Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Wymiana uszczelki podstawy filtra oleju 1.8  (Przeczytany 8398 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Kamil Mikołajczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 100
  • Skąd: Piotrkówek Duży
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 1.8 , Yaris 1.0
  • Miejscowość: Piotrkówek Duży
Wymiana uszczelki podstawy filtra oleju 1.8
« dnia: Luty 26, 2015, 16:06:58 »
Muszę wymienić uszczelkę podstawy filtra oleju bo zaczyna mi lać olej z tego miejsca. Po krótkim oglądaniu, wydaje mi się, że nie ma możliwości zrobić tego bez demontażu kolektora ssącego. Czy ktoś się już z tym mierzył ? Czy dobrze mi się wydaje ?

Offline Kamil Mikołajczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 100
  • Skąd: Piotrkówek Duży
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 1.8 , Yaris 1.0
  • Miejscowość: Piotrkówek Duży
Re: Wymiana uszczelki podstawy filtra oleju 1.8
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 02, 2015, 12:03:58 »
Trzeba odkręcać kolektor - tak dla potomnych.

Offline Piotr Nowak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 238
  • Skąd: Olkusz
  • Posiadany samochód: citroen xsara picasso 1,8 16V 115KM 2002r.
  • Zainteresowania: motoryzacja,
  • Miejscowość: Olkusz
Re: Wymiana uszczelki podstawy filtra oleju 1.8
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 03, 2015, 09:54:12 »
A czy mógłbyś opisać jakieś czynności trzeba wykonać any wymienić tę uszczelkę.U mnie również  poci się z pod tej uszczelki a chciałbym to zrobić samemu

Offline Artur Heise

  • MacGyver 24/7
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 7 215
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X3) 2.0i 16V '07
  • Zainteresowania: Citroeny, Peugeoty i wszystko co ciekawe.
  • Miejscowość: Wrocław
Re: Wymiana uszczelki podstawy filtra oleju 1.8
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 03, 2015, 18:46:51 »
W skrócie:
- odpinasz linkę przepustnicy, rury dolotowe, kable i wszystko inne przymocowane do kolektora
- odkręcasz kolektor
- spuszczasz olej
- odkręcasz podstawę filtra
- wymieniasz uszczelkę
- składasz.

:)
Pozdrowienia,
Artur Heise
Jest: Citroen C5 (X3) 2.0i 16V '07
Były: Peugeot 406 SW 1.8i 16V '02, Saxo 1.1i '02, Xantia 1.6i LPG '95, Twingo '97, AX 1.0 '91, ZX 1.4 '96, Xantia 1.8i 16V RHD '99, Oltcit 1.1 '91

Offline Piotr Nowak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 238
  • Skąd: Olkusz
  • Posiadany samochód: citroen xsara picasso 1,8 16V 115KM 2002r.
  • Zainteresowania: motoryzacja,
  • Miejscowość: Olkusz
Re: Wymiana uszczelki podstawy filtra oleju 1.8
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 09, 2015, 07:54:11 »
Ok.Dzięki,a czy przepustnice mam odkręcić od kolektora,czy wyjdzie razem z kolektorem.Pytam bo nie wiem jakie uszczelki mam kupić

Offline Kamil Mikołajczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 100
  • Skąd: Piotrkówek Duży
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 1.8 , Yaris 1.0
  • Miejscowość: Piotrkówek Duży
Re: Wymiana uszczelki podstawy filtra oleju 1.8
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 09, 2015, 14:41:49 »
Przepustnicę odkręcałem, ale nie trzeba tego robić. Ja zrobiłem to tak:
1. odpinasz akumulator,
2. wyciągasz obudowę filtra powietrza,
3. zdjąłem oba węże od chłodnicy (niezbędne do wyjęcia rozrusznika)
4. wyciągnąłem rozrusznik aby mieć więcej miejsca oraz i tak się zbierałem z jego przeglądnięciem
5. odpiąłem wszystkie kable i wężyki od kolektora
6.odkręciłem metalowy "wąż" od głowicy ten od podgrzewania przepustnicy jak sądzę :)
7. śruby kolektora ( samego kolektora nie wyjmowałem całkiem, tylko go odsuwałem na tyle aby mieć dostęp od dołu do podstawy) Jeszcze musiałem odkręcać u góry bagnet i jedną rurkę od wspomagania (tylko do wspornika) aby mieć więcej luzu
8. jeśli masz klimę to potem przeszkadza sprężarka, więc aby jej nie odkręcać trzeba jedną szpilkę z bloku wykręcić. (podstawa jest przykręcona na 3 śrubkach i 2 szpilkach)
Oryginalna uszczelka ok 20zł. Mi robota zajęła ok. 5-6 godzin spokojnego dłubania, robiłem to pierwszy raz.

Oleju nie spuszczałem , wystarczyło tylko uzupełnić, brakowało tylko tyle co w filtrze, no chyba że robota zbiega się z wymianą oleju.

Offline Piotr Nowak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 238
  • Skąd: Olkusz
  • Posiadany samochód: citroen xsara picasso 1,8 16V 115KM 2002r.
  • Zainteresowania: motoryzacja,
  • Miejscowość: Olkusz
Odp: Wymiana uszczelki podstawy filtra oleju 1.8
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 03, 2015, 14:11:50 »
Ok.wszystko ładnie,pięknie.Tylko jak widzę nigdzie nie można dostać tej uszczelki.Na allegro nie ma,w sklepach też nie ma,a w serwisie citroena nie sprzedadzą,tylko mówią że oni to naprawią.W sklepach internetowych też nie jest dostępna.Dlatego chciałbym się zapytać,gdzie taką uszczelkę mogę dostać?A chcę wymienić sobie ją sam.Pozdrawiam

Offline Rafal Banach

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 828
  • Posiadany samochód: Xantia kombi 2.0 HDI forte 2000r
Odp: Wymiana uszczelki podstawy filtra oleju 1.8
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 03, 2015, 17:28:00 »
mowimy o czyms takim jak na rysunku?
poszukaj po numerze czesci.

Offline Piotr Nowak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 238
  • Skąd: Olkusz
  • Posiadany samochód: citroen xsara picasso 1,8 16V 115KM 2002r.
  • Zainteresowania: motoryzacja,
  • Miejscowość: Olkusz
Odp: Wymiana uszczelki podstawy filtra oleju 1.8
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 03, 2015, 19:21:49 »
Tak chodzi mi o uszczelkę o numerze katalogowym 110437.Już dłuższy czas szukam jej i po opisie,i po numerze, i jej nigdzie nie ma.Autopartner,czy salko mają ją na swojej stronie,i ładnie widać zdjęcie i cenę,lecz na magazynie nie jest dostępna.Dlatego proszę o pomoc,gdzie można ją kupić?

Offline Rafal Banach

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 828
  • Posiadany samochód: Xantia kombi 2.0 HDI forte 2000r
Odp: Wymiana uszczelki podstawy filtra oleju 1.8
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 03, 2015, 20:18:39 »

Offline Piotr Nowak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 238
  • Skąd: Olkusz
  • Posiadany samochód: citroen xsara picasso 1,8 16V 115KM 2002r.
  • Zainteresowania: motoryzacja,
  • Miejscowość: Olkusz
Odp: Wymiana uszczelki podstawy filtra oleju 1.8
« Odpowiedź #10 dnia: Maj 06, 2015, 02:42:41 »
Ok.Dzięki,przeoczyłem to,zamówiłem uszczelkę kurier już jedzie.Będę wymieniał ją w przyszłym tygodniu,dam znać czy jest to łatwe,bo będę to robił pierwszy raz.Może jeszcze ktoś doda jakieś wskazówki,zanim się wezmę za wymianę.Pozdrawiam

Offline Piotr Nowak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 238
  • Skąd: Olkusz
  • Posiadany samochód: citroen xsara picasso 1,8 16V 115KM 2002r.
  • Zainteresowania: motoryzacja,
  • Miejscowość: Olkusz
Odp: Wymiana uszczelki podstawy filtra oleju 1.8
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpień 16, 2015, 20:15:15 »
Witam.Uszczelka wymieniona,a zrobiłem to tak.Najpierw odłączyłem akumulator,następnie odpiąłem i wyjąłem obudowę filtra powietrza,oraz osłonę przepustnicy,później dopiąłem  wszystkie przewody z przepustnicy,łącznie z linką gazu.Dalej odkręciłem listwę wtryskową,kolektor ssący,metalowy przewód który łączy kolektor z głowicą,filtr oleju(od razu wymieniłem sobie olej),i aby wyjąć obudowę filtra oleju odkręciłem czujnik na obudowie,i wtedy wychodzi obudowa.Montaż w odwrotnej kolejności.Nie jest to trudne ,robiłem  to pierwszy raz,a zajęło mi to dwie i pół godziny.Pozdrawiam

Offline Marek Lewiński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 19
  • Skąd: Piaseczno
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara Picasso 2002r. 1,8 16V B+G
  • Miejscowość: Piaseczno
Odp: Wymiana uszczelki podstawy filtra oleju 1.8
« Odpowiedź #12 dnia: Czerwiec 24, 2016, 17:13:28 »
Panowie też muszę wymienić tą uszczelkę ... mam tylko pytanie gdzie odłączyć ten metalowy przewód co idzie od silnika do kolektora, lepiej po stronie silnika czy od kolektora? mam jeszcze pytanie czy tą naprawę dam radę zrobić bez kanału ... jak popatrzyłem to gdybym wyją kolektor to do filtra będę miał dostęp ... czy się mylę?