Koledzy!
Mam problem -tak mi sie przynajmniej wydaje. Dzisiaj rano odpalałem stojacego na parkinku swojego pikusia 1,6 HDI FAP
na wyświetlaczu wyswietlił sie komunikat którego nie zdążyłem zpamietać /język niemiecki/ ale ostatnie słowo to było chyba defect.Komunikat szybko wygasł.Po powrocie z pracy/w trakcie jazdy zero komunikatów oraz uruchamianie po pracy również zero komunikatów. Wstąpiłem do kolegi i wspólnie podłaczyliśmy lexie w poszukiwaniu informacji dot. ew. komunikatu rannego na wyswietlaczu.W trakcie procedury sprawdzajacej globalnie pojawił się komunikat -usterka trwała usterka obiegu powietrza ,mierzona ilość powietrza większa od wartości zadanej.
Wartość zadana wydatku powietrza 235mg/raz
Zmierzony wydatek powietrza 388mg-394mg/raz w zalezności od wypiecia przewodu podcisnienia siłowniczka.
Występuje duża róznica w dodatku na wolnych obrotach 771obr
Sądzę ,że niczego nie pomyliłem.
Siłownik przestawiania kierownicy turbiny pracuje normalnie.
Czy któryś z kolegów spotkał się z takim problemikiem. Silnik pracuje normalnie posiada swoją moc. Nie zapala się kontrolka silnika.Proszę o podpowiedzi lub diagnozę zględnie sugestie.Pozdrawiam -Marek Dopiero raczkuję na forum jeżeli coś nie tak z mojej strony to wybaczcie.