Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Klimatronik MK II 1998  (Przeczytany 1135 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Jerzy Wiewiórowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 34
  • Skąd: Drawno
  • Posiadany samochód: Citroen XM 2,0 CT Turbo 1998
  • Zainteresowania: speedway, wędkarstwo
  • Miejscowość: Drawno
Klimatronik MK II 1998
« dnia: Listopad 10, 2011, 16:49:21 »
Nagle po włączeniu zapłonu przestał działać klimatronik w MK II Turbo 2,0 CT 1998 r. Oddałem do naprawy do warsztatu samochodowego ze specjalnością elektryka samochodowa. Gościu skasował niezłą dolę i stwierdził, że muszę kupić całą skrzynkę bezpiecznikową BSI ponieważ w tej obecnej powypalały się gniazda bezpiecznikowe. Czy może ktoś mi podpowiedzieć o co konkretnie chodzi bo nadeszły chłodne dni a jazda bez nawiewu przynajmniej na przednią szybę to żadna przyjemność. A może ktoś ma taką skrzynkę do sprzedania?
SKORPION

Offline Roman Suchara

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 169
  • Skąd: Orzesze
  • Posiadany samochód: Xm 2.1td aut.exl.Xantia2hdi,C5
  • Zainteresowania: wino,po nim śpiew
  • Miejscowość: Orzesze
Re: Klimatronik MK II 1998
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 11, 2011, 21:24:52 »
W komorze silnikowej, przy filtrze powietrza, jest skrzynka z bezpiecznikami.Masz przegrzane gniazdo jak się nie mylę nr.2,zielony bezpiecznik od strony akumulatora ,najbliższy od reflektora, czyli przodu auta.Ja poradziłem sobie w tan sposób, że jaden bezpiecznik pozbawiłem plastiku i wcisnąłem go tam, a drugi dałem obok, tak że mam teraz dwa bezpieczniki w jednym gnieżdzie i od lata spokój.
Pozdrawiam
Roman Suchara
Śp.Xm 2,1td 92 kombi
XM 2,1td 98r aut.exclusive
Xa2 hdi.99r excl.
,C5.

Offline Jerzy Wiewiórowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 34
  • Skąd: Drawno
  • Posiadany samochód: Citroen XM 2,0 CT Turbo 1998
  • Zainteresowania: speedway, wędkarstwo
  • Miejscowość: Drawno
Re: Klimatronik MK II 1998
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 16, 2011, 07:21:41 »
I już po kłopotach, kupiłem całą używaną skrzynkę BSI do tego typu MK II syn wymienił ją w godzinkę i teraz będę jeździł bez problemów. Powiem krótko najlepiej wymienić cały podzespół niż grzebać się i dawać zarabiać niedoświadczonym mechanikom elektrykom ponieważ może nie wszyscy ale większąść chce tylko wydoić kasę. Pozdrawiam wszystkich cytryniarzy.
SKORPION

Offline Zbigniew Patelski

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 992
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: XM 2.1 TD 1995
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Klimatronik MK II 1998
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 16, 2011, 20:32:44 »
Cytuj

Jerzy Wiewiórowski napisał:
I już po kłopotach, kupiłem całą używaną skrzynkę BSI do tego typu MK II syn wymienił ją w godzinkę i teraz będę jeździł bez problemów. Powiem krótko najlepiej wymienić cały podzespół niż grzebać się i dawać zarabiać niedoświadczonym mechanikom elektrykom ponieważ może nie wszyscy ale większąść chce tylko wydoić kasę. Pozdrawiam wszystkich cytryniarzy.


Powiedzieli Ci co nawaliło, wymieniłeś i działa. Gdzie tutaj problem?
ja: XM 2.1TD [XUD11ATE] BVA 95'
XM Break V6 24V [ES9J4] BVA 97' (trwa remont blach)
ojciec: XM V6 12V [ZPJ] BVM 96'

Offline Jerzy Wiewiórowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 34
  • Skąd: Drawno
  • Posiadany samochód: Citroen XM 2,0 CT Turbo 1998
  • Zainteresowania: speedway, wędkarstwo
  • Miejscowość: Drawno
Re: Klimatronik MK II 1998
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 17, 2011, 08:04:24 »
Problem był w tym, że elektryk samochodowy powiedział, że będzie to robił około 2 - 3 dni i zażyczył sobie około 1.000 zł. a mój syn laik w elektryce samochodowej wymienił to w jedną godzinkę i nie ma problemu. Po prostu nie dałem się nabić w butelkę.
SKORPION

Offline Zbigniew Patelski

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 992
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: XM 2.1 TD 1995
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Klimatronik MK II 1998
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 18, 2011, 20:54:43 »
Cytuj

Jerzy Wiewiórowski napisał:
Problem był w tym, że elektryk samochodowy powiedział, że będzie to robił około 2 - 3 dni i zażyczył sobie około 1.000 zł. a mój syn laik w elektryce samochodowej wymienił to w jedną godzinkę i nie ma problemu. Po prostu nie dałem się nabić w butelkę.


Podał cenę jak z ASO - zaporową. Pewnie nie chciało się robić :)
ja: XM 2.1TD [XUD11ATE] BVA 95'
XM Break V6 24V [ES9J4] BVA 97' (trwa remont blach)
ojciec: XM V6 12V [ZPJ] BVM 96'