Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Sprzęgło 2.0 HDI  (Przeczytany 3409 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Krzysztof Wierzchoń

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 83
  • Skąd: Gdańsk
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2.0 HDI 90KM 2005
  • Miejscowość: Gdańsk
Sprzęgło 2.0 HDI
« dnia: Kwiecień 24, 2013, 12:55:56 »
Witam Panowie. Przeszukałem ten dział i nie znalazłem odpowiedzi na mój problem.

Otóż z racji padnięcia łożyska oporowego chcę wymienić komplet sprzęgła.

Jestem laikiem w tej kwestii i tu moje pytanie, każde sprzęgło będzie ok dedykowane do 2.0 Hdi, czy są jakieś różnice jak to często bywa w autach.
Z informacji w necie wnioskuję że jest tylko jeden model sprzęgła do tego silnika, czy mam rację?

A piszę tu ponieważ w Gdańsku najtańszego luka znalazłem za 560 zł a na alledrogo te same sprzęgła są 200 zł taniej. To duża różnica.

Mój pikuś to jak wspomniałem 2.0 HDi z 2005 i czy to się nada:

http://allegro.pl/luk-sprzeglo-citroen-xsara-picasso-c4-c5-2-0-hdi-i3155368217.html

Offline Karol Chyla

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 936
  • Skąd: Połaniec
  • Posiadany samochód: Grand Scenic 2,0 16V LPG, była Xsara Picasso 2,0HDi 2002r.;
  • Miejscowość: Połaniec
Re: Sprzęgło 2.0 HDI
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 24, 2013, 17:00:14 »
Wszystkie maja średnicę tarczy 230 mm, oraz ważne jest tak zwane osadzenie, czyli ilość zębów na wałku.
Ja jestem ok 2 miesiecy po drugiej wymianie sprzęgła.
Wszystko co jest dostępne jest do danego modelu- ma pasować.
Są pewne różnice w zestawach- te same tarcze, te same parametry- inny numer, ale do danego modeli 2,0 HDI. Z tego co wiem bo drążyłem temat, różnica może być jedynie w łożysku oporowym- jakiś inny typ.