Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Problem w uruchomieniu xm-a mkII 3.0 v6 24v po kolizji  (Przeczytany 2223 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Lewicki Krzysztof

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 6
  • Skąd: okolice wrocławia
  • Posiadany samochód: XM 3.0 v6 200km po lifcie
  • Miejscowość: okolice wrocławia
Problem w uruchomieniu xm-a mkII 3.0 v6 24v po kolizji
« dnia: Luty 18, 2012, 21:15:41 »
Witajcie!
Jestem Krzysiek, od nie dawna stałem się posiadaczem X-mena chyba w pełnej wersji (pierwszy w zyciu) po kilku ładnych latach marzeń:)
Jest to autko jak w tytule...

  Kupiłem je w stanie po kolizji, najbardziej ucierpiał prawy przód.
Posiadam już wiele części do naprawy ( kupiłem dawcę,ale 2.5td)
ale dzięki temu, że to v6 i w dodatku mkII i jeszcze 24v..mam trochę problemów z pozostałymi brakami.

  Największym problemem jest fakt, iż autko nie chce odpalić, mimo wpisania prawidłowego kodu i zapalenia zielonej kontrolki i kręcenia rozrusznika.
Podejrzewam, winowajcę.. którym jest najprawdopodobniej alarm.
Jest to alarm, który w pasie przednim w okolicach prawej lampy ma "stacyjkę", a z niej 4 białe kabelki..wszystkie urwane.. nie wiadomo dokąd miały iść. jeden chyba do syreny alarmowej.. która podczas kręcenia rozrusznikiem cichutko wyje. Czy można jakoś całkiem ominąć to ustrojstwo?

  Jest też uszkodzonych kilka elementów - których nie mogę określić czym są... a raczej były - poniżej fotki.. ktokolwiek widział, ktokolwiek wie..proszę o  pomoc.
 
Czy jest może ktoś, z dolnosląskiego, opolskiego, kto posiada takiego xm-a jak mój?

edit - mam problem z dodaniem fot. - mam zdjęcia w innym formacie;/
Trudne, lecz piękne początki z XMenem :-)

Offline Marcin Markowski

  • Mistrz patelni złota wara
  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 3 520
  • Skąd: Wrocław | Czasami Skierniewice
  • Posiadany samochód: XM MKII, 1994, HA2, 3.0v6 12V - Azure Fury, Volvo V70 2003, 2.4 BiFuel CNG
  • Zainteresowania: Grafika komputerowa / Marketing / Volva
  • Miejscowość: Wrocław | Czasami Skierniewice
Re: Problem w uruchomieniu xm-a mkII 3.0 v6 24v po kolizji
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 18, 2012, 22:42:35 »
Zdjecia wrzuc na jakis hosting foto jak imageshack czy photobucket.
Pierwsze slysze zeby alarm blokowal zaplon, od tego jest immo, to musi byc jakis dostawiony na dziko wynalazek, sprawdzales chociaz czy podczas krecenia masz iskre? Podawane jest paliwo?  Predzej podczas kolizji cos moglo poruszyc komputer.

Offline Jędrzej Patelski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 727
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: 2oo
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Problem w uruchomieniu xm-a mkII 3.0 v6 24v po kolizji
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 19, 2012, 13:11:31 »
Może zadziałał wyłacznik bezwładnosciowy, który odcina pompę paliwa w razie kolizji?
http://tinyurl.com/xmpower
Ojciec: XM V6 12V [ZPJ] 96'
Brat: XM Break V6 24V [ES9J4] 97'
Był: XM V6 24V [ZPJ4] 96', XM 2.0 8V 93'

Offline Lewicki Krzysztof

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 6
  • Skąd: okolice wrocławia
  • Posiadany samochód: XM 3.0 v6 200km po lifcie
  • Miejscowość: okolice wrocławia
Re: Problem w uruchomieniu xm-a mkII 3.0 v6 24v po kolizji
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 19, 2012, 18:56:12 »
Sprawa wygląda tak... mój internet od dwóch dni jest tak wolny, że nawet na hosting nie moge nic wysłać.. próbowałem emailem do kumpla, żeby on wrzucił..ale niestety nie ma szans. Jutro wrzucę z lepszego źródła.

   Co do objawów,jest jeszcze jedna ważna sprawa - auto ma lpg sekwencję i centralka od gazu się nie włącza, mimo iż nic od strony gazu nie powinno być uszkodzone, była uszkodzona obudowa bitrona - wymieniłem na inny sprawny, jednak to nie pomogło.
   Co do czujnika uderzeniowego raczej odpada, bo z tego co wiem działa na zasadzie off/on automatycznie, czy tak?
Komputery raczej nie oberwały przynajmniej nie ma sladów na nich.
Kolejnym objawem jest, włączanie sie wentylatorów podczas kręcenia rozrusznikiem..
Pompy paliwa nie słychać..
Iskry też brak...
Czarna magia;/
Bezpieczniki wyglądają na całe.
Jeśli byłby winien immo, to jaka jest możliwość jego wyrzucenia?

PS. nie wiem czy mogę, podać linka do " konkurencyjnego forum" gdzie jako pierwszy się zwróciłem o pomoc..jednak tam nikt nie ma takiego auta, więc nie wiele się dowiedziałem, ale troszkę pomogli. Tam też opisałem problem, są zdjęcia tam uszkodzonych elementow.
Jeśli mogę, proszę o info.
Trudne, lecz piękne początki z XMenem :-)

Offline Zbigniew Patelski

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 992
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: XM 2.1 TD 1995
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Problem w uruchomieniu xm-a mkII 3.0 v6 24v po kolizji
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 19, 2012, 19:27:20 »
Cytuj

Lewicki Krzysztof napisał:
(...)
Co do czujnika uderzeniowego raczej odpada, bo z tego co wiem działa na zasadzie off/on automatycznie, czy tak?
(...)


Od wstrząsu odskakuje, potem trzeba go ręcznie włączyć (wcisnąć).
ja: XM 2.1TD [XUD11ATE] BVA 95'
XM Break V6 24V [ES9J4] BVA 97' (trwa remont blach)
ojciec: XM V6 12V [ZPJ] BVM 96'

Offline Lewicki Krzysztof

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 6
  • Skąd: okolice wrocławia
  • Posiadany samochód: XM 3.0 v6 200km po lifcie
  • Miejscowość: okolice wrocławia
Re: Problem w uruchomieniu xm-a mkII 3.0 v6 24v po kolizji
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 19, 2012, 20:05:58 »
Jeśli trzeba wcisnąć to jutro go obadam, a czy on może być winowajcą... tego stanu rzeczy?
To jest ten pstryczek, znajdujący się w okolicach zbiorniczka wyrównawczego?
Trudne, lecz piękne początki z XMenem :-)

Offline Jędrzej Patelski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 727
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: 2oo
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Problem w uruchomieniu xm-a mkII 3.0 v6 24v po kolizji
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 19, 2012, 22:17:33 »
Cytuj

Lewicki Krzysztof napisał:
Jeśli trzeba wcisnąć to jutro go obadam, a czy on może być winowajcą... tego stanu rzeczy?
To jest ten pstryczek, znajdujący się w okolicach zbiorniczka wyrównawczego?


Jeżeli odskoczył, to pompa nie podaje paliwa.
Tak, to jest ten pstryczek.
http://tinyurl.com/xmpower
Ojciec: XM V6 12V [ZPJ] 96'
Brat: XM Break V6 24V [ES9J4] 97'
Był: XM V6 24V [ZPJ4] 96', XM 2.0 8V 93'

Offline Lewicki Krzysztof

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 6
  • Skąd: okolice wrocławia
  • Posiadany samochód: XM 3.0 v6 200km po lifcie
  • Miejscowość: okolice wrocławia
Re: Problem w uruchomieniu xm-a mkII 3.0 v6 24v po kolizji
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 20, 2012, 12:28:44 »
haha:D Panowie jest sukces! Maszyna odpaliła i nawet się podniosła;)
Winny był ten wyłącznik uderzeniowy... dodatkowo wtyki od komputerów potraktowałem takim środkiem z Wurtha. Co mnie zaskoczyło to,to że jak skręcam koła w lewo lub prawo sama kierownica ustawia sie do pozycji na wprost:) wszystkie tak mają??
Teraz z werwą biorę się za "blacharkę" :))
Czy ktoś orientuje się, czy jest różnica w chłodnicach pomiędzy silnikami v6 24v/12v??
Trudne, lecz piękne początki z XMenem :-)

Offline Marcin Markowski

  • Mistrz patelni złota wara
  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 3 520
  • Skąd: Wrocław | Czasami Skierniewice
  • Posiadany samochód: XM MKII, 1994, HA2, 3.0v6 12V - Azure Fury, Volvo V70 2003, 2.4 BiFuel CNG
  • Zainteresowania: Grafika komputerowa / Marketing / Volva
  • Miejscowość: Wrocław | Czasami Skierniewice
Re: Problem w uruchomieniu xm-a mkII 3.0 v6 24v po kolizji
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 20, 2012, 14:06:13 »
Nie wszystkie, tylko V6 i to te przed 1997. Odkryłeś Diravi :)

Offline Maciek Janowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 940
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Xm Exclusive 3.0 12v,97'.CX Prestige 2400IE,82'.CX 25 GTi TURBO,84'.C4 VTS 2.0 16v,05'.
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Problem w uruchomieniu xm-a mkII 3.0 v6 24v po kolizji
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 20, 2012, 14:40:04 »
Cytuj

Marcin Markowski napisał:
Nie wszystkie, tylko V6 i to te przed 1997. Odkryłeś Diravi :)

(wlacznie czy rozlacznie) 97 i moj ma.

Offline Marcin Markowski

  • Mistrz patelni złota wara
  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 3 520
  • Skąd: Wrocław | Czasami Skierniewice
  • Posiadany samochód: XM MKII, 1994, HA2, 3.0v6 12V - Azure Fury, Volvo V70 2003, 2.4 BiFuel CNG
  • Zainteresowania: Grafika komputerowa / Marketing / Volva
  • Miejscowość: Wrocław | Czasami Skierniewice
Re: Problem w uruchomieniu xm-a mkII 3.0 v6 24v po kolizji
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 20, 2012, 15:41:01 »
Włącznie, dziurawi nie mają nowsze V6, takie jak u Zbigniewa, 2.9 V6 ESJ9.

Offline Jędrzej Patelski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 727
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: 2oo
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Problem w uruchomieniu xm-a mkII 3.0 v6 24v po kolizji
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 20, 2012, 15:57:23 »
Cytuj

Marcin Markowski napisał:
Włącznie, dziurawi nie mają nowsze V6, takie jak u Zbigniewa, 2.9 V6 ESJ9.


ES9J4
http://tinyurl.com/xmpower
Ojciec: XM V6 12V [ZPJ] 96'
Brat: XM Break V6 24V [ES9J4] 97'
Był: XM V6 24V [ZPJ4] 96', XM 2.0 8V 93'

Offline Lewicki Krzysztof

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 6
  • Skąd: okolice wrocławia
  • Posiadany samochód: XM 3.0 v6 200km po lifcie
  • Miejscowość: okolice wrocławia
Re: Problem w uruchomieniu xm-a mkII 3.0 v6 24v po kolizji
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 20, 2012, 17:07:50 »
Przy okazji odkrycia diravi, odkryłem niepokojąco duże luzy na drązkach kierowniczych przy przekładni... w "normalnym" aucie są tzw. "jablka" i one się wyrabiają.. a jak to wygląda w Xmenie? jak droga jest naprawa?
Trudne, lecz piękne początki z XMenem :-)

Offline Marcin Markowski

  • Mistrz patelni złota wara
  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 3 520
  • Skąd: Wrocław | Czasami Skierniewice
  • Posiadany samochód: XM MKII, 1994, HA2, 3.0v6 12V - Azure Fury, Volvo V70 2003, 2.4 BiFuel CNG
  • Zainteresowania: Grafika komputerowa / Marketing / Volva
  • Miejscowość: Wrocław | Czasami Skierniewice
Re: Problem w uruchomieniu xm-a mkII 3.0 v6 24v po kolizji
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 20, 2012, 18:01:09 »
Ten typ tak ma. Luzy powinny być mniejsze na włączonym silniku i działającej hydraulice, w dodatku diravi to adaptacyjna bestia i dopasowuje się do  prędkości jazdy, na postoju możesz sobie kręcić i smęcić :)

Jakby Ci kiedyś zechciało się szukać maglownicy z diravi, to nowa kosztuje ok 30 000 zl w ASO :)

Offline Maciek Janowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 940
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Xm Exclusive 3.0 12v,97'.CX Prestige 2400IE,82'.CX 25 GTi TURBO,84'.C4 VTS 2.0 16v,05'.
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Problem w uruchomieniu xm-a mkII 3.0 v6 24v po kolizji
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 20, 2012, 21:08:19 »
Cytuj

Marcin Markowski napisał:
1- Luzy powinny być mniejsze na włączonym silniku i działającej hydraulice.

2- Jakby Ci kiedyś zechciało się szukać maglownicy z diravi, to nowa kosztuje ok 30 000 zl w ASO :)


ad1- na wlaczonym nie powinien miec luzow
ad2- 33 z kawalkiem i kosztowala bo juz nie ma

Offline Maciej Mielniczek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 240
  • Skąd: podkowa lesna
  • Posiadany samochód: citroen XM 2.1 td 92r HA1 XM 3.0 V6 12v 95r HA2 automat
  • Miejscowość: podkowa lesna
Re: Problem w uruchomieniu xm-a mkII 3.0 v6 24v po kolizji
« Odpowiedź #15 dnia: Luty 20, 2012, 22:01:43 »
Odkrywać to dopiero zaczniesz podczas użytkowania

I moja rada sprawdź dokładnie osłony drążków czy nie sa popękane albo sparciałe bo wystarczy ze dostanie sie trochę piachu i Diravi do roboty ja tak załatwiłem u siebie :/

Offline Marcin Markowski

  • Mistrz patelni złota wara
  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 3 520
  • Skąd: Wrocław | Czasami Skierniewice
  • Posiadany samochód: XM MKII, 1994, HA2, 3.0v6 12V - Azure Fury, Volvo V70 2003, 2.4 BiFuel CNG
  • Zainteresowania: Grafika komputerowa / Marketing / Volva
  • Miejscowość: Wrocław | Czasami Skierniewice
Re: Problem w uruchomieniu xm-a mkII 3.0 v6 24v po kolizji
« Odpowiedź #16 dnia: Luty 20, 2012, 22:42:33 »
Cytuj

Maciek Janowski napisał:
Cytuj

Marcin Markowski napisał:
1- Luzy powinny być mniejsze na włączonym silniku i działającej hydraulice.

2- Jakby Ci kiedyś zechciało się szukać maglownicy z diravi, to nowa kosztuje ok 30 000 zl w ASO :)


ad1- na wlaczonym nie powinien miec luzow
ad2- 33 z kawalkiem i kosztowala bo juz nie ma


Nie wiele się pomyliłem :) 3 tysie w tą, tamtą, co to dla nas XMiarzy...

Offline Lewicki Krzysztof

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 6
  • Skąd: okolice wrocławia
  • Posiadany samochód: XM 3.0 v6 200km po lifcie
  • Miejscowość: okolice wrocławia
Re: Problem w uruchomieniu xm-a mkII 3.0 v6 24v po kolizji
« Odpowiedź #17 dnia: Luty 20, 2012, 22:49:20 »
hehe:) osłonki są ok...ale na postoju luz na kierownicy jest jak w starym starze66 :D na włączonym silniku  nie sprawdzałem...jak zdobędę chłodnicę to posprawdzam wszystko..
Trudne, lecz piękne początki z XMenem :-)