Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: co za licho....z tym samochodem...pytanie nie problem...  (Przeczytany 1661 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Arek Kasprzyk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 705
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C3 II 2012 1.4 HDI 70
  • Miejscowość: Warszawa
co za licho....z tym samochodem...pytanie nie problem...
« dnia: Kwiecień 25, 2012, 23:55:55 »
miał ktoś taki problem?
zdarzyło o mi się 3 razy raz zimą przy -15  i teraz, jak bardzo długo stoję w korku zapalają się trzy kreski (zimą nie zapaliła się) wentylator się załącza niby wszystko OK, zwykle posuwam się na 1 bez gazu (jak to w korku) ale kiedy korek się kończy i można się rozpędzić auto dostaje muła silnik kreci na ok 1500 obr i gaz do dechy z z rury czarna zasłona dymna
wtedy muszę delikatnie się rozpędzać i powoli samo przechodzi
 miał ktoś taki problem albo wie co to może być ?
nie chce mi się rozkrecać z pół auta bo bym doszedł do tego co to za mulenie
ale może ktoś z was przerabiał ten temat?


a jeszcze ciekawostka
piszę tu bo mi zamkneli temat
dziś padła mi pompa paliwa dziś 25 kwi 2012
kupiona 23 kwi 2011 a użytkowana od 26 kwi
dokładnie rok
(nawet dwa dni więcej aby mi nie przyszło do głowy żeby z  gwarancji skorzystać)
typ GSS465 tylko taką mieli w Zakopanem w wielką sobotę
dobrze że miałem Walbro na zapas w schowku to tylko 40 min spóźniłem się do pracy



pewnie znowu mi się oberwie ze kącik towarzyski z technicznego robię
ale obiecuję że jak rozwiąże problem to zmienię temat aby opisywał dokładnie problem

Offline Dariusz Kulewski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 431
  • Skąd: Police
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara Picasso 1.6 HDi '05, C-4 GP 1,6 HDi '10
  • Miejscowość: Police
Re: co za licho....z tym samochodem...pytanie nie problem...
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 26, 2012, 06:38:24 »
Cytuj

Arek Kasprzyk napisał:
miał ktoś taki problem?
zdarzyło o mi się 3 razy raz zimą przy -15  i teraz, jak bardzo długo stoję w korku zapalają się trzy kreski (zimą nie zapaliła się) wentylator się załącza niby wszystko OK, zwykle posuwam się na 1 bez gazu (jak to w korku) ale kiedy korek się kończy i można się rozpędzić auto dostaje muła silnik kreci na ok 1500 obr i gaz do dechy z z rury czarna zasłona dymna
wtedy muszę delikatnie się rozpędzać i powoli samo przechodzi
 miał ktoś taki problem albo wie co to może być ?
nie chce mi się rozkrecać z pół auta bo bym doszedł do tego co to za mulenie
ale może ktoś z was przerabiał ten temat?


a jeszcze ciekawostka
piszę tu bo mi zamkneli temat
dziś padła mi pompa paliwa dziś 25 kwi 2012
kupiona 23 kwi 2011 a użytkowana od 26 kwi
dokładnie rok
(nawet dwa dni więcej aby mi nie przyszło do głowy żeby z  gwarancji skorzystać)
typ GSS465 tylko taką mieli w Zakopanem w wielką sobotę
dobrze że miałem Walbro na zapas w schowku to tylko 40 min spóźniłem się do pracy



pewnie znowu mi się oberwie ze kącik towarzyski z technicznego robię
ale obiecuję że jak rozwiąże problem to zmienię temat aby opisywał dokładnie problem

Sprawdź wężyki podciśnienia które dochodzą do zaworu egr i sam zawór też może się zacianć stąd takie objawy.
Darek

Gachu

  • Gość
Re: co za licho....z tym samochodem...pytanie nie problem...
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 26, 2012, 16:28:12 »
na komputer i do sprawdzenia przepływomierz

jacekczewa1

  • Gość
Re: co za licho....z tym samochodem...pytanie nie problem...
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 26, 2012, 20:23:21 »
ja stawiam na zawieszanie sie egr-u lub problem w elektrozaworze egr-u

Offline Arek Kasprzyk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 705
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C3 II 2012 1.4 HDI 70
  • Miejscowość: Warszawa
Re: co za licho....z tym samochodem...pytanie nie problem...
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 27, 2012, 00:07:32 »
no na pewno nie EGR
choć podobne objawy

komputer ?
żadnych błędów lub zamrożonych ramek

przepływomierz ?
raczej dobry działa bez żadnych błędów

gdzieś kiedyś czytałem że jak sie przegrzewa silnik to komp zmniejsza dawkę paliwa (ale by nie kopcił na czarno)
bo to oznaka za dużej dawki paliwa a za mało powietrza
no i zimą by wtedy aż tak się nie przegrzał

może za ciepłe powietrze wlatuje i komp świruje ?
muszę przenieść wlot powietrza z pod maski
no i dlaczego tylko mój tak ma?

może jeszcze ktoś się odezwie co miał taki problem
jak nie jak znajdę czas dojdę do tego...

Gachu

  • Gość
Re: co za licho....z tym samochodem...pytanie nie problem...
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 27, 2012, 17:25:14 »
ja nie pisałem że przepływomierz jest padnięty tylko żebyś sprawdził dane jakie przekazuje do komputera, wlot powietrza niema tu nic do rzeczy, silnika na pewno się nie przegrzewa  

lub wtryski powoli siadają

Offline Arek Kasprzyk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 705
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C3 II 2012 1.4 HDI 70
  • Miejscowość: Warszawa
Re: co za licho....z tym samochodem...pytanie nie problem...
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 28, 2012, 23:44:26 »
Cytuj

Bogumił Salamon napisał:
ja nie pisałem że przepływomierz jest padnięty tylko żebyś sprawdził dane jakie przekazuje do komputera, wlot powietrza niema tu nic do rzeczy, silnika na pewno się nie przegrzewa  

lub wtryski powoli siadają


no wlot jak zasysa gorące powietrze to i czujnik temperatury w przepływomierzu podaje wyższa temp niż w otoczeniu a pod maska jak by nie było gorąco
 
a ten dowcip z padającymi wtryskami to widzę że kolega od wszystkowiedzacych mechaników kupił....


myślę że to wina któregoś czujnika temp i komp coś tworzy nie tak

jacekczewa1

  • Gość
Re: co za licho....z tym samochodem...pytanie nie problem...
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 29, 2012, 07:01:01 »
trzeba podejrzec temp jaką wskazuje czujnik na dolocie oraz temp jaka wskazuje czujnik temp. chlodzącego .... przepływomierz mozna podejrzec mozna odpiąc na próbę , ale nie jestem przekonany czy to własnie to, stawiam nadal na nie domykający się zawór egr-u

Offline Arek Kasprzyk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 705
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C3 II 2012 1.4 HDI 70
  • Miejscowość: Warszawa
Re: co za licho....z tym samochodem...pytanie nie problem...
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 01, 2012, 21:28:25 »
nie może to być zawór EGR tym bardziej w tej sytuacji,  jak jadę bez gazu w korku to zawór jest cały czas zamknięty otwiera się przy większych obrotach

przepływomierza tez nie odepnę bo nie nie jestem w stanie określić kiedy będzie korek na tyle długi
 
 sytuacja zdarzyła się 3 razy podczas stania w dużym korku w przeciągu pól roku
gdyby  to było częściej to można by było coś sugerować
ja co dzień robię 160-180 km jeżdząc do pracy i jest wszystko OK
przy spokojnej jeździe np w ostatniej trasie ok 1000 km spalanie średnie miałem 4.7
jeżdząc do pracy gdzie 30 %  to miasto wg kompa mam 5,8
takie tam wtryski czy inne cuda to raczej bajki auto śmiga cały czas

założyłem ten temat z zapytaniem czy ktoś miał taki objaw
i ale chyba to jednostkowa sytuacja u mnie
zdarza się na tyle rzadko że nawet nie będzie mi się chciało wyciągać fejsa aby sprawdzić  
przejadę ze 200-300 m i wszystko wróci do normy


można wywalić temat do kosza