Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MKI]Wyłączenie HA - możliwe i jak to zrobić?  (Przeczytany 5432 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Irek Bommersbach

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 029
  • Skąd: Sosnowiec
  • Posiadany samochód: C crosser 2010, 2.2hdi
  • Miejscowość: Sosnowiec
Re: [MKI]Wyłączenie HA - możliwe i jak to zrobić?
« Odpowiedź #25 dnia: Marzec 19, 2012, 10:29:43 »
Dwa te same wątki w różnych tematach. Poza tym po co kolega tak kombinuje jak auto podobno wystawione na sprzedaż???

Offline Marek Chmielewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 417
  • Skąd: Wyszków
  • Posiadany samochód: C5 Tourer 2.0 16V
  • Miejscowość: Wyszków
Re: [MKI]Wyłączenie HA - możliwe i jak to zrobić?
« Odpowiedź #26 dnia: Marzec 19, 2012, 12:37:40 »
Ustawienie trybu swiatel dziennych nie odlacza czujnika zmierzchu a wrecz przeciwnie ... jak jest jasno zapalaja sie lampy glowne czyli w tym przypadku xenony i pozycyjne a oswietlenie deski nie dziala czyli wszystkie wyswietlacze pracuja tak jakby swiatla nie byly wlaczone z odpowiednio ustawiona jasnoscia. Nie dzialaja tez spryskiwacze lamp w tym trybie. Jak czujnik zmierzchu wykryje mrok przelacza automatycznie swiatla w tryb nocny uruchamiajac spryskiwacze i podswietlenie zegarow. Jak sie korzysta z automatycznych wycieraczek to przy ustawieniu swiatel dziennych tez nic sie w tym ukladzie nie zmienia.
Jak sprawdzic ze jest OK, ustawic w BSI swiatla dzienne i wjechac w tunel ... wtedy sie wszystko zaswieci a xenony na moment sie wylacza i wlacza ponownie ... ich uruchamianie dziala tylko w te strone, z powrotem z nocnych do dziennych juz nie ma spadku napiecia wiec nie "mrugaja".
Ot i cala filozofia swiatel i podswietlen :)

Offline Dariusz Żurawski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 080
  • Skąd: Oława
  • Posiadany samochód: C5 V6 BVM / C3 1.4
  • Zainteresowania: RC, foto, moto
  • Miejscowość: Oława
Re: [MKI]Wyłączenie HA - możliwe i jak to zrobić?
« Odpowiedź #27 dnia: Marzec 21, 2012, 11:34:42 »
Można przecież elektrycznie wypiąć kości z elektrozaworów co spowoduje permanentne wyłaczenie trybu sztywnego. Nie będzie jednak mozliwości jego włączenia przyciskiem i żeby komp nie walił błędami wypadałoby przypiąć do tych wtyczek jakieś obciążenie.
Żurek
GG #371288

Offline Jacek Anioł

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 723
  • Skąd: Bieruń/Katowice
  • Posiadany samochód: Lexus LS430,Audi S4 B5,C5 V6;Xsara VTS2.0;ZX Volcane;Xantia V6 Activa;Xantia TCT Activa;BX DKZ Kombi
  • Zainteresowania: fizyka
  • Miejscowość: Bieruń/Katowice
Re: [MKI]Wyłączenie HA - możliwe i jak to zrobić?
« Odpowiedź #28 dnia: Marzec 21, 2012, 18:11:49 »
Marku a czy u Ciebie także w dzień po zgaszeniu silnika i wyciągnięciu kluczyka włącza się oświetlenie kabiny? U mnie tak jest, więc wynikałoby z tego, że u mnie nie jest brany pod uwagę ten czujnik zmierzchu.

Dariuszu od razu chciałem tak zrobić, ale nie jest to proste i oczywiste.

Offline Dariusz Żurawski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 080
  • Skąd: Oława
  • Posiadany samochód: C5 V6 BVM / C3 1.4
  • Zainteresowania: RC, foto, moto
  • Miejscowość: Oława
Re: [MKI]Wyłączenie HA - możliwe i jak to zrobić?
« Odpowiedź #29 dnia: Marzec 21, 2012, 18:23:13 »
Cytuj

Jacek Anioł napisał:
Dariuszu od razu chciałem tak zrobić, ale nie jest to proste i oczywiste.


Samo odłączenie chyba jest proste. Wprawdzie nie próbowałem ich rozpinać ale dostęp jest bezproblemowy. Obciążenie wyjścia odpowiednią rezystancją też nie powinno sprawić problemu chyba że wiesz coś o czym ja nie wiem...
Żurek
GG #371288

Offline Mirosław Piechocki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 535
  • Skąd: Swiętochłowice
  • Posiadany samochód: miałem Cytrynki
  • Miejscowość: Swiętochłowice
Re: [MKI]Wyłączenie HA - możliwe i jak to zrobić?
« Odpowiedź #30 dnia: Marzec 21, 2012, 19:44:06 »
Cytuj

Jacek Anioł napisał:
Marku a czy u Ciebie także w dzień po zgaszeniu silnika i wyciągnięciu kluczyka włącza się oświetlenie kabiny? U mnie tak jest, więc wynikałoby z tego, że u mnie nie jest brany pod uwagę ten czujnik zmierzchu....

Czujnik zmierzch i automatyka świateł nie ma tu żadnego znaczenia. W załaczeniu wyciąg z instrukcji obsługi:

Offline Jacek Anioł

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 723
  • Skąd: Bieruń/Katowice
  • Posiadany samochód: Lexus LS430,Audi S4 B5,C5 V6;Xsara VTS2.0;ZX Volcane;Xantia V6 Activa;Xantia TCT Activa;BX DKZ Kombi
  • Zainteresowania: fizyka
  • Miejscowość: Bieruń/Katowice
Re: [MKI]Wyłączenie HA - możliwe i jak to zrobić?
« Odpowiedź #31 dnia: Marzec 21, 2012, 20:14:28 »
Dariuszu nie znam konkretów, ale podobno w Xantii nie da się oszukać rezystorem sterownika, nie wiem jak w C5 i osoba, która mówiła mi o tym, że w X nie jest to proste sugerowała, że w C5 też tak może być.

Szkoda, że czujnik zmierzchu nie jest wykorzystywany przez BSI rozsądnie do wszystkiego do czego mógłby się przydać. Ja osobiście nie potrzebuję oświetlenia kabiny w dzień, zdziwiłem się nawet mocno jak przypadkowo zobaczyłem, że się świeci.

Offline Krzysztof Szewczyk

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 95
  • Posiadany samochód: Citroen C5 II 2.0HDI SX
Re: [MKI]Wyłączenie HA - możliwe i jak to zrobić?
« Odpowiedź #32 dnia: Marzec 21, 2012, 22:07:28 »
Cytuj

Szkoda, że czujnik zmierzchu nie jest wykorzystywany przez BSI rozsądnie do wszystkiego do czego mógłby się przydać. Ja osobiście nie potrzebuję oświetlenia kabiny w dzień, zdziwiłem się nawet mocno jak przypadkowo zobaczyłem, że się świeci.


To akurat można wyłączyć środkowym przyciskiem przy górnych lampkach oświetlenia kabiny. Jeśli wciśniesz go w chwili, gdy wnętrze jest zapalone, automatyczne oświetlenie kabiny zostaje zdezaktywowane, tzn. nic się nie zapala ani przy otwieraniu drzwi, ani przy wyjmowaniu kluczyka ze stacyjki.

Offline Jacek Anioł

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 723
  • Skąd: Bieruń/Katowice
  • Posiadany samochód: Lexus LS430,Audi S4 B5,C5 V6;Xsara VTS2.0;ZX Volcane;Xantia V6 Activa;Xantia TCT Activa;BX DKZ Kombi
  • Zainteresowania: fizyka
  • Miejscowość: Bieruń/Katowice
Re: [MKI]Wyłączenie HA - możliwe i jak to zrobić?
« Odpowiedź #33 dnia: Marzec 21, 2012, 22:31:29 »
Krzysztofie ta funkcja automatycznego rozświetlania kabiny jest bardzo przydatna, ale w nocy. Chodzi o to, aby działała tylko w nocy, trudno sobie wyobrazić w dobie komputerów, żeby nie można tego zaprogramować automatycznie. Przecież w 2000 roku komputery były już powszechne, dlaczego nie zrobiono tego w fabryce, nie potrafię zrozumieć.

Offline Marek Chmielewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 417
  • Skąd: Wyszków
  • Posiadany samochód: C5 Tourer 2.0 16V
  • Miejscowość: Wyszków
Re: [MKI]Wyłączenie HA - możliwe i jak to zrobić?
« Odpowiedź #34 dnia: Marzec 21, 2012, 22:48:11 »
Jacku wybacz ... ale nabiera nieodpartego przekonania ze powinienes zatrudnic sie w dziale projektowym koncernu motoryzacyjnego i stworzyc auto idealne ... wybacz ale mam gdzies ze oswietlenie wnetrza uruchamia sie takze w dzien po otwarciu drzwi lub wyjeciu kluczyka, szkoda mi tez energii na rozwazania czy mozna cos zrobic lepiej czy gorzej ... przyjmuje dobytek inwentarza i calkiem mi z tym dobrze bylo przez 6 lat posiadania Mk1 ktora od 2 lat sluzy juz innemu wlascicielowi a ja poruszam sie kolejnym modelem.
Nie bierz tego do siebie ale ... szukasz przyslowiowej dziury w calym ... oswietlenie zle, zawieszenie zbyt sztywne ... jezdzilem cx, bx, xantia, c6 i kolejnymi c5 ... swiat sie zmienia, silniki maja wieksza moc, drogi wygladaja inaczej, natezenie ruchu jest inne, oczekiwania tzw szerokiej rzeszy nabywcow tez sie zmieniaja wiec i auta ulegaja modyfikacjom takze w zakresie dostosowania zawieszenia do zmienionych warunkow jazdy i roznej niz 5, 10, 15, 20 lat temu dynamiki jazdy ... to sie nazywa postep bodajze.

Offline Jacek Anioł

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 723
  • Skąd: Bieruń/Katowice
  • Posiadany samochód: Lexus LS430,Audi S4 B5,C5 V6;Xsara VTS2.0;ZX Volcane;Xantia V6 Activa;Xantia TCT Activa;BX DKZ Kombi
  • Zainteresowania: fizyka
  • Miejscowość: Bieruń/Katowice
Re: [MKI]Wyłączenie HA - możliwe i jak to zrobić?
« Odpowiedź #35 dnia: Marzec 21, 2012, 23:35:57 »
wybaczam wszystko, być może masz rację z tym postępem, być może jestem naiwny, ale mam nadzieję, że inne marki inaczej rozumieją postęp. I wybieram się w podróż po innych markach, kto wie, być może wrócę do Citroena z podkulonym ogonem.

Tak czy inaczej nie przekonują mnie Twoje argumenty tłumaczące debilistyczny fakt oświetlenia wnętrza w dzień pojazdu wyposażonego w czujnik zmierzchu. Przepraszam, że mam odwagę krytykować, ale to zaprojektował debil. Jeżeli ja jestem jedynym, który dostrzega ten fakt, to istotnie powinienem zacząć projektować pojazdy.

Offline Mirosław Piechocki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 535
  • Skąd: Swiętochłowice
  • Posiadany samochód: miałem Cytrynki
  • Miejscowość: Swiętochłowice
Re: [MKI]Wyłączenie HA - możliwe i jak to zrobić?
« Odpowiedź #36 dnia: Marzec 22, 2012, 00:04:28 »
Nobody is perfect i nie znam samochodu, który będzie spełniał wszystkie wymgania wszystkich użytkowników. A co do lampek we wnętrzu. Znam co najmniej dwie marki w których w niektórych modelach w momencie naciśnięcia pilota do otwarcia drzwi zapalają się reflektory ksenonowe i to nawet wtedy gdy świeci słońce. Nie da się tego zmienić. I nie są to marki francuskie.

Offline Jacek Anioł

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 723
  • Skąd: Bieruń/Katowice
  • Posiadany samochód: Lexus LS430,Audi S4 B5,C5 V6;Xsara VTS2.0;ZX Volcane;Xantia V6 Activa;Xantia TCT Activa;BX DKZ Kombi
  • Zainteresowania: fizyka
  • Miejscowość: Bieruń/Katowice
Re: [MKI]Wyłączenie HA - możliwe i jak to zrobić?
« Odpowiedź #37 dnia: Marzec 22, 2012, 00:28:35 »
nie wydaje mi się, że to o czym piszę świadczyłoby o perfekcjonizmie. Pytanie czy w tych samochodach są czujniki zmierzchu? Być może mają rację Ci narzekacze, którzy twierdzą, że samochody są coraz bardziej tandetne.

Offline Mirosław Piechocki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 535
  • Skąd: Swiętochłowice
  • Posiadany samochód: miałem Cytrynki
  • Miejscowość: Swiętochłowice
Re: [MKI]Wyłączenie HA - możliwe i jak to zrobić?
« Odpowiedź #38 dnia: Marzec 22, 2012, 06:35:53 »
Cytuj

Jacek Anioł napisał:
 Pytanie czy w tych samochodach są czujniki zmierzchu? Być może mają rację Ci narzekacze, którzy twierdzą, że samochody są coraz bardziej tandetne.

Tak, sa. Zgadzam się, że im nowszy model tym bardziej tandetny. Nie wiem czy to wina ekologii czy innego czorta ale porównanie C5 MkIII z MkI nie wypada dla tego pierwszego korzystnie (IMHO oczywiście).

Offline Marek Chmielewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 417
  • Skąd: Wyszków
  • Posiadany samochód: C5 Tourer 2.0 16V
  • Miejscowość: Wyszków
Re: [MKI]Wyłączenie HA - możliwe i jak to zrobić?
« Odpowiedź #39 dnia: Marzec 22, 2012, 12:11:25 »
Mirku a co porownujesz? dizajn, wyposazenie, rodzaj materialow czy awaryjnosc? mialem od nowosci mk1 przez 240tys. km, mam od nowosci mk3 przez 95tys. km ... mam zatem pewien zakres porownawczy

Offline tomasz lala

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 632
  • Skąd: handlowy młyn - golub dobrzyń
  • Posiadany samochód: gs/ gsa/ bx19d/ br19rd/ bx19trd/ xantia2.0 8v/xantiaII 3.0 v6-activa / C5 1,8
  • Miejscowość: handlowy młyn - golub dobrzyń
Re: [MKI]Wyłączenie HA - możliwe i jak to zrobić?
« Odpowiedź #40 dnia: Marzec 22, 2012, 14:26:58 »
wracając do tematu proponowałbym emulacje sygnału  z czujnika prędkości auta wysyłaną do ecu zawieszenia po to aby widział że jedziemy poniżej 40km. to pozwoli na brak wyzwalania się trybu sport.

Offline Mirosław Piechocki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 535
  • Skąd: Swiętochłowice
  • Posiadany samochód: miałem Cytrynki
  • Miejscowość: Swiętochłowice
Re: [MKI]Wyłączenie HA - możliwe i jak to zrobić?
« Odpowiedź #41 dnia: Marzec 22, 2012, 19:24:40 »
Cytuj

Marek Chmielewski napisał:
Mirku a co porownujesz? dizajn, wyposazenie, rodzaj materialow czy awaryjnosc? mialem od nowosci mk1 przez 240tys. km, mam od nowosci mk3 przez 95tys. km ... mam zatem pewien zakres porownawczy

No to jestem trochę lepszy  :-)  Miałem C5 MkI i MkII a teraz mam MkIII. Moim zdaniem projekt MkIII nie zawiera w sobie tych dobrych cech (IMHO) które miały MkI  i MkII.

Offline Marek Chmielewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 417
  • Skąd: Wyszków
  • Posiadany samochód: C5 Tourer 2.0 16V
  • Miejscowość: Wyszków
Re: [MKI]Wyłączenie HA - możliwe i jak to zrobić?
« Odpowiedź #42 dnia: Marzec 22, 2012, 20:59:20 »
nie chodzi o licytowanie ... po prostu podaj te wedlug ciebie dobre cechy

Offline Jacek Anioł

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 723
  • Skąd: Bieruń/Katowice
  • Posiadany samochód: Lexus LS430,Audi S4 B5,C5 V6;Xsara VTS2.0;ZX Volcane;Xantia V6 Activa;Xantia TCT Activa;BX DKZ Kombi
  • Zainteresowania: fizyka
  • Miejscowość: Bieruń/Katowice
Re: [MKI]Wyłączenie HA - możliwe i jak to zrobić?
« Odpowiedź #43 dnia: Marzec 26, 2012, 07:32:53 »
Marek Chmielewski, chyba faktycznie powinien Citroen mnie zatrudnić w dziale projektowym.

Ponieważ nie mam haka pożyczyłem w ubiegły weekend Volvo V70 2000 AD od kumpla na wyprawę do D po motocykl.

Objechałem bezproblemowo 2100 km i dojeżdżając już wczoraj po południu do Katowic zauważyłem, że przyciemniły się same wyświetlacze. Pomyślałem, o co chodzi, przecież światła cały czas włączone.

Kumpel potwierdził, że oświetlenie wyświetlaczy ściemnia się automatycznie, z czujnika zmierzchu.

Ciekawe, że samochód mimo posiadania czujnika zmierzchu nie ma automatycznego włączania świateł.

Bardzo szybko pojawił się przykład, który pokazuje, że w działach projektowych innych marek pracują ludzie, dla których istotne jest to o czym napisałem.

Generalnie już nie będę z litości porównywał do V70 do C5.

Offline Marek Kaszycki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 134
  • Skąd: Skawina
  • Posiadany samochód: C5 MkII Break 2005 1.6 HDI SX
  • Miejscowość: Skawina
Re: [MKI]Wyłączenie HA - możliwe i jak to zrobić?
« Odpowiedź #44 dnia: Marzec 26, 2012, 10:46:52 »
Cytuj

Ciekawe, że samochód mimo posiadania czujnika zmierzchu nie ma automatycznego włączania świateł.

To po co ten czujnik? Jeśli tylko do ściemniania wyświetlacza, to naprawdę trudno mi doszukać się sensu jego montowania. Może jeszcze wyłącza światła wewnętrzne, progowe i odprowadzające, ale tu mam pytanie: jeśli czujnik się zepsuje, to albo mamy ciągle noc i owszem, światła się zapalają, ale wyświetlacz jest ciemny i nie ma go jak rozjaśnić, albo odwrotnie, nie dość że nie ma oświetlenia wnętrza, to jeszcze wyświetlacz wali prosto po oczach.
Chcesz innej nielogicznej funkcji w C5? Proszę bardzo. Przycisk "Dark" na konsoli radia w teorii wygasza wyświetlacz -- pierwszy krok to ściemnienie wyświetlacza. Ma to polegać na jego zaczernieniu. Problem w tym, że to nic nie daje, ciemniejszy jest tylko nominalnie, bo przez piksele i tak prześwituje podświetlenie.
Sensowne zastosowanie tej funkcji? Proszę bardzo -- jedno wciśnięcie przycisku Dark powoduje ściemnienie podświetlenia do zadanej wczesniej jasności (domyślnie minimalnej). Dwa wciśnięcia -- całkowite wygaszenie.
Dałoby się i zupełnie bez dodatkowych czujników, nie ma po co kombinować. Ale się nie da i trudno -- trzeba z tym żyć. Na szczęście Mk3 chyba to rozwiązał, bo ze zdjęć samochodu wynika, że wyświetlacz jest na Ledach, nie LCD.

Cytuj
Bardzo szybko pojawił się przykład, który pokazuje, że w działach projektowych innych marek pracują ludzie, dla których istotne jest to o czym napisałem.

Proszę bardzo, dział projektowy pewnej firmy (z litości nie powiem jakiej, ale łatwo wypatrzyć na drodze) uznał, że światła dzienne nie muszą się wyłączać po włączeniu świateł mijania. Przepisy przepisami, wszystkie samochody tej marki wyposażone w światła dzienne nie powinny być dopuszczone do ruchu, a są.
Te hiperjasne ledy w przednich reflektorach świecą całą dobę jednakową jasnością. Ponieważ światła dziemne dla widoczności celują w górę, nie w dół, po zmierzchu, gdy już jest ciemno, ale miasta z oszczędności nie włączają latarni, oślepiają bardziej, niż światła drogowe.

Offline Jacek Anioł

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 723
  • Skąd: Bieruń/Katowice
  • Posiadany samochód: Lexus LS430,Audi S4 B5,C5 V6;Xsara VTS2.0;ZX Volcane;Xantia V6 Activa;Xantia TCT Activa;BX DKZ Kombi
  • Zainteresowania: fizyka
  • Miejscowość: Bieruń/Katowice
Re: [MKI]Wyłączenie HA - możliwe i jak to zrobić?
« Odpowiedź #45 dnia: Marzec 26, 2012, 11:02:24 »
Marku nie wiem po co ten czujnik, wiem, że z automatu ściemnia się wyświetlacz.

To czy jakieśtam ledy zostały dopuszczone do ruchu jest kwestią tych, którzy wydali homologację na ten samochód i prawdopodobnie jakieś tam kryteria istnieją. Nie zmienia to faktu, że w PL jest ultrahisteria na światła mijania, jak jakiś małomajętny kierowca założy sobie xenon to ukamieniowaliby go, że niby oślepia i zabija. W USA światła są symetryczne i walą po oczach, tutaj jakieś hypermocne ledy, a w PL każdy fachowiec homologacyjny.

W Polandowni niestety ludzie bardziej innych obserwują niż na siebie spoglądają.

P.S. Generalnie w PL wszystko wszystkich oślepia histerycznie.

Offline Marek Kaszycki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 134
  • Skąd: Skawina
  • Posiadany samochód: C5 MkII Break 2005 1.6 HDI SX
  • Miejscowość: Skawina
Re: [MKI]Wyłączenie HA - możliwe i jak to zrobić?
« Odpowiedź #46 dnia: Marzec 26, 2012, 11:17:49 »
Jacku, możesz pisać co chcesz, ale tu nie ma nic do rzeczy homologacja. Przepisy mówią jasno, że po włączeniu świateł mijania światła dzienne mają być obowiązkowo wyłączone i ma nie być możliwości ich włączenia. Co więcej, w samochodach rejestrowanych po 31 grudnia 2009 roku światła dzienne muszą się wyłączać po włączeniu pozycyjnych.
Samochody tego producenta omijam szerokim łukiem, ale buractwo nimi jeżdżące albo świadomie zostawiają włączone światła dzienne dla ich wypaczonego gustu i poczucia estetyki, albo producent jawnie łamie unijne przepisy.

Jeśli chodzi o ledy, to zanim zaczniesz szydzić z określenia hiperjasne, to zapoznaj się z terminologią. Ledy świecą z jasnością zależną od ich mocy i procesu technologicznego. Kąt świecenia jest bardzo wąski dlatego wymagają soczewek i postrzegana jasność zależy od tego, jakie soczewki zostały zainstalowane. Ledy hiperjasne mają tak ukształtowane soczewki, iż w wąskim kącie świecą bardzo intensywnie i te właśnie ledy (pomijając kwestię barwy białej, itd.) są stosowane w światłach dziennych, dając maksymalną intensywność dla określonej powierzchni świecenia i mocy.