Nie ze skrzyni,bo 4HP18 nie ma nic wspólnego z tempomatem.Ten dźwięk to praca vacum pompy,która znajduje się ww lewym nadkolu.Musisz ją wyciągnąc i sprawdzić "na krótko"czy ma dość wydajne "ssanie".Najlepiej przepłukaś ją w ropie,a także jej elektrozawór.W następnej kolejności do przejżenia przekaźnik przy lewej lampie,ten sam który pozwala na odpalanie silnika tylko w poz.P lub N.Drugi przekaźnik do sprawdzenia,to ten obok załączajęcego światła czyli przy prawej lampie.Dostaje on sygnał ze przełacznika w kabinie a zero z rozrusznika, przez ten przekaźnik przy lewej lampie.Dla pewności zprawdź też nakładkę hamulca,ponieważ przez nią również przepływa zasilanie na tempomat.Poprzez mocne naciskanie ta jojstyk pod kierownicą, tam też może dojśc do uszkodzenia (pęknięcia) kostki wewnąrz przełącznika.Swój robiłem ubiegłej zimy,więc nie wszystko mogę pamiętać,ale dodam że przy lewej lampie jest jeszcze wtyczka chyba cztero- pinowa która może być zasniedziała.,Możesz też otworzyć puszkę sterownika( aluminiowa w skrzynce komputerów) i obejżeć czy nie są wypalone ścieżki, lub inne elementy.