Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Zimno w kabinie  (Przeczytany 3390 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Marek Konopka

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 24
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara Picasso 1.8i 16V
Zimno w kabinie
« dnia: Luty 10, 2012, 02:06:39 »
Witam.
Do tej pory nie miałem kłopotów z ogrzewaniem wewnątrz XP.
Temperaturę miałem ustawioną na 19 stopni, a w autku było wystarczająco ciepło. Kiedy nadeszły duże mrozy coś nawaliło i teraz mam w kabinie ledwo ciepło, a i elektryczne wspomaganie w odmrażaniu przedniej szyby niewiele pomaga. Jeżdżę przez cały rok z ustawieniem nadmuchu "AUTO". Teraz próbowałem również ręcznie podkręcić dmuchawę na maxa, ale i to nie ogrzało powietrza. Ustawione mam teraz 25 stopni, ale jest dalej tak samo chłodno...
Znajomy zasugerował, że zapowietrzyła się nagrzewniczka, więc odpowietrzyłem jej przewód zasilający, po czym zauważyłem, że obydwa przewody (zasilanie i powrót są ciepłe) nie wpłynęło to jednak na zwiększenie temperatury wewnątrz...
Co jeszcze powinienem zrobić?

Offline Leszek Lampart

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 664
  • Skąd: Rudna Mała
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara Picaso SX 1,6 16V 12.2005
  • Zainteresowania: sport, motoryzacja
  • Miejscowość: Rudna Mała
Re: Zimno w kabinie
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 10, 2012, 11:14:53 »
Jeżeli obie rurki do nagrzewnicy są gorące tzn że jest obieg przez nagrzwnicę. Problem bedzie prawdopodobnie w głownej klapie sterującej przepływem powietrza przez nagrzewnicę. Mogła się zaciąć w pozycji takiej że powietrze omija nagrzewnicę. Na "zrób to sam " jest np taki wątek gdzie jest opis jak się dobrać do silniczka sterującego klapką.
Pozdrawiam! :-)  ;-)

Offline Marek Konopka

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 24
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara Picasso 1.8i 16V
Re: Zimno w kabinie
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 10, 2012, 23:51:27 »
Dodatkowe informacje:
-----------------------------

Dzisiaj rano sprawdzałem filtr kabinowy.
Nie jest idealnie czysty, ale jeszcze się nadaje (wg mnie) do użytku.
------------------------

Z obserwacji własnych:
- mam wrażenie, jakby przepływ powietrza od wentylatora nawiewu był gdzieś zablokowany po drodze do "kratek" nawiewowych...
- nawet, kiedy przełączę nawiew na maksymalne obroty, wówczas to powietrze nie dostaje się do kabiny (w takiej ilości tak jak do niedawna)
- nie pomaga kilkukrotne przełączanie temperatur w zakresie od 14 do 28 stopni i w drugą stronę.
--------------------------------------
Być może ważne informacje:
- kilka tygodni temu (kiedy jeszcze były dodatnie temperatury) czyściłem przewody wentylacyjne preparatem K2...

Cytuj

Leszek Lampart napisał:
(...)Problem będzie prawdopodobnie w głównej klapie sterującej przepływem powietrza przez nagrzewnicę. Mogła się zaciąć w pozycji takiej że powietrze omija nagrzewnicę. Na "zrób to sam " jest np taki wątek gdzie jest opis jak się dobrać do silniczka sterującego klapką.

- dziękuję za linka - z informacją o silniczku sterującym przepustnicą ciepłego i zimnego powietrza kierowanego do kabiny samochodu. Być może tu jest problem... Może tam coś się skropliło i zamarzło. (garaż mam nieogrzewany, a auto większość czasu jest na zewnątrz)

Żeby zabrać się na zewnątrz do rozkręcania mojej XP muszę poczekać na wyższą temperaturę... ale przynajmniej wiem od czego zacznę.
;-)

Offline Jacek Badura

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 538
  • Skąd: Ruda Śląska
  • Miejscowość: Ruda Śląska
Re: Zimno w kabinie
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 11, 2012, 20:18:00 »
Cytuj

Marek Konopka napisał:
Dodatkowe informacje:
-----------------------------

Dzisiaj rano sprawdzałem filtr kabinowy.
Nie jest idealnie czysty, ale jeszcze się nadaje (wg mnie) do użytku.
------------------------

Z obserwacji własnych:
- mam wrażenie, jakby przepływ powietrza od wentylatora nawiewu był gdzieś zablokowany po drodze do "kratek" nawiewowych...
- nawet, kiedy przełączę nawiew na maksymalne obroty, wówczas to powietrze nie dostaje się do kabiny (w takiej ilości tak jak do niedawna)
- nie pomaga kilkukrotne przełączanie temperatur w zakresie od 14 do 28 stopni i w drugą stronę.
--------------------------------------
Być może ważne informacje:
- kilka tygodni temu (kiedy jeszcze były dodatnie temperatury) czyściłem przewody wentylacyjne preparatem K2...
Cytuj

Leszek Lampart napisał:
(...)Problem będzie prawdopodobnie w głównej klapie sterującej przepływem powietrza przez nagrzewnicę. Mogła się zaciąć w pozycji takiej że powietrze omija nagrzewnicę. Na "zrób to sam " jest np taki wątek gdzie jest opis jak się dobrać do silniczka sterującego klapką.

- dziękuję za linka - z informacją o silniczku sterującym przepustnicą ciepłego i zimnego powietrza kierowanego do kabiny samochodu. Być może tu jest problem... Może tam coś się skropliło i zamarzło. (garaż mam nieogrzewany, a auto większość czasu jest na zewnątrz)

Żeby zabrać się na zewnątrz do rozkręcania mojej XP muszę poczekać na wyższą temperaturę... ale przynajmniej wiem od czego zacznę.
;-)


te preparaty lubią "sklejać" klapki przepustnic więc to może być jedna z przyczyn...
rodzinne toczydełka:
było C3 1.1

jest Xsara Picasso 1.6i 110 Sx
jest też C4 Picasso 2.0 HDi 150 exclusive

Offline Edward Głowa

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 60
  • Skąd: Chrzanów
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 1.8 16V '00 - bye, bye; Toyota Prius '04
  • Miejscowość: Chrzanów
Re: Zimno w kabinie
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 11, 2012, 23:12:15 »
Cytuj

Marek Konopka napisał:
... a i elektryczne wspomaganie w odmrażaniu przedniej szyby niewiele pomaga.


A co to za zwierze? Chyba nie mówisz o przycisku z symbolem przedniej szyby? To nie jest ogrzewanie elektryczne, takie rzeczy to w innym aucie na "F" :-)

  • Gość
Re: Zimno w kabinie
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 28, 2012, 14:55:39 »
u mnie słabe ogrzewanie kabiny było spowodowane padnięta pompą wody...w efekcie po pewnym czasie i w aucie było zimno i silnik się zaczął przegrzewać.

Offline Marek Konopka

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 24
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara Picasso 1.8i 16V
Re: Zimno w kabinie
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 16, 2013, 17:53:54 »
Witam wszystkich.
Powracam to tematu. Minął prawie rok, a problem z ogrzewaniem w mojej Cytrynce nadal nie został rozwiązany. Wczesną wiosną korzystając z podpowiedzi użytkowników Pikusi zdemontowałem osłony przy „nogach” przedniego pasażera. Zdemontowałem silniczek sterujący przepustnicą ciepłego/zimnego powietrza. Silniczek jest sprawny, a samą przepustnicą można było również „zasterować” przy użyciu palca. Tak więc problem nie wystąpił w tym miejscu.
Jeśli chodzi o pompę wodną, to z pewnością jest OK. Wiem, bo była wymieniona 2 lata temu łącznie z rozrządem.
Węże biegnące do nagrzewniczki nad pedałem gazu są ciepłe… więc nie wiem, gdzie jeszcze szukać i gdzie jest jakaś klapka, która mogła się skleić pod wpływem użytego preparatu do odświeżania wentylacji.

Mam 3 prośby:
1.   Czy ktoś może udostępnić jakiś schemat przewodów wentylacyjnych z naniesionymi wszelkimi klapkami, przepustnicami, zwieraczami itp.?
2.   Czy jest jakiś bezpieczny preparat (w postaci pianki lub inny), który po wpuszczeniu do przewodów wentylacyjnych oczyści je i odtłuści, tak, by możliwe było odklejenie tego, co się zakleiło?
3.   Co trzeba zdemontować (od czego zacząć), żeby dostać się do przewodów nawiewowych, które mają wyloty na desce rozdzielczej?
Z góry dziękuję za wszystkie życzliwe podpowiedzi.
:-)

Offline Andrzej Hrehorów

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 105
  • Skąd: Zgorzelec
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2,0 HDi 2005r.
  • Miejscowość: Zgorzelec
Re: Zimno w kabinie
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 23, 2013, 08:45:17 »
Cytuj
Węże biegnące do nagrzewniczki nad pedałem gazu są ciepłe…

A jak ma się temat termostatu ? Co z temp. całego silnika ? Węże po rozgrzaniu silnika muszą być gorące a nie tylko ciepłe . Jeżeli silnik łapie odpowiednią temperaturę to sprawdż różnicę temperatury na wejściu i wyjściu z nagrzewnicy (oczywiście ogrzewanie włączone na max.) Jeżeli nie wyczujesz różnicy temperatur między wej. a wyj.  to świadczy o braku przepływu przez nagrzewnice . Albo zatkana nagrzewnica lub węże doprowadzające albo pompa.
Zrób jeszcze test ogrzewania z wyjętym filtrem kabinowym , może zakleiłeś go tym wynalazkiem do czyszczenia układu .

wielkasowa

  • Gość
Re: Zimno w kabinie
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 16, 2013, 21:24:05 »
Witajcie
Przeglądałem forum i natknąłem się na opis problemu, który prawdopodobnie wystąpił u mnie. Nie zastanawiałem się nad tym, bo myślałem, że zima ma na to wpływ. A to jednak usterka.
Mój silnik nie nabiera temperatury, po 40 km jazdy do pracy wskaźnik temperatury wyświetla jedną działkę. Ogrzewanie sterowne ręcznie mam ustawione na max. Filtr kabinowy wymieniałem niedawno, nie miało to wpływu na działanie. Pompa przepracowała 20 tys. km.
Co radzicie sprawdzić, zanim zapłacę komuś za robociznę?

Offline Leszek Lampart

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 664
  • Skąd: Rudna Mała
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara Picaso SX 1,6 16V 12.2005
  • Zainteresowania: sport, motoryzacja
  • Miejscowość: Rudna Mała
Re: Zimno w kabinie
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 17, 2013, 21:12:53 »
Cytuj

Piotr Orłowski napisał:
Witajcie
Przeglądałem forum i natknąłem się na opis problemu, który prawdopodobnie wystąpił u mnie. Nie zastanawiałem się nad tym, bo myślałem, że zima ma na to wpływ. A to jednak usterka.
Mój silnik nie nabiera temperatury, po 40 km jazdy do pracy wskaźnik temperatury wyświetla jedną działkę. Ogrzewanie sterowne ręcznie mam ustawione na max. Filtr kabinowy wymieniałem niedawno, nie miało to wpływu na działanie. Pompa przepracowała 20 tys. km.
Co radzicie sprawdzić, zanim zapłacę komuś za robociznę?

Termostat
Pozdrawiam! :-)  ;-)

wielkasowa

  • Gość
Re: Zimno w kabinie
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 19, 2013, 21:40:58 »
Termostat. Samowykonywalne pod domem?

Offline Dariusz Kulewski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 431
  • Skąd: Police
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara Picasso 1.6 HDi '05, C-4 GP 1,6 HDi '10
  • Miejscowość: Police
Re: Zimno w kabinie
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 19, 2013, 21:49:02 »
Może nagrzewnica zaszła kamieniem, sprawdź wszystki węże czy są ciepłe a zwłaszcza te co dochodzą do nagrzewnicy.
Darek

Offline antoni litwicki

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 35
  • Skąd: krakow
  • Posiadany samochód: xsarapicasso hdi1,6 110KM 2004
  • Miejscowość: krakow
Re: Zimno w kabinie
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 19, 2013, 22:05:24 »
Cytuj

Dariusz Kulewski napisał:
Może nagrzewnica zaszła kamieniem, sprawdź wszystki węże czy są ciepłe a zwłaszcza te co dochodzą do nagrzewnicy.


Co ma kamień do zbyt zimnego silnika?Efekt byłby dokładnie odwrotny gdyby układ chłodzenia był zakamieniony;ale to się już nie zdarza,kto dzisiaj jeździ na wodzie....Tylko termostat!Trzeba to szybko robić bo auto pali ile widzi...albo i więcej.

wielkasowa

  • Gość
Re: Zimno w kabinie
« Odpowiedź #13 dnia: Marzec 28, 2013, 12:20:10 »
Cytuj

Leszek Lampart napisał:
Cytuj

Piotr Orłowski napisał:
Witajcie
Przeglądałem forum i natknąłem się na opis problemu, który prawdopodobnie wystąpił u mnie. Nie zastanawiałem się nad tym, bo myślałem, że zima ma na to wpływ. A to jednak usterka.
Mój silnik nie nabiera temperatury, po 40 km jazdy do pracy wskaźnik temperatury wyświetla jedną działkę. Ogrzewanie sterowne ręcznie mam ustawione na max. Filtr kabinowy wymieniałem niedawno, nie miało to wpływu na działanie. Pompa przepracowała 20 tys. km.
Co radzicie sprawdzić, zanim zapłacę komuś za robociznę?

Termostat

Miałeś rację - termostat. Wymieniony i jest OK. Dzięki