no wiem wiem miała być foto porada ale z powodu permamentnego braku czasu zmuszony byłem do oddania altka do zakładu na regenerację, za wymianę łożysk, szczotek i pierścieni wraz z robocizna zapłaciłem 147 zl + 6 miesięcy gwarancji na całość gdyż został wyczyszczony i dokładnie sprawdzony
napisze tylko o demontażu sposobem dolnym gdyż nie udało mi się okręcić pompy wspomagania
zaczynamy od podniesienia auta i zdemontowania koła, następnie demontujemy osłonę sinika boczna od nadkola i dolną (jeśli jest)
kolejnym krokiem jest zdjęcie paska wielorowkowego - potrzebny klucz płaski lub oczkowy 15, gdy pasek jest już wolny imbusem nr 40 odkręcamy oba napinacze paska, teraz widać już obie śruby sprężarki klimatyzacji (klucz nasadowy 16) następnie wchodzimy pod auto gdyż sprężarka od drugiej strony jest przykręcona dwoma śrubami na imbus nr 40, po wykręceniu spokojnie możemy opuścić sprężarkę gdyż będzi e wisieć na wężach.
noi w końcu można dobrac się do alternatora, jest przykręcony 4 śrubami na klucz 16 z tym że jedną będzie można odkręcić tylko płaskim kluczem, nie wolno zapomnieć o dwuch przewodach którymi podłączony jest alternator, cienki (klucz nasadowy 8 i grubszy klucz nasadowy 13)
montaż przebiega odwrotnie ale nie należy dokręcać śrub na maksa zanim nie wkręci sie wszystkich bo może być ciężko