Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MkI] Przewód hydrauliczny  (Przeczytany 2390 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Radosław Szewczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 245
  • Skąd: Kalisz
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 3.0HDi AM6 2010r.
  • Miejscowość: Kalisz
[MkI] Przewód hydrauliczny
« dnia: Marzec 11, 2012, 19:01:34 »
Witam,

Który bezpiecznik dokładnie odpowiedzialny jest za pompę HA, w kasetce jest 8 typu maxi, ale nie wiem, który od pompy, a nie chcę podłączać aku i sprawdzać kolejnych, żeby pompy nie zatrzeć.

No i czy mogę przejechać kilka km bez zawieszenia czy szukać koniecznie lawety?

Pozdrawiam

Offline Maciek Słowik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 634
  • Skąd: Ługwałd, 7km. od Olsztyna
  • Posiadany samochód: BX 14TGE 1,4 1990r. oraz C4 1,6b 2008r.
  • Miejscowość: Ługwałd, 7km. od Olsztyna
Re: [MkI] Lokalizacja bezpiecznika od pompy HA
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 11, 2012, 19:29:54 »
Pierwszy od prawej jest od pompy. 40A powinien być pomarańczowy.
Nasze Cytryny:
-C4 1,6 16V 2008
-BX 14TGE 1,4 1990
Oraz Cytryny rodziców:
-C1 1,0benz 2012
-DS4 Crossback 1,2 PT130 2017

Były:
-AX 1,1 Monpti mk1 1988
-C5 mk1 2,0 16V 2002

Offline Radosław Szewczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 245
  • Skąd: Kalisz
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 3.0HDi AM6 2010r.
  • Miejscowość: Kalisz
Re: [MkI] Lokalizacja bezpiecznika od pompy HA
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 11, 2012, 21:22:42 »
Dzięki Maćku

Offline Radosław Szewczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 245
  • Skąd: Kalisz
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 3.0HDi AM6 2010r.
  • Miejscowość: Kalisz
Re: [MkI] Przetarty przewód hydrauliczny
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 13, 2012, 18:45:45 »
Żeby nie zakładać nowego tematu będę kontynuował tutaj.

W niedzielę rano jak chciałem jechać samochodem zauważyłem, że jest przechylony na jedna stroną. Otworzyłem, załączyła się pompa i zaczęła pompować olej, ale samochód wcale się nie podniósł i nie wyrównał, a po chwili pompa zaczęła hałasować, a pod samochodem plama od LDS'u. Już wiedziałem co może być grane.

Dziś mechanik, do którego odstawiłem samochód dał przewód hydrauliczny przetarty na zgięciu.

Najprawdopodobniej chodzi o przewód wychodzący z pompy na zdjęciu poniżej. Czy ktoś z forumowiczów potrafi go zidentyfikować (symbol, numer) i ewentualny koszt jego zakupu?

I tak przy okazji jeszcze ile LDS'u wchodzi do układu, przypuszczam, że nie wiele tam go zostało, to przy okazji wymienię cały w układzie.

Offline Maciek Słowik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 634
  • Skąd: Ługwałd, 7km. od Olsztyna
  • Posiadany samochód: BX 14TGE 1,4 1990r. oraz C4 1,6b 2008r.
  • Miejscowość: Ługwałd, 7km. od Olsztyna
Re: [MkI] Lokalizacja bezpiecznika od pompy HA
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 13, 2012, 22:09:33 »
LDSu chyba coś koło 6 litrów wchodzi na pusto, jak nie był zmieniany to warto to zrobić.

Przy okazji dzięki za rysuneczek przewodów.
Nasze Cytryny:
-C4 1,6 16V 2008
-BX 14TGE 1,4 1990
Oraz Cytryny rodziców:
-C1 1,0benz 2012
-DS4 Crossback 1,2 PT130 2017

Były:
-AX 1,1 Monpti mk1 1988
-C5 mk1 2,0 16V 2002

Offline Radosław Szewczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 245
  • Skąd: Kalisz
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 3.0HDi AM6 2010r.
  • Miejscowość: Kalisz
Re: [MkI] Przewód hydrauliczny
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 14, 2012, 21:13:25 »
Poszukałem w Service i znalazłem. To co wrzuciłem wcześniej to schemat dla HA 3+. Dla wersji HA 3 schemat załączony poniżej. Szukany przewód to 5270PY lub 5270RH zależnie od OPR i w najbliższym mi ASO wycenili go na 91zł. LDS i przewód zamówiony więc mam nadzieję, że na weekend wieloryb się podniesie :)

Offline Tomasz Kornak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 287
  • Skąd: Lębork
  • Posiadany samochód: Citroen C2
  • Zainteresowania: motoryzacja, fotografia, ogólno pojęte nowinki techniczne
  • Miejscowość: Lębork
Re: [MkI] Przewód hydrauliczny
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 15, 2012, 22:32:49 »
To ja nie zakładając nowego tematu mam pytanie.

w zeszłym tygodniu będąc na bad. technicznym cytryna - wszedłem pod spód... generalnie wszystko OK odziwo żadnych wycieków przy kołach lecz jedna rzecz mnie zmartwiła - diagnosta "wyniuchał" świeży płyn LDS hm.. nie wiem jak to opisać ale... na wysokości turbiny, tyle że pod autem jest pewien prześwit - diagnosta stwierdził "na oko", że wyciek pochodzi z pompy wspomagania...

Czytałem już o podobnym przypadku -że urządzenia, pompy to ostatnie rzeczy, które należy oskarżać o zepsucie - dlatego pytam: Czy Ja, jako laik, jestem w stanie dojść na kanale i sprawdzić czy przypadkiem któryś z przewodów nie puszcza ? - jeżeli nie, proszę o instrukcję jak i co zrobić. Pytam z wyprzedzeniem co bym potem się nie ździwił podczas "pseudo napraw"..

Dziękuję za odp. i pozdrawiam.
Pamiętaj kierowco!

"Gdy z tyłu jest siwo, do gara leci nie tylko paliwo"

--------------------------------------------------------------

Offline Maciej Tafliński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 268
  • Skąd: Toruń
  • Posiadany samochód: C5 2.0i 16V 2006 r.; C4 1.6i 16V 2005 r.
  • Miejscowość: Toruń
Re: [MkI] Przewód hydrauliczny
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 16, 2012, 07:59:19 »
Cytuj

Tomasz Kornak napisał:
(...)diagnosta "wyniuchał" świeży płyn LDS hm.. nie wiem jak to opisać ale... na wysokości turbiny, tyle że pod autem jest pewien prześwit - diagnosta stwierdził "na oko", że wyciek pochodzi z pompy wspomagania... (...)



Nie chciałbym wprowadzić w błąd bo nie wiem jak w MKI, ale w MKII na 100%  wspomaganie jest na innym układzie niż hydraulika zawieszenia. A i płyn jest tam inny (Total ATX).
Ale to w MKII, sprawdź czy masz osobny wlew na wspomaganie pod maską.

Offline Maciek Słowik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 634
  • Skąd: Ługwałd, 7km. od Olsztyna
  • Posiadany samochód: BX 14TGE 1,4 1990r. oraz C4 1,6b 2008r.
  • Miejscowość: Ługwałd, 7km. od Olsztyna
Re: [MkI] Przewód hydrauliczny
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 16, 2012, 09:17:47 »
W mkI wspomaganie chodzi na tym samym płynie co zawieszenie. Jest tylko osobna pompa wspomagania kierownicy, ale zbiornik LDSu jest ten sam dla wspomagania i zawieszenia.
Nasze Cytryny:
-C4 1,6 16V 2008
-BX 14TGE 1,4 1990
Oraz Cytryny rodziców:
-C1 1,0benz 2012
-DS4 Crossback 1,2 PT130 2017

Były:
-AX 1,1 Monpti mk1 1988
-C5 mk1 2,0 16V 2002

Offline Andrzej Szymończyk

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 67
  • Posiadany samochód: C5 Break(Mk1) 2.0 16V 2004r+LPG -KING, XsaraI 1.8 2000r+LPG-AG
Re: [MkI] Przewód hydrauliczny
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 16, 2012, 20:42:38 »
Jestem świeżym posiadaczem C5 MK1 i miałem od razu do remontu maglownice (400zł), bo wyciek był stosunkowo dobrze widoczny. Przy okazji remontu powycierałem z kolegą wszystkie przewody z układu hydraulicznego i po zamontowaniu magla trochę pojeździłem. Następnie, wjechałem na kanał i sprawdziłem czy wszędzie sucho. Niestety, znalazłem dwa przewody gumowe które są mokre (jeden z nich to widoczny na powyższym obrazku 5270RN) - pocą się. Planuje je wymienić w najbliższym czasie by mieć spokojną głowę Więc Tomaszu i ty możesz w ten sposób sprawdzić skąd sączy Ci się LDS. Powodzenia.

Offline Tomasz Kornak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 287
  • Skąd: Lębork
  • Posiadany samochód: Citroen C2
  • Zainteresowania: motoryzacja, fotografia, ogólno pojęte nowinki techniczne
  • Miejscowość: Lębork
Re: [MkI] Przewód hydrauliczny
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 17, 2012, 21:46:52 »
Dobrze, dziękuję za cenne rady i wskazówki.

Przy najbliższej okazji tj. wolnym czasie w ciągu dnia -  podjadę na kanał (na szczęście mam ogólno dostępny u mnie na osiedlu) i popatrzę...

Być może płyn sie po prostu sączy powolutku - bo nigdy nie zostawiłem nawet malutkiej plamki -nawet gdy pojazd stał kilka dni... być może zaczyna się sączyć gdy ruszam kołem kierownicy - kto wie..

Poza tym Andrzeju - opisałeś przewód, który występuje w zawieszeniu HA3+, ja natomiast mam zwykłe HA3...hm..


Poza tym kolejne pytanie - Jakie czynności muszę przeprowadzić w momencie gdy będę chciał ten przewód wymienić "na własną" rękę. Czasem lubie sam pogrzebać :-)

Czy muszę spuścić olej? Czy muszę opuścić autko max w dół?...

Ktoś coś wie na ten temat?
Pamiętaj kierowco!

"Gdy z tyłu jest siwo, do gara leci nie tylko paliwo"

--------------------------------------------------------------

Offline Andrzej Szymończyk

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 67
  • Posiadany samochód: C5 Break(Mk1) 2.0 16V 2004r+LPG -KING, XsaraI 1.8 2000r+LPG-AG
Re: [MkI] Przewód hydrauliczny
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 20, 2012, 18:47:46 »
Tak ja mam zawieszenie HA3+ i nie spuszczałem całkiem LDSu z układu. Tylko podniosłem C5 na maksa i wyjąłem magiel z kolegą. Straciłem w ten sposób ok.1l bo trochę wypłynęło z przewodów, a reszta to to co było w przekładni i pod jej osłoną. Wiejec LDSu nie wypływało bo trzymało podciśnienie w przewodach i zbiorniku. Natomiast w twoim przypadku, chyba trzeba by było zrobić odwrotnie, czyli dać na maksa na dół i w tedy odkręcać przewód-ale to są tylko moje przemyślenia:) Wiec jeśli nie chcesz być stratny na LDSie, to lepiej by było spuścić go całkiem do czystego pojemnika i w tedy wymienić przewód.

Offline Tomasz Kornak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 287
  • Skąd: Lębork
  • Posiadany samochód: Citroen C2
  • Zainteresowania: motoryzacja, fotografia, ogólno pojęte nowinki techniczne
  • Miejscowość: Lębork
Re: [MkI] Przewód hydrauliczny
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 20, 2012, 21:44:16 »
Mhm... ktoś wcześniej pisał, że do HA3 whcodzi 4 L LDS'u...

OK, niedługo się ubezpiecze w takie ilości i spróbuję coś podziałać.
Pamiętaj kierowco!

"Gdy z tyłu jest siwo, do gara leci nie tylko paliwo"

--------------------------------------------------------------