Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Xsara 1.4 benzyna  (Przeczytany 1836 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Maciej Stepien

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 237
  • Skąd: Plymouth
  • Posiadany samochód: CITROEN C4 VTR+ 1.6 16V 2008'oraz C5 mkiIII VTR+ 2009
  • Miejscowość: Plymouth
Xsara 1.4 benzyna
« dnia: Wrzesień 27, 2011, 12:03:55 »
witam mam na oku taki samochodzik jak w temacie z przebiegiem 70 tys 2001 r na co zwrocic szczegolna uwage przy kupnie i jakie sa najgorsze mankamenty tego samochodu,spalanie w miescie oraz koszty utrzymania samochod bedzie sluzyj jedynie na dojazdy do pracy.z gory dziekuje

Offline Mateusz Cozac

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 246
  • Skąd: Tychy
  • Posiadany samochód: Xsara I VTS 1,8 8v 97r LPG
  • Miejscowość: Tychy
Re: XSARA 1.4 BENZYNA
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 27, 2011, 12:39:31 »
Najważniejsze to sprawdzić jaki stan belki:) No i jak to w każdym aucie warto ogólnie zajrzeć pod spód, sprawdzić silnik czy nie poci się itd. Nie wiem jak to z osiągami w tym silniku, ale spalanie po mieście to jakieś 6-7 l zależy jak kto jeździ:)

Offline Maciej Stepien

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 237
  • Skąd: Plymouth
  • Posiadany samochód: CITROEN C4 VTR+ 1.6 16V 2008'oraz C5 mkiIII VTR+ 2009
  • Miejscowość: Plymouth
Re: XSARA 1.4 BENZYNA
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 27, 2011, 12:42:27 »
a jak ocenic ta belke tylko kanal czy normalnie mozna

Offline Michał Janiak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 39
  • Skąd: Toruń
  • Posiadany samochód: 2x C4 1.6 HDI 5D
  • Miejscowość: Toruń
Re: XSARA 1.4 BENZYNA
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 27, 2011, 13:05:24 »
2001 r. i 70 tyś. km.? Mniej niż 10kkm/rok. Brzmi to podejrzanie... Ale nie jest niemożliwe. Jaka to wersja nadwoziowa - 3d, 5d czy kombi? Jaka wersja wyposażenia? Kupione w kraju czy sprowadzone?

Przede wszystkim zwróciłbym uwagę na prawdziwość deklarowanego przebiegu autka. W jakim stanie znajduje się tapicerka i kierownica - czy nie są zbyt wyeksploatowane jak na tak niski przebieg? Czy kratki wlotów powietrza nie są połamane? Te elementy zazwyczaj zdradzają prawdziwą eksploatację. Wymiana licznika to najmniejszy problem... Czy autko posiada książkę serwisową albo np. rachunki z napraw poza serwisem?

Jak wygląda kwestia blacharska? Czy wszystkie elementy są w jednym kolorze i czy odległości szczelinowe między nimi są równe? To nic złego, jeśli autko miało stłuczkę. Byleby ktoś dobrze je poskładał. Zazwyczaj auta z importu mają skrywaną historię takich napraw...

Z kwestii mechanicznych. Zawieszenie przednie - w jakim stanie są amortyzatory? Belka tylna jeszcze sporo pojeździ, jeśli przebieg jest prawdziwy. Czy były już wymieniane łożyska w kołach? Warto sprawdzić stan opon - rok produkcji, głębokość bieżnika, czy auto ma dobrze ustawioną zbieżność? Wydech - jeśli nie był naprawiany proszę sprawdzić, czy nie rdzewieje. Czy posiada jeszcze katalizator, czy też został już zastąpiony zwykłą rurą? Pasek rozrządu; jeśli nie był jeszcze wymieniany, warto byłoby to zrobić. Przy okazji sprawdzić stan pompy wody, rolka i napinacze zwykle wymienia się za drugim razem ale nie zaszkodzi wymienić kompletu.

Elektryka to duża słabostka xsar. Proszę sprawdzić przewody w drzwiach - lubią pękać. Czy działają wszystkie przełączniki przy kierownicy? Czy działa regulacja lusterek (od 2000r. były już we wszystkich wersjach)? Czy autko posiada klimatyzację? Jeśli tak, to w jakim jest stanie? Czy pompa i chłodnica są sprawne, kiedy była ostatnio uzupełniana lub czyszczona?

Spalanie w tym silniku to ok. 7,5l/100km w cyklu mieszanym - ok. 6,5-7l w trasie, 8-9 l w mieście (zimą nawet ok. 10l). Jak dalekie podróże do pracy Pan odbywa? Te silniki idealnie nadają się do instalacji gazowych. Przy 15-20 tysiącach km. rocznie gaz jest wprost wymarzonym rozwiązaniem.

Tyle rad w większym skrócie. Pewnie kolejni użytkownicy dodadzą coś od siebie, na czym warto się skupić. W każdym razie 10letnie autko z takim przebiegiem (jeśli prawdziwym), to bardzo ciekawa propozycja. Oczywiście w zależności od ceny.
Na szczęście Xsara z tym silnikiem nie jest zbyt kosztowna w eksploatacji. Dostęp do części zamiennych jest bardzo duży w związku z faktem, że kilka modeli samochodów z fabryk PSA ma dokładnie te same części. Ceny również nie będą dotkliwe dla kieszeni.

Offline Maciej Stepien

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 237
  • Skąd: Plymouth
  • Posiadany samochód: CITROEN C4 VTR+ 1.6 16V 2008'oraz C5 mkiIII VTR+ 2009
  • Miejscowość: Plymouth
Re: XSARA 1.4 BENZYNA
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 27, 2011, 13:27:37 »
ma pelna historie serwisowa i przebieg a w uk nie bawia sie w krecenie,ok dzieki za porady w piatek bede ogladal to wszystko przejrze

Offline Maciej Stepien

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 237
  • Skąd: Plymouth
  • Posiadany samochód: CITROEN C4 VTR+ 1.6 16V 2008'oraz C5 mkiIII VTR+ 2009
  • Miejscowość: Plymouth
Re: XSARA 1.4 BENZYNA
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 27, 2011, 14:53:44 »
a ijeszcze jedno czy mozna go podpiac pod program peugeota czy musze lexie instalowac i jakie sa oznaczenia kodowe silnika jakbym chciall [color=ff0000]piii[/color] zbadac,przebiegi niewielkie dzienne okolo 10 km w dwie strony,gazu raczej zakladal nie bede a cena 500 funtow

Offline Jan Ferde

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 207
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: AR 159, Xsara II 1.6 16v
  • Miejscowość: Wrocław
Re: XSARA 1.4 BENZYNA
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 27, 2011, 15:01:31 »
Podstawowa kwestia w silniku 1.4 - sprawdź czy nie ma wycieków spod uszczelki pod głowicą (od strony rozrządu). Spocona uszczelka pod głowicą w tym miejscu to pewność jej wymiany w ciągu najbliższego roku (ja wymieniałem uszczelkę w tym silniku co 60-70 kkm).
Wiek auta i przebieg sugerują, że być może jeszcze nie było wymiany rozrządu i należy to zrobić.
Belki po tym przebiegu w UK raczej bym się nie obawiał.
 
Xsara
 

Offline Maciej Stepien

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 237
  • Skąd: Plymouth
  • Posiadany samochód: CITROEN C4 VTR+ 1.6 16V 2008'oraz C5 mkiIII VTR+ 2009
  • Miejscowość: Plymouth
Re: XSARA 1.4 BENZYNA
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 27, 2011, 18:22:06 »
a co z ta czesta awaria mrugajacego airbagu i czy duze to koszta naprawy?

Offline Magda Keller

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 46
  • Skąd: warszawa
  • Posiadany samochód: citroen xsara II 1.4 benz.,2001 r.
  • Miejscowość: warszawa
Re: XSARA 1.4 BENZYNA
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 27, 2011, 19:08:47 »
Radziłabym zwrócić dużą uwagę na skrzynię biegów, moim zdaniem to najsłabszy element tego auta, potwierdzą to warszaty specjalizujace się w jej regeneracji!
Drugim irytującym elementem jest psująca się elektryka, szczególnie samoczynnie włączające się kierunkowskazy. W tym wieku zwróciłabym uwagę czy nie ma wycieku z silnika, spójrz też do płynu chłodzącego, czy nie ma oleju. Przebieg przebiegiem a 10 letni samochód ma już swoje przypadłości.

Offline Staszek Walczak

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 4
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: citroen Xsara 1.4
  • Miejscowość: Wrocław
Re: XSARA 1.4 BENZYNA
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 17, 2011, 15:51:47 »
ze swojego doświadczenia (auto z Austrii/114tys w chwili zakupu):

- komputer (BSI), jest nad nogami kierowcy, w zimie ciepło-zimno, woda paruje, ścieżki korodują/gniją (np objawy: samoistne miganie kierunkowskazów, brak kierunkowskazów, świateł mijania, niedziałające wycieraczki, samowłączanie się ogrz. tylnej szyby, etc..), trzeba wymieniać/programować, koszt ok 600zł przy czym szukanie modułu jest wyzwaniem bo konkretny moduł BSI pasuje do konkretnej wersji wyposażeniowej... powodzenia w szukaniu na allegro,
- belka jak padnie- koszt 950zł,
- problem migającej kontrolki airbagow, to problem airbagów w siedzeniach, trzeba odkręcić fotele i szybkozłączki zamienić na porządne luty,
- skrzynie biegów... ehhhh są delikatne, warto po zakupie wymienić olej (jak jeździła baba- do wymiany skrzynia - 950zł wymianą),
- lubi cieknąc przy simeringach, przy półośkach, koszt części- 20zł, naprawy 250zł,
- zawieszenie- standard