Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MK I] 2.0 HDI 2001 problem z zapalaniem  (Przeczytany 2465 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Radosław Czopek

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 8
  • Posiadany samochód: C5
[MK I] 2.0 HDI 2001 problem z zapalaniem
« dnia: Styczeń 09, 2012, 20:01:47 »
Witam. Opiszę swój problem z zapalaniem silnika: Dwa tygodnie temu oddałem mojego wieloryba do warsztatu, aby naprawiono mi skrzynię (automat). Po naprawie skrzyni, była demontowana z samochodu problem pojawił się z zapalaniem. Problem polega na tym, że rozrusznik kręci, a silnik nie pracuje.Po zostawieniu przekręconej stacyjki na ok 15min pali idealnie i nie ma problemu z zapalaniem dopóki autko nie postoi przez pół godziny...i znowu trzeba czekać z załączonym zapłonem. Dodam ze nie ma żadnych błędów przy podpięciu do komputera.Proszę o radę gdzie mogę jeszcze szukać usterki:(
Dziękuje pozdrawiam .

Offline Tomasz Kornak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 287
  • Skąd: Lębork
  • Posiadany samochód: Citroen C2
  • Zainteresowania: motoryzacja, fotografia, ogólno pojęte nowinki techniczne
  • Miejscowość: Lębork
Re: [MK I] 2.0 HDI 2001 problem z zapalaniem
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 10, 2012, 14:06:23 »
a paliwko dostaje? pompka chodzi? załącza pompę wstępną?
Pamiętaj kierowco!

"Gdy z tyłu jest siwo, do gara leci nie tylko paliwo"

--------------------------------------------------------------

Offline Radosław Czopek

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 8
  • Posiadany samochód: C5
Re: [MK I] 2.0 HDI 2001 problem z zapalaniem
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 10, 2012, 14:58:05 »
Pompa chodzi , paliwo jest. Właśnie wróciłem z pracy i będę próbował za programować kluczyk:)

Offline Grzegorz Sługocki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 018
  • Skąd: Zielona Góra
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 HDI 2001r// 2.0 B+LPG 2009r
  • Miejscowość: Zielona Góra
Re: [MK I] 2.0 HDI 2001 problem z zapalaniem
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 10, 2012, 15:40:20 »
Witam,podepnę się pod temat delikatnie,mam pytanie odnośnie pompy w baku(system Bosch) ostatnimi czasy po przekręceniu stacyjki strasznie buczy,czasami wyje,a czasem normalnie jak kiedyś.Da się coś z tym zrobić czy powoli wymiana czeka?Dodam,że nie jeżdże na rezerwie,przeważnie mam 3/4 bądź 1/2 baku.

Offline Tomasz Kornak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 287
  • Skąd: Lębork
  • Posiadany samochód: Citroen C2
  • Zainteresowania: motoryzacja, fotografia, ogólno pojęte nowinki techniczne
  • Miejscowość: Lębork
Re: [MK I] 2.0 HDI 2001 problem z zapalaniem
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 10, 2012, 16:18:36 »
hm... prawdopodobnie pompka powoli zaczyna niedomagać...

tak mi się wydaje.
Pamiętaj kierowco!

"Gdy z tyłu jest siwo, do gara leci nie tylko paliwo"

--------------------------------------------------------------

Offline Wieslaw Orlowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 129
  • Skąd: Nevers
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0HDI 03r, DS5 2.0 BlueHDI
  • Miejscowość: Nevers
Re: [MK I] 2.0 HDI 2001 problem z zapalaniem
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 10, 2012, 16:29:46 »
Sam nie mialem takiego przypadku, ale czytalem na ktoryms forum ze obiawem konczacej sie pompki jest zazwyczaj glosna jej praca.

Offline Grzegorz Sługocki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 018
  • Skąd: Zielona Góra
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 HDI 2001r// 2.0 B+LPG 2009r
  • Miejscowość: Zielona Góra
Re: [MK I] 2.0 HDI 2001 problem z zapalaniem
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 10, 2012, 19:32:33 »
Dzięki za odpowiedzi,z ostatnich moich obserwacji wynika też gorsze odpalanie.. też zapewne przez pompkę,a czy w przypadku jej padnięcia na 100% w czasie jazdy to silnik zgaśnie czy będzie sam zasysał ON z baku czy ta pompka zasila cały czas układ,jakoś wcześniej nie zwróciłem uwagi w czasie jazdy czy ona pracuje,w poprzednich moich dieslach,pompka służyła tylko na zapalenie silnika a później się wyłączała i silnik sam sobie"pił" paliwko z baku.Pytam o takie rzeczy bo nie chcę być nie mile zaskoczony w czasie jazdy i narobić sobie siary.Pozdro

Offline Tomasz Kornak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 287
  • Skąd: Lębork
  • Posiadany samochód: Citroen C2
  • Zainteresowania: motoryzacja, fotografia, ogólno pojęte nowinki techniczne
  • Miejscowość: Lębork
Re: [MK I] 2.0 HDI 2001 problem z zapalaniem
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 10, 2012, 19:48:07 »
Spokojnie wg. mnie podczas jazdy strachu nie ma..

ta pompa w baku to pompa wstępna - pompę właściwą możemy znaleźć pod maską.

Także jak padnie to nie uruchomisz silnika.. ona działa tak naprawdę przez kilka sekund na początku ...
Pamiętaj kierowco!

"Gdy z tyłu jest siwo, do gara leci nie tylko paliwo"

--------------------------------------------------------------

Offline Dariusz Niedziółko

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 793
  • Skąd: Zachodniopomorskie
  • Posiadany samochód: DS 5, 2.0 BlueHDi 180KM
  • Zainteresowania: peugeot,citroen
  • Miejscowość: Zachodniopomorskie
Re: [MK I] 2.0 HDI 2001 problem z zapalaniem
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 10, 2012, 20:03:57 »
Cytuj

Tomasz Kornak napisał:
Spokojnie wg. mnie podczas jazdy strachu nie ma..

ta pompa w baku to pompa wstępna - pompę właściwą możemy znaleźć pod maską.

Także jak padnie to nie uruchomisz silnika.. ona działa tak naprawdę przez kilka sekund na początku ...

 Co Ty opowiadasz kolego!!! Pompa w zbiorniku podaje paliwo cały czas podczas pracy silnika i nie jest to pompa wstępna tylko pompa niskiego ciśnienia. Jeżeli pompa przestanie pracować to silnik gaśnie.
Wcześniej
Peugeot 405 , 306 ,406 ,407,Citroen C5 Mk I, C5 X7, DS 5

Offline Tomasz Kornak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 287
  • Skąd: Lębork
  • Posiadany samochód: Citroen C2
  • Zainteresowania: motoryzacja, fotografia, ogólno pojęte nowinki techniczne
  • Miejscowość: Lębork
Re: [MK I] 2.0 HDI 2001 problem z zapalaniem
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 10, 2012, 20:37:14 »
Hm... O kurcze to przepraszam.

A ta pompa pod maską? to pompa wysokiego ciśnienia ?
Pamiętaj kierowco!

"Gdy z tyłu jest siwo, do gara leci nie tylko paliwo"

--------------------------------------------------------------

Offline Grzegorz Sługocki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 018
  • Skąd: Zielona Góra
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 HDI 2001r// 2.0 B+LPG 2009r
  • Miejscowość: Zielona Góra
Re: [MK I] 2.0 HDI 2001 problem z zapalaniem
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 10, 2012, 21:48:00 »
Pod maską jest pompa wtryskowa i chodzi na rozrządzie o ile dobrze pamiętam.Po szukaniu w necie pompki nowej widzę,że są z nią 2 problemy a mianowicie,znalazłem tylko jedną nówkę,reszta to używki.Drugi problem to cena-420zł za bardzo nadwyręża mój budżet,jakby ktoś z szanownych kolegów posiadał namiar na jakiś sklep z częściami-najlepiej jakby nowe to bardzo bym prosił.Na dniach z ciekawości spróbuję być może "odratować" starą pompę,ale jak sądzę to nic nie wskóram.Jestem ciekaw czy poprzedni właściciel ją kiedyś już wymieniał czy też pracowała przez te 11 lat.Pozdrawiam

Offline Bohdan Gonczaruk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 599
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C-5 HDi 2.0 136KM
  • Zainteresowania: ciekawe rzeczy
  • Miejscowość: Krakow
Re: [MK I] 2.0 HDI 2001 problem z zapalaniem
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 10, 2012, 22:25:23 »
420 to super cena jeżeli z całym koszem (oryginał chyba tylko tak występuje) Jakieś pięć lat temu płaciłem ok. 600 za Magneti- Marelli.  Na pewno nie warto kupować podróbek za 200 na Allegro, bo wytrzymają ze dwa miesiące.

Offline Dariusz Niedziółko

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 793
  • Skąd: Zachodniopomorskie
  • Posiadany samochód: DS 5, 2.0 BlueHDi 180KM
  • Zainteresowania: peugeot,citroen
  • Miejscowość: Zachodniopomorskie
Re: [MK I] 2.0 HDI 2001 problem z zapalaniem
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 10, 2012, 22:26:41 »
Cytuj

Tomasz Kornak napisał:
Hm... O kurcze to przepraszam.

A ta pompa pod maską? to pompa wysokiego ciśnienia ?

 Tak, to pompa CR wysokiego ciśnienia.
Wcześniej
Peugeot 405 , 306 ,406 ,407,Citroen C5 Mk I, C5 X7, DS 5

Offline Grzegorz Sługocki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 018
  • Skąd: Zielona Góra
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 HDI 2001r// 2.0 B+LPG 2009r
  • Miejscowość: Zielona Góra
Re: [MK I] 2.0 HDI 2001 problem z zapalaniem
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 10, 2012, 22:38:47 »
Małe sprostowanie 320zł a nie 420zł cyferka się wbiła nie ta co trzeba podaje link >>Klik<< Tylko nie wiem czy jest to cały kosz czy sama pompka bo nigdzie nie jest napisane na tej stronce,ale zdjęcie przedstawia cały kosz.Spróbuję podpytać sprzedawcę.Znalazłem jeszcze jedną stronkę z samą pompką bez kosza link>>Klik<< Mam dylemat co ewentualnie wybrać,bo jeszcze spróbuję u siebie w mieście na miejscu coś poszukać.Na tym koszu jest pływak od poziomu paliwa,wie ktoś może jak jest z jego trwałością?Nie chcę mieć sytuacji,że kupię samą pompkę a za chwile wysiądzie wskaźnik i znów będę musiał komplet kupować.Używki na allegro w rozsądnym stanie zaczynają się od 100zł wzwyż,też jest to wyjście z sytuacji ale nie wiem na jak długo,no i oczywiście "używkę" już też posiadam.Pozdro

Offline Jakub Więckowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 10
  • Skąd: Włocławek
  • Posiadany samochód: C5 2.0HDi BVA
  • Miejscowość: Włocławek
Re: [MK I] 2.0 HDI 2001 problem z zapalaniem
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 12, 2012, 15:17:56 »
Napisz czy problem rozwiązany czy nie, jeśli nie to spróbuj podładować akumulator przed kręceniem rozrusznikiem i zobacz czy wtedy zapali. :) - nie sugeruje tu słabego akumulatora, tylko zupełnie coś innego, ale puki nie sprawdzisz nie powiem czy idę dobrym tropem - a wskazówka wynika z mojego własnego doświadczenia :P

Offline Radosław Czopek

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 8
  • Posiadany samochód: C5
Re: [MK I] 2.0 HDI 2001 problem z zapalaniem
« Odpowiedź #15 dnia: Styczeń 12, 2012, 18:00:16 »
Witam ponownie . Po tych wszystkich wątkach nie wiem czy Jakub zadał to pytanie do mnie czy do... . Jeżeli do mnie to akumlator był ładowany , a problem jest ten sam :(

Offline Radosław Czopek

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 8
  • Posiadany samochód: C5
Re: [MK I] 2.0 HDI 2001 problem z zapalaniem
« Odpowiedź #16 dnia: Styczeń 12, 2012, 18:40:31 »
Coś już wiem - błąd czujnika położenia wałka rozrządu :) Teraz mam pytanie gdzie się znajduje taki czujnik??
Pozdrawiam

Offline Bohdan Gonczaruk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 599
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C-5 HDi 2.0 136KM
  • Zainteresowania: ciekawe rzeczy
  • Miejscowość: Krakow
Re: [MK I] 2.0 HDI 2001 problem z zapalaniem
« Odpowiedź #17 dnia: Styczeń 12, 2012, 19:54:22 »
Pierwsza podpora wałka od strony koła pasowego, wtyczka od góry widoczna bez problemu.

Offline Radosław Czopek

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 8
  • Posiadany samochód: C5
Re: [MK I] 2.0 HDI 2001 problem z zapalaniem
« Odpowiedź #18 dnia: Styczeń 12, 2012, 20:15:31 »
Dziękuje za info
Pozdrawiam.

Marek_S

  • Gość
Re: [MK I] 2.0 HDI 2001 problem z zapalaniem
« Odpowiedź #19 dnia: Styczeń 12, 2012, 20:58:55 »
nie kombinujcie byle taniej , pompki maja przewody wewnątrz kosza jednorazowe i potem taka wymiana jest niemożliwa , Ćwiczyłem temat w swoim . A pompa w baku podaje cały czas . Powodów trudności w zapalaniu może być wiele , czy jest komunikat o blokowaniu immobilizera ? jak nie to pewnie inna bajka

Offline Grzegorz Sługocki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 018
  • Skąd: Zielona Góra
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 HDI 2001r// 2.0 B+LPG 2009r
  • Miejscowość: Zielona Góra
Re: [MK I] 2.0 HDI 2001 problem z zapalaniem
« Odpowiedź #20 dnia: Styczeń 13, 2012, 00:00:00 »
Cytuj

Marek Spychalski napisał:
nie kombinujcie byle taniej , pompki maja przewody wewnątrz kosza jednorazowe i potem taka wymiana jest niemożliwa , Ćwiczyłem temat w swoim . A pompa w baku podaje cały czas . Powodów trudności w zapalaniu może być wiele , czy jest komunikat o blokowaniu immobilizera ? jak nie to pewnie inna bajka


Z tego co widzę masz w profilu wpisany silnik benzynowy a mowa jest o dieslu a to jest trochę inna bajka.Ale fakt faktem,do środka nie zaglądałem jak to wszystko tam wygląda.Jeżeli chodzi o komunikat to nie ma nic.Gorsze odpalanie może być powodem,że gdy pompka buczy to może w tym czasie nie pompować paliwa i stąd trudności w odpaleniu,kilku krotne przekręcenie stacyjki poprawia rozruch.Pozdro

Offline Jakub Więckowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 10
  • Skąd: Włocławek
  • Posiadany samochód: C5 2.0HDi BVA
  • Miejscowość: Włocławek
Re: [MK I] 2.0 HDI 2001 problem z zapalaniem
« Odpowiedź #21 dnia: Styczeń 13, 2012, 15:18:46 »
Cytuj

Radosław Czopek napisał:
Witam ponownie . Po tych wszystkich wątkach nie wiem czy Jakub zadał to pytanie do mnie czy do... . Jeżeli do mnie to akumlator był ładowany , a problem jest ten sam :(


Pisałem do Ciebie :) chodziło mi o to czy np po naladowaniu zapalił prędzej, czy wogóle się nic nie zmieniło.