Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Nie działający tempomat  (Przeczytany 1310 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Krzesimir Dębski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 469
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: Citroen CX 25 TRD 2, XM 2.0 TCT
  • Miejscowość: Lublin
Nie działający tempomat
« dnia: Październik 10, 2012, 00:11:03 »
XM 2.1 z 1999 w automacie. Po wciśnięciu guzika tempomatu słychać tylko jakiś hałas dobiegający ze skrzyni biegów, ale nie ma żadnej reakcji i nie można ustawić zadanej prędkości. Czy to kwestia jakiejś regulacji, czy coś jest uszkodzone?

Offline Marek Gienc

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 216
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen XM
  • Zainteresowania: Elektronika
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Nie działający tempomat
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 10, 2012, 14:56:58 »
Pompa wtryskowa sterowana elektronicznie, czy mechanicznie? Jeśli mechanicznie- w lewym nadkolu pod akumulatorem jest elektryczna vakumpompa do silownika tempomatu- do sprawdzenia jak dziala. W przypadku pompy wtryskowej sterwanej elektroniką, tempomat nie ma żadnych części ruchomych, poza przyciskiem dzwigienka i wlacznikami pedału hamulca i selektora biegu skrzyni automatycznej.

Pzd
Marek
Jest XM, 2.1TD, US87, '96 automat exclusive - HA, klimatronik, tempomat, skóra - jest, co robić... :-)

Offline Krzesimir Dębski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 469
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: Citroen CX 25 TRD 2, XM 2.0 TCT
  • Miejscowość: Lublin
Re: Nie działający tempomat
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 10, 2012, 18:55:16 »
Pompa Lucas Epic. Czyli elektroniczna. Jaka może być przyczyna,że po włączeniu guzika tempomatu ze skrzyni biegów dochodzi metaliczny dzwięk jakby tarcia trybów, albo coś podobnego?

Offline Marek Gienc

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 216
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen XM
  • Zainteresowania: Elektronika
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Nie działający tempomat
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 11, 2012, 00:05:59 »
Nie potrafię logicznie wyjaśnić tej zagadki, zwłaszcza "na odległość". Sprawdź dokładnie, skąd pochodzi ten dźwięk.

Pzd
Marek
Jest XM, 2.1TD, US87, '96 automat exclusive - HA, klimatronik, tempomat, skóra - jest, co robić... :-)

Offline Roman Suchara

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 169
  • Skąd: Orzesze
  • Posiadany samochód: Xm 2.1td aut.exl.Xantia2hdi,C5
  • Zainteresowania: wino,po nim śpiew
  • Miejscowość: Orzesze
Re: Nie działający tempomat
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 12, 2012, 11:30:35 »
Nie ze skrzyni,bo 4HP18 nie ma nic wspólnego z tempomatem.Ten dźwięk to praca vacum pompy,która znajduje się ww lewym nadkolu.Musisz ją wyciągnąc i sprawdzić "na krótko"czy ma dość wydajne "ssanie".Najlepiej przepłukaś ją w ropie,a także  jej elektrozawór.W następnej kolejności do przejżenia przekaźnik przy lewej lampie,ten sam który pozwala na odpalanie silnika tylko w poz.P lub N.Drugi przekaźnik do sprawdzenia,to ten obok załączajęcego światła czyli przy prawej lampie.Dostaje on sygnał ze przełacznika w kabinie a zero z rozrusznika, przez ten przekaźnik przy lewej lampie.Dla pewności zprawdź też nakładkę hamulca,ponieważ przez nią również przepływa zasilanie na tempomat.Poprzez mocne naciskanie ta jojstyk pod kierownicą, tam też może dojśc do uszkodzenia (pęknięcia) kostki wewnąrz przełącznika.Swój robiłem ubiegłej zimy,więc nie wszystko mogę pamiętać,ale dodam że przy lewej lampie jest jeszcze wtyczka chyba cztero- pinowa która może być zasniedziała.,Możesz też otworzyć puszkę sterownika( aluminiowa w skrzynce komputerów) i obejżeć czy nie są wypalone ścieżki, lub inne elementy.
Pozdrawiam
Roman Suchara
Śp.Xm 2,1td 92 kombi
XM 2,1td 98r aut.exclusive
Xa2 hdi.99r excl.
,C5.

Offline Jacek Konopka

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 507
  • Skąd: katowice
  • Posiadany samochód: XM ES9J4/2000 C5 ES9J4S/2005
  • Zainteresowania: balet
  • Miejscowość: katowice
Re: Nie działający tempomat
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 13, 2012, 20:15:25 »
Jeśli masz faktycznie 4HP18, to cała "elektronika" w niej zawarta, odpowiada jedynie za wyświetlenie pozycji lewarka na tablicy przyrządów.
tempomat nie ma nic wspólnego z ze skrzynią.
Nic nie wiem o dieslu w XM, ale jeśli pedał gazu masz połączony tradycyjna linką z pompą wtryskową, to na pewno na pompie masz gumowy mieszek sprzężony z dźwignią. Do mieszka podpięty jest wężyk - idź za wężykiem znajdziesz pompkę podciśnieniową która to robi cały hałas :D
Moje XM-y TO NIE SKARBONKI ! - ze skarbonki czasem da się coś wyjąć .... skłamałem - sprzedałem XMa za 600zł, uprzednio opłacając OC za 500 :)