Jeśli przeprowadził próbę olejową, w trakcie mierzenia kompresji, to ma prawo wykluczyć głowicę silnika. W skrócie polega to na zmierzeniu kompresji na sucho - zapisanie wyników a następnie wsztrzyknięcie do cylindrów odrobiny oleju silnikowego i ponowny pomiar kompresji - jeśli po drugim pomiarze ciśnienia dla 2 i 4 cylindra wzrosły, lub też nawet wyrównały się z ciśnieniami cylindrów 1 i 3 to jest odpowiedź - winne pierścienie bądź owalizacja tulei cylindra.
W mojej Xantii głowica była robiona - wyniki były podobne, ale różnice mniejsze - 12,1; 10; 10; 12,3 [bar]. Próba olejowa definitywnie wykluczyła dół silnika. Przy okazji wymiany rozrządu zleciłem mechanikowi zdjęcie głowicy i oddanie jej do regeneracji. Została profesjonalnie splanowana, sfrezowano gniazda zaworowe, wymieniono uszczelniacze zaworów. Po złożeniu do kupy - pomiar kompresji na sucho - 12,5; 12,4; 12,5; 12,5 [bar]
Pozdrawiam.