Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [Mk1] Montaż elektrycznej nagrzewnicy.  (Przeczytany 15857 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Piotr Gębicki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 139
  • Skąd: Dzierżoniów
  • Posiadany samochód: C6 2.2 HDI
  • Zainteresowania: motory
  • Miejscowość: Dzierżoniów
Re: [Mk1] Montaż elektrycznej nagrzewnicy.
« Odpowiedź #50 dnia: Październik 31, 2011, 10:09:57 »
Witam,
Piotrek ma rację,po co nam to forum jeżeli nie możemy wymieniać się wiadomościami,do zaglądania w bebechy samochodu zdążę,najpierw wolę zasięgnąć rady uprzejmych forumowiczów a ci inni niech się nnie wypowiadają,
pozdrawiam
Zamorek
był XM 2.1 TD 1990
był XM 2.1 TD 1995
był C5 2002 2.0 HDI
jest C6 2007 2.2 HDI

Marek_S

  • Gość
Re: [Mk1] Montaż elektrycznej nagrzewnicy.
« Odpowiedź #51 dnia: Październik 31, 2011, 10:21:54 »
Cytuj

Piotr Gębicki napisał:
Witam,
Piotrek ma rację,po co nam to forum jeżeli nie możemy wymieniać się wiadomościami,do zaglądania w bebechy samochodu zdążę,najpierw wolę zasięgnąć rady uprzejmych forumowiczów a ci inni niech się nnie wypowiadają,
pozdrawiam

eee nie to nie tak , rzeczowe pytania dotyczące konkretów to OK a reszta to moim zdaniem bicie piany . W tym wypadku wystarczy popatrzeć a potem zobaczyć w ustawieniach BSI i to wszystko .

Offline Piotr Krawczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 375
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 HDi 2002r Kombi
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Re: [Mk1] Montaż elektrycznej nagrzewnicy.
« Odpowiedź #52 dnia: Październik 31, 2011, 18:57:05 »
dla ciebie kolego może tak, ale ja zielony nie mający o tym pojęcia nawet nie wiem czego szukać, nie wiem jak tego szukać i nie widzę tam tego mimo iż tego szukałem,  jeden z kolegów pisał że każdy HDi to ma także nie wpadłem na pomysł żeby tego szukać...


Edit:

znalazłem na allegro jak to wygląda, prosiłbym tylko o informacje w którym miejscu na nagrzewnicy jest to umieszczone, ponieważ schemat ze strony citroena nie pokazuje tego.nagrzewnica

Marek_S

  • Gość
Re: [Mk1] Montaż elektrycznej nagrzewnicy.
« Odpowiedź #53 dnia: Październik 31, 2011, 19:46:22 »
o widzisz teraz to jest konkretne pytanie . Jeśli wiesz gdzie jest filtr przeciwpyłkowy to jest to trochę wyżej i bardziej do tylu auta . Powinieneś zobaczyć wiązankę kabli wychodzącą z nagrzewnicy.

Offline Piotr Krawczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 375
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 HDi 2002r Kombi
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Re: [Mk1] Montaż elektrycznej nagrzewnicy.
« Odpowiedź #54 dnia: Październik 31, 2011, 20:52:15 »
Wychodzi na to że chyba niestety nie posiadam tej nagrzewnicy, wydaje mi się że te kable są do dmuchawy...

zdj. 1

Zdj. 2

Zdj. 3

Zdj. 4

Marek_S

  • Gość
Re: [Mk1] Montaż elektrycznej nagrzewnicy.
« Odpowiedź #55 dnia: Październik 31, 2011, 21:19:23 »
Zobacz czy zaraz po przewodach wody masz coś wsadzone . Idąc do tyłu ta elektryczna jest zaraz za nagrzewnicą wodną . Zrób zdjęcia jeszcze bardziej do tylu auta .

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 902
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Re: [Mk1] Montaż elektrycznej nagrzewnicy.
« Odpowiedź #56 dnia: Październik 31, 2011, 22:08:31 »
aby dostać się do nagrzewnicy trzeba odkręcić osłonę tunelu i odciągnąć ją do tyłu

Offline Marek Bor

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 644
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Kombi 3.0 HDI 241KM 2012 rok Exclusive
  • Zainteresowania: Po za Citroen ujeżdżam jeszcze motocykl Honda Shadow vt750 ACE
  • Miejscowość: Olsztyn
Re: [MK1] Montaż elektrycznej nagrzewnicy.
« Odpowiedź #57 dnia: Listopad 05, 2011, 17:36:40 »
Cytuj

Rafał KAcprzak napisał:
Żonie zimno to motywacja się znajdzie  :-)
VIN mówi, że nie mam. Będę musiał pogrzebać czy jest w rzeczywistości i kogoś z LEXIĄ poszukać w okolicach Olsztyna.


Jesteś dalej zainteresowany to zapraszam do Olsztyna. Pisz na PW.
U mnie zmiana!!! To już szósta C5 tym razem 2012 rok 3.0HDI oczywiście też w kombi na full wypasie Exclusive.

Offline Mirosław Grablowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 236
  • Skąd: Rumia
  • Posiadany samochód: Citroen C4 Grand Picasso EX 2.0HDI,150koni,2014r.
  • Miejscowość: Banino
Re: [Mk1] Montaż elektrycznej nagrzewnicy.
« Odpowiedź #58 dnia: Listopad 12, 2011, 20:46:28 »
Witam. Czy znalazła by się jakaś dobra dusza z okolic trójmiasta z Lexią i włączyła by mi tą funkcję nagrzewnicy elektrycznej.
Z góry dzięki.

Offline Robert Jesionczak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 447
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Był: C5 MkI 2.2HDI sedan 2003, C5 MkIII 2.0 16V Exclusive BVA sedan 2008 oraz C2 1.4 Exclusive 75 KM Sensodrive 2007. Jest C5AC 1600 PureTech 2019
  • Zainteresowania: narty, piłka nożna, rolki, motoryzacja, aktywny wypoczynek
  • Miejscowość: Poznań
Re: [Mk1] Montaż elektrycznej nagrzewnicy.
« Odpowiedź #59 dnia: Listopad 12, 2011, 21:52:11 »
W związku z tym tematem poszukuję kolegi z Poznania z Lexią do pomocy :]

Marek_S

  • Gość
Re: [Mk1] Montaż elektrycznej nagrzewnicy.
« Odpowiedź #60 dnia: Listopad 13, 2011, 08:42:50 »
czy ktoś już zamontował nagrzewnice ? jeśli tak to proszę o opis

Offline Piotr Krawczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 375
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 HDi 2002r Kombi
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Re: [Mk1] Montaż elektrycznej nagrzewnicy.
« Odpowiedź #61 dnia: Listopad 13, 2011, 16:34:55 »
ja niestety odpuściłem, za mało informacji, nie wiem czy ją mam i nie działa czy nie mam i jest możliwość jej montażu.

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 902
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Re: [Mk1] Montaż elektrycznej nagrzewnicy.
« Odpowiedź #62 dnia: Listopad 24, 2011, 11:17:38 »
ostatnio z racji szukania nowej obudowy do swojej  C5 (wyłamane gniazdo sterowania nawiewem) rozeznałem temat. Obudowa do wersji benzynowych jest bez grzałki i możliwości jej instalacji raczej. Wszystkie obudowy z hdi miały grzałki więc wystarczy ją aktywować w l-ex-ii jeśli nie działa. Jesli ktos chce zainstalowac grzałkę do wersji benzynowej musi wymienić obudowę nagrzewnicy i sprawdzić czy ma instalację do podłączenia grzałki.

Offline Piotr Paździor

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 513
  • Skąd: Kraków/Lublin
  • Posiadany samochód: C5 Mk I Break 2004r. 2.0 16v AL4 + LPG STAG Premium
  • Miejscowość: Kraków/Lublin
Re: [Mk1] Montaż elektrycznej nagrzewnicy.
« Odpowiedź #63 dnia: Listopad 24, 2011, 21:30:48 »
Potwierdzam informację na temat wersji benzynowych. Ja się pośpieszyłem i kupiłem grzałkę (tanio na all....). Okazało się jednak, że miejsce montażu w mojej obudowie jest zaślepione (na stałe), a kabla też się nie doszukałem. Wychodzi na to, że niestety w benzyniaku nie da się tego tak prosto zamontować. Jakby ktoś potrzebował mam na sprzedaż grzałkę.

Marek_S

  • Gość
Re: [Mk1] Montaż elektrycznej nagrzewnicy.
« Odpowiedź #64 dnia: Listopad 24, 2011, 21:33:51 »
obudowę pewnie można przerobić a ktoś ma schemat połączeń ?

Offline Piotr Sobczak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 6 835
  • Skąd: Warszawa
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [Mk1] Montaż elektrycznej nagrzewnicy.
« Odpowiedź #65 dnia: Listopad 24, 2011, 23:11:50 »
Moim zdaniem nie warto w benzyniaku sie w to bawic. Benzyniak za szybko nagrzewa maly obieg (gdy jest pod obciazeniem czyli w czasiej jazdy). Grzalka elektryczna ma mala moc, nie czuc od razu ciepla, po 3-4 minutach jazdy po odpaleniu zimnego silnika, dmucha podgrzanym powietrzem mniej wiecej takim jak nagrzewnica gdy silnik jest nagrzany do okolo 70 stopni. Przy grzalce troche szybciej mozna odmrozic szyby gdy zrobi sie obieg zamkniety i ustawi grzanie na max i nadmuch na szyby i tu jest plus.
W moim HDi grzalka przyspiesza raptem o 2-3 minuty pojawienie sie cieplego powietrza z nawiewow niz w przypadku czekania na cieple powietrze zagrzane sama nagrzewnica.
Piotrek
kiedyś: Saxo 1.1i SX, Xsara I VTS 1.8i 16V, Xsara II VTS 2.0i 16V, Xantia II 2.0i 16V SX+, C4 by Loeb 2.0i 16V, Berlingo B9 1.6HDi Multispace i XTR

Marek_S

  • Gość
Re: [Mk1] Montaż elektrycznej nagrzewnicy.
« Odpowiedź #66 dnia: Listopad 24, 2011, 23:23:19 »
mam dostać tą nagrzewnice i ja zabuduje , mam nadzieje ze mam otwór i instalacje . Jeśli nie to pomyślę co z tym zrobić . A tez czekam na części do webasta i tez go wstawię. A jak to zrobię to sie okaże ze zima łagodna będzie :-D

Offline Piotr Sobczak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 6 835
  • Skąd: Warszawa
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [Mk1] Montaż elektrycznej nagrzewnicy.
« Odpowiedź #67 dnia: Listopad 24, 2011, 23:51:59 »
Webasto jest o tyle dobre, ze bezposrednio grzeje maly obieg a wiec mamy zagrzany silnik (mniejsze zuzycie paliwa, mniejsze zuzycie silnika) i ciepla kabine :)
Piotrek
kiedyś: Saxo 1.1i SX, Xsara I VTS 1.8i 16V, Xsara II VTS 2.0i 16V, Xantia II 2.0i 16V SX+, C4 by Loeb 2.0i 16V, Berlingo B9 1.6HDi Multispace i XTR

Offline Rafał Rawiński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 41
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: C5 LX, 2.0 HDI (90 KM) kombi, MkI '03
  • Miejscowość: Lublin
Re: [Mk1] Montaż elektrycznej nagrzewnicy.
« Odpowiedź #68 dnia: Styczeń 30, 2012, 22:00:04 »
Witam, czy może ktoś naprowadzić gdzie jest stycznik, który włącza i wyłącza ten rezystor grzejny w wersjach HDI? Moze jakiś schemat ktoś posiada do sterowania tym stycznikiem i może od strony zasilania tego rezystora, proszę o pomoc.
Pozdrawiam.

Marek_S

  • Gość
Re: [Mk1] Montaż elektrycznej nagrzewnicy.
« Odpowiedź #69 dnia: Styczeń 30, 2012, 22:56:30 »
tez tego szukam jak i schematu z BSI , jak się czegoś dowiesz to daj znać.

Offline Mirosław Piotrowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 243
  • Skąd: Roma
  • Posiadany samochód: C5 kombi 2.2HDI Excl. 2002r
  • Miejscowość: Giżycko
Re: [Mk1] Montaż elektrycznej nagrzewnicy.
« Odpowiedź #70 dnia: Styczeń 31, 2012, 07:48:14 »
Cytuj

Piotr Sobczak napisał: Grzalka elektryczna ma mala moc, nie czuc od razu ciepla
Jesli dobrze pamietam maksymalna moc grzalki to 900 wat wiec nie jest to malo. Ale ma trzy stopnie regulacji 300-600-900 wat ktore moza ustawic za pomoca lexii. Ja mam ustawione na 900 watt i jest niezle jesli sie wlaczy ale problem jest w tym ze nie mamy wplywu na sposob funkcionowania grzalki bo jest ona sterowana przez komputer i musza byc spelnione pewne warunki aby zostala ona wlaczona. Musi byc odpowiednia temperatura na zewnatrz, brak wlaczonych duzych odbiornikow pradu itd. poza tym nawet jesli sie juz wlaczy to grzeje przez 30 sekund i sie wylancza 1-1,5 minuty po czym znow wlacza sie na 30 sekund. Ten sposob pracy ma zabezpieczyc akumulator przed rozladowaniem bo maksymalny  pobor pradu to ok 90 amper

Offline Rafał Rawiński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 41
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: C5 LX, 2.0 HDI (90 KM) kombi, MkI '03
  • Miejscowość: Lublin
Re: [Mk1] Montaż elektrycznej nagrzewnicy.
« Odpowiedź #71 dnia: Styczeń 31, 2012, 21:53:23 »
Mirosław ciekawe info, rozumiem, że jeśli ustawimy mniejszą moc grzałki to zapewne przygrzeje nieco dłużej niż 30 sekund. Wiadomo,  że temperatura niższa ale i tak różnica spora będzie niż bez grzałki. U mnie niestety nic nie grzeje. Czy może ktoś wie, który bezpiecznik od tej grzałki i gdzie zlokalizowany? Kurcze ze schematem to by coś powalczył a tak kicha trochę...
 Pozdrawiam.