Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Błędy, błędy [MK1]  (Przeczytany 1787 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Krzysztof Glowa

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 87
  • Skąd: Leics
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Expensive 2.2 HDi Auto
  • Miejscowość: Leics
Błędy, błędy [MK1]
« dnia: Maj 20, 2012, 21:20:03 »
Czy ktos zna odpowied magiczna jak te błędy pousuwać?
P0190 - sygnał ciśnienia oleju napędowego zwarcie od + lub przerwa
P1112 - ciśnienie paliwa mniejsze od wartosci zadanej
P0245 - ciśnienie turbo zbyt wysokie
P0235 - sygnał ciśnienia turbo zwarcie z + albo przerwany obwód albo wartość zbyt duża
P0402 - ilość powietrza mniejsza od wartosci zadanej
P0401 - ilość powietrza większa od wartości zadanej

Co jakis czas wyskakuje mi ASR/ESR fault i magiczny APF nastepnie auto przechodzi w tryb zamulający i pożerający olbrzymie ilosci paliwa 10-12l/100 w trasie = no problem!

Myślałem, że magiczny fap sie zapchał więc wyczyściłem i na kompie pokazuje różnice ciśnienia wylotowego = 0mbar

Pokazało się również sygnał minimalnego poziomu dodatku. Wchodząc we właściwości pokazuje "sygnał minimalnego poziomu dodatku nie został osiągnięty". Co mówi prawde a co kłamie?

Rownież magiczna pompka dodatku działa za kazdym zgaszeniem silnika jak już dopisałem w innym wątku.

Pozdrawiam.
Najbardziej wiarygodny test na określenie temperamentu - żółte światło na sygnalizatorze :o)

Marek_S

  • Gość
Re: Błędy, błędy [MK1]
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 20, 2012, 23:27:09 »
wiesz wszyscy myślą ze usuwa się błędy poprzez wykasowanie ich z komputera . Prawdopodobnie instalacja a potem odczytać czy nie ma informacji o nieprawidłowej pracy systemu.

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 898
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Re: Błędy, błędy [MK1]
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 21, 2012, 10:45:15 »
Rzeczywiście masz sporo namieszane. Na początek wykasuj te błędy i zobacz, które pojawią się z powrotem. Na fapie nie powinno być cisnienie 0 bo będzie wywalać błąd o uszkodzonym fapie. Przy 2000obr powinno byc ok. 10mbar a przy 3000 obr. ok. 20 mbar. Jesli sprawdzisz i bedzie 0 to albo masz dziurę w fapie albo uszkodzone rurki cisnienia lub czujnik różnicowy. Przeładowanie turbo to albo zacierające się sterowanie zmienną geometrią albo uszkodzone sterowanie (nieszczelne rurki, elektrozawór, brak podciśnienia). Odnośnie dodatku to najlepiej to sprawdzić ręcznie w zbiorniczku. Komunikat o niskim stanie czasami spowodowany jest uszkodzonym czujnikiem w zbiorniczku. Na początek to ogarnij plus błąd czujnika korka (wymień czujnik lub wstaw opornik). Jeśli nie masz pojęcia o elektryce/mechanice to lepiej udaj się do mechanika - zaoszczędzisz dużo czasu i niepotrzebnych wydatków jak coś uszkodzisz przez nieuwagę. Oczywiście gość musi ogarniać temat C5.

Offline Krzysztof Glowa

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 87
  • Skąd: Leics
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Expensive 2.2 HDi Auto
  • Miejscowość: Leics
Re: Błędy, błędy [MK1]
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 22, 2012, 03:24:54 »
Owe bledy zostaly wlasnie po skasowaniu. Aby oddac auto do mechanika musialbym najpierw zmienic auto na niemieckie. Wiec robie to co umiem sam i dlatego prosze o pomoc, gdyz wiedzy i pomyslow braknie. Dzisiaj jadac do pracy auto tak od siebie zgaslo. Rozrusznik krecil jak szalony a reakcji brak. Po okolo 2 minutach od wyjecia klucza ze stacyjki odpalilo bez najmniejszego problemu i przejechalem okolo 500m i to samo. Ale po drugim razie jak auto odpalilo nie pokazal sie apf etc. I kontynuowalem jazde jakby nic sie nie stalo?

Pozdrawiam
Najbardziej wiarygodny test na określenie temperamentu - żółte światło na sygnalizatorze :o)

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 898
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Re: Błędy, błędy [MK1]
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 22, 2012, 09:47:33 »
W 2.2 hdi częstym problemem jest usterka przekaźnika pompy w baku lub wypalone piny we wtyczce od BSM

Offline Krzysztof Glowa

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 87
  • Skąd: Leics
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Expensive 2.2 HDi Auto
  • Miejscowość: Leics
Re: Błędy, błędy [MK1]
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 13, 2012, 02:40:28 »
Dzieki za odpowiedz. Piny a wlasciwie jeden juz przerabialem. Moglbys mi powiedziec gdzie jest owy przekaznik i jak go sprawdzic?

Pozdrawiam
Najbardziej wiarygodny test na określenie temperamentu - żółte światło na sygnalizatorze :o)

Offline Ireneusz Jasiński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 135
  • Skąd: KOŁOBRZEG
  • Posiadany samochód: C5 MKII Exclusive 2.2 HDi 2004 ASB
  • Miejscowość: KOŁOBRZEG
Re: Błędy, błędy [MK1]
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 13, 2012, 14:37:54 »
Cytuj

Artur Juchniewicz napisał:
Rzeczywiście masz sporo namieszane. Na początek wykasuj te błędy i zobacz, które pojawią się z powrotem. Na fapie nie powinno być cisnienie 0 bo będzie wywalać błąd o uszkodzonym fapie. Przy 2000obr powinno byc ok. 10mbar a przy 3000 obr. ok. 20 mbar. Jesli sprawdzisz i bedzie 0 to albo masz dziurę w fapie albo uszkodzone rurki cisnienia lub czujnik różnicowy. Przeładowanie turbo to albo zacierające się sterowanie zmienną geometrią albo uszkodzone sterowanie (nieszczelne rurki, elektrozawór, brak podciśnienia). Odnośnie dodatku to najlepiej to sprawdzić ręcznie w zbiorniczku. Komunikat o niskim stanie czasami spowodowany jest uszkodzonym czujnikiem w zbiorniczku. Na początek to ogarnij plus błąd czujnika korka (wymień czujnik lub wstaw opornik). Jeśli nie masz pojęcia o elektryce/mechanice to lepiej udaj się do mechanika - zaoszczędzisz dużo czasu i niepotrzebnych wydatków jak coś uszkodzisz przez nieuwagę. Oczywiście gość musi ogarniać temat C5.


U mnie mam ciśnienie różnicowe FAP równe 0 mbar natomiast przy 2tys obrotów 6 mbar a przy 3tys 16 mbar. Ilość dodatku osadzonego w filtrze 139 g. Czy to znaczy że jest wszystko ok z moim filtrem ?
Są samochody i jest Citroen C5 :-)

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 898
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Re: Błędy, błędy [MK1]
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 13, 2012, 16:11:00 »
dodatku jest juz sporo w filtrze, ale cisnienie masz bardzo dobre. Byc może ktos płukał fapa i nie wykasował tego w lessi.

Offline Ireneusz Jasiński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 135
  • Skąd: KOŁOBRZEG
  • Posiadany samochód: C5 MKII Exclusive 2.2 HDi 2004 ASB
  • Miejscowość: KOŁOBRZEG
Re: Błędy, błędy [MK1]
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 13, 2012, 18:23:14 »
W leksji robiłem wymuszone wypalanie filtra a gdzie się i co kasuje ?
Są samochody i jest Citroen C5 :-)

Offline Ireneusz Jasiński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 135
  • Skąd: KOŁOBRZEG
  • Posiadany samochód: C5 MKII Exclusive 2.2 HDi 2004 ASB
  • Miejscowość: KOŁOBRZEG
Re: Błędy, błędy [MK1]
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 14, 2012, 18:56:01 »
up...
Są samochody i jest Citroen C5 :-)

Offline Krzysztof Glowa

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 87
  • Skąd: Leics
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Expensive 2.2 HDi Auto
  • Miejscowość: Leics
Re: Błędy, błędy [MK1]
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwiec 16, 2012, 18:31:11 »
Czy ktos mi moze powiedziec gdzie jest przekaznik od pompy paliwa?
Najbardziej wiarygodny test na określenie temperamentu - żółte światło na sygnalizatorze :o)