Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [mkI] Krótkie pytanie o siłownik.  (Przeczytany 1361 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Maciek Słowik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 634
  • Skąd: Ługwałd, 7km. od Olsztyna
  • Posiadany samochód: BX 14TGE 1,4 1990r. oraz C4 1,6b 2008r.
  • Miejscowość: Ługwałd, 7km. od Olsztyna
[mkI] Krótkie pytanie o siłownik.
« dnia: Marzec 24, 2012, 13:04:48 »
Panowie, jak głośno w Waszych bolidach pracują tylne siłowniki??
Dokładnie chodzi mi o to czy w położeniu "do jazdy" naciskając tył przy otwartym bagażniku, powinno być coś słychać? U mnie na prawym siłowniku słychać wyraźne tarcie. Mimo to siłownik na postoju pracuje prawidłowo, tył się ugina.

Pytam, bo prawdopodobnie znalazłem u siebie przyczynę twardego tyłu, a przytarty siłownik może być powodem. Zauważyłem pękniętą osłonę gumową siłownika

Czy da się to jakoś zreanimować/nasmarować jak w starszych modelach (na forum bx czytalem że trzeba wlać w siłownik nieco LHM (w moim przypadku LDS) i może pomóc). Czy w C5 taki zabieg jest możliwy??
Nasze Cytryny:
-C4 1,6 16V 2008
-BX 14TGE 1,4 1990
Oraz Cytryny rodziców:
-C1 1,0benz 2012
-DS4 Crossback 1,2 PT130 2017

Były:
-AX 1,1 Monpti mk1 1988
-C5 mk1 2,0 16V 2002

Offline Łukasz Całus

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 213
  • Posiadany samochód: PEUGEOT 508 II SW GT FE
Re: [mkI] Krótkie pytanie o siłownik.
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 24, 2012, 13:34:53 »
Da się zreanimowac,są od tego zestawy naprawcze(uszczelnienia),trochę roboty jest szczególnie jeśli masz zapieczoną zawleczkę,gumę też idzie dokupić.
ps.Czy jesteś pewien że te odgłosy to z siłownika,w/g mnie mało prawdopodobne,predzej bym stawiał na łożyska wahacza.

Offline Irek Bommersbach

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 029
  • Skąd: Sosnowiec
  • Posiadany samochód: C crosser 2010, 2.2hdi
  • Miejscowość: Sosnowiec
Re: [mkI] Krótkie pytanie o siłownik.
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 24, 2012, 13:42:53 »
Ja miałem podobne objawy - wymiana łożysk tylnej belki.

Offline Maciek Słowik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 634
  • Skąd: Ługwałd, 7km. od Olsztyna
  • Posiadany samochód: BX 14TGE 1,4 1990r. oraz C4 1,6b 2008r.
  • Miejscowość: Ługwałd, 7km. od Olsztyna
Re: [mkI] Krótkie pytanie o siłownik.
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 24, 2012, 13:59:08 »
No szczerze mówiąc stawialem na siłownik, dlatego że jak uciskam i pracuje siłownik to wtedy słychać tarcie. I to na pewno jest tarcie, nie skrzypienie.
Przy łożysku wahacza podobno skrzypi. Poza tym pęknięta guma na siłowniku, przez nią mogło nalecieć syfu i doprowadzić do przytarcia.

Tylko...siłownik nie cieknie, nie opuszcza się tył ani nic z podstawowych objawów zepsutych uszczelnień!

Ale to co piszecie o łożyskach wahaczy to też prawdopodobne bo w czasie pracy siłownika, czy inaczej podczas uginania tyłu pracuje też wahacz na łożysku??

Czyli coś mi się zaczyna rozjaśniać.
Nasze Cytryny:
-C4 1,6 16V 2008
-BX 14TGE 1,4 1990
Oraz Cytryny rodziców:
-C1 1,0benz 2012
-DS4 Crossback 1,2 PT130 2017

Były:
-AX 1,1 Monpti mk1 1988
-C5 mk1 2,0 16V 2002

Offline Łukasz Całus

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 213
  • Posiadany samochód: PEUGEOT 508 II SW GT FE
Re: [mkI] Krótkie pytanie o siłownik.
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 24, 2012, 17:48:59 »
Cytuj
Ale to co piszecie o łożyskach wahaczy to też prawdopodobne bo w czasie pracy siłownika, czy inaczej podczas uginania tyłu pracuje też wahacz na łożysku??


Tak pracuje po to on tam jest :)
Najprościej wejdź pod auto a druga osoba niech ci uciska tył na pewno usłyszysz gdzie skrzypi/trzeszczy ,jestem praktycznie 100% pewny że to łożyska wahacza ,doraźnie możesz wcisnąć tam trochę smaru lub spryskać WD40 lub jakimś innym środkiem smarującym na jakiś czas skrzypienie ustąpi,ale tak jak piszę TYLKO DORAŹNIE jeżdżąc tak wytłuczesz sobie bieżnie w wahaczu a wtedy i on bedzie do wymiany.
ps.Robota z łożyskami bardzo niewdzięczna,jeśli nie dysponujesz kanałem/najazdem lepiej odstaw auto do jakiegoś mechaniora i nie oszczędzaj tylko rób od razu obydwie strony(znam takich co płacili dwa razy za tęsamą robotę :)  )

Offline Maciek Słowik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 634
  • Skąd: Ługwałd, 7km. od Olsztyna
  • Posiadany samochód: BX 14TGE 1,4 1990r. oraz C4 1,6b 2008r.
  • Miejscowość: Ługwałd, 7km. od Olsztyna
Re: [mkI] Krótkie pytanie o siłownik.
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 24, 2012, 18:21:47 »
No jeżeli wyjdzie że to łożysko to na pewno zrobię dwie strony. Nie mam możliwości wejścia pod auto. W przyszłym tygodniu będę wymienial tłumik to z kanału posłucham.
Nasze Cytryny:
-C4 1,6 16V 2008
-BX 14TGE 1,4 1990
Oraz Cytryny rodziców:
-C1 1,0benz 2012
-DS4 Crossback 1,2 PT130 2017

Były:
-AX 1,1 Monpti mk1 1988
-C5 mk1 2,0 16V 2002