Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MK 2] 1.6 hdi wspomaganie (szarpie kierownicą, pompa wyje)  (Przeczytany 2121 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Łukasz Łudziński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 109
  • Skąd: Lębork
  • Posiadany samochód: DS5 2.0HDI 163KM 2013r.
  • Miejscowość: Lębork
[MK 2] 1.6 hdi wspomaganie (szarpie kierownicą, pompa wyje)
« dnia: Wrzesień 18, 2011, 19:06:52 »
Witam,

Jak w temacie. Autko z 2005 roku. Rano jak się odpali straszne wycie pompy przy skręcaniu, nawet jak się rozpędzam a nie skręcam to ją lekko słysze. Potem na rozgrzanym silniku i pewnie oleju pompa chodzi ciszej i słychać ją tylko przy skręcaniu a czasem nawet nie. Jak się skręca to zawsze tak dziwnie drga kierownica, jakby szarpie ale delikatnie, na postoju jak się kręci kierownica i spojrzy na koło to też widać drżenie kół, ale tylko się to dzieje przy skręcaniu. Poziom płynu z racji że to ten sam co od zawieszenia jest OK i zawieszenie też OK działa. Czy do wymiany mam pompę wspomagania czy przekładnie czy jeszcze coś innego?

Pozdrawiam

Offline Zbigniew Flaszyński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 84
  • Skąd: Wiedeń
  • Posiadany samochód: C5 Break SX 2,0 HDI 2002;MKI
  • Miejscowość: Wiedeń
Re: [MK 2] 1.6 hdi wspomaganie (szarpie kierownic, pompa wyje)
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 19, 2011, 11:28:43 »
Mialem podobne objawy- delikatne drgania kierownicy, nieplynne, skokowe skrecanie kol. Powodem byla naprawa pocacego sie przewodu hydraulicznego (dlugi, pompa-przekladnia). Po "profesjonalnej" naprawie - zamianie czesci przewodu - nowy odcinek mial najprawdopodobnie za mala srednice na zaciskach (koncowkach), oraz nie posiadal jak w oryginale wewnetrznej powloki plastikowej. Wszystko to powodowalo hamowanie przeplywu oleju i do przekladni docieral on za wolno i nierownomiernie. Po wymianie na orginalny przewod wszystko wrocilo do normy.
zfla