Witam
Koledzy przyszedł czas na wymianę płynu chłodzącego w układzie no i pojawił się mały problem. Otóż normalną drogą nie mogę tego dokonać gdyż chłodnica na dole cała zarosła kamieniem (tam mi się przynajmniej wydaje i taką informację przekazał mi również mechanik - swoja drogą płyn ostatnio był wymieniany w 2004, jego skład jest jednak prawidłowy). Jak mniemam pozostaje zatem rozebranie całego układu i wyczyszczenie lub wymiana chłodnicy. Nie mówię tu oczywiście, że chłodnica jest niedrożna bo tak nie jest. Płyt normalnie krąży w układzie ale spuścić go nie można odkręcając kurek na dole chłodnicy i rozszczelniając układ.
W związku z powyższym chciałbym zapytać czy demontaż układu chłodzącego, wymiana wszystkich elementów gumowych (pompy wody nie będę wymieniał - była wymieniana w 2004, nie cieknie i działa ok) i innych koniecznych rzeczy jest jakimś wielkim wyzwaniem czy też poradzi sobie z tym domorosły mechanik taki jak ja :-) ? Chodzi oczywiście o ZX 1.4i KAT (1995). Na co powinienem zwrócić szczególną uwagę, oraz jakie elementy układu należy wymienić koniecznie ?
Z góry wielkie THX za zainteresowanie tematem i pomoc.
Pozdrawiam.