, że urządzenie typu CB radio znajdujące się w pojeździe może nasunąć podejrzenie policjantowi, iż znajduje się ono w obrocie, choć nie spełnia wymogów formalnych. Zdarzają się przypadki modyfikacji konstrukcji urządzenia oraz dopuszczalnych parametrów pracy. Zdarzają się także przypadki sprowadzania urządzeń spoza granicy Polski, których parametry pracy nie zawsze są zgodne z polskimi przepisami.

W przypadku pojawienia się uzasadnionych wątpliowści co do użytkowanego sprzętu, naturalnym zachowaniem jest próba zweryfikowania, czy znajdujące się w pojeździe CB radio zostało dopuszczone do obrotu na polskim rynku. Dużym ułatwieniem w takim przypadku będzie okazanie policjantowi Świadectwa homologacji lub Deklaracji Zgodności. I choć nie ma obowiązku posiadania tego dokumentu przy sobie, to jednak posiadanie go przy sobie w dużym stopniu może ułatwić obu stronom udokumentowanie faktu użytkowania zgodnego z prawem.

W przypadku braku takiego dokumentu, użytkowanik może być narażony na konieczność zabezpiecznia urządzenia do czasu wyjaśnienia sprawy.
Oznacza to również, że na potrzeby prowadzonego postępowania wyjaśniającego będzie musiał w późniejszym terminie dostarczyć taki dowód celem unikcięcia posądzenia o popełnienie wykroczenia lub nawet przestępstwa."

Offline Adam Siwa

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 138
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 1.6 HDi 92 kM 08.2010
  • Miejscowość: Katowice
Re: CB-radio M-150 PLUS lub INTEK M-760
« Odpowiedź #14 dnia: Listopad 28, 2011, 12:16:25 »
Raz policjant zapytał się mnie o markę CB czy to jest Uniden
podałem mu nazwę swojego radia i powiedział ... a to o.k.

Offline Piotr Chutnik

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 250
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: C5 II 2.0 16v+LPG (2007r)
  • Miejscowość: Łódź
Re: CB-radio M-150 PLUS lub INTEK M-760
« Odpowiedź #15 dnia: Grudzień 01, 2011, 21:55:29 »
Dotychczas nikt nie pytał mnie o to jakie mam radyjko. A kalkulacja: nawet gdyby je "zabrano do badań" to za cenę około 200zł już dawno zarobiło na siebie. Pytanie co wniosą owe badania. A nawet jeżeli kupię M_tech to i tak za niewielkie pieniądze będzie spełniał tą samą rolę.
 Kiedyś co prawda rozmawiałem z kierowcą z Warszawy, też miał U-520 ale strasznie siało mu po kanałach. Na mój nikt do tej pory nie zgłaszał problemów. Powodem oficjalnym zastrzeżenia homologacji Unidenów były skrośnie czyli to "sianie po kanałach obok".
z cytrynek były: ZX i Xantia 1,8 16v (oba z LPG); Xsara Picasso 1,8+lpg