Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MK I] Ciśnienie w głównej lini zasilającej siłowniki tył  (Przeczytany 1574 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Arkadiusz Kania

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 153
  • Skąd: Malbork
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Break 2.0 16v LPG 2001r. Citroen C5 Break 2.0HDI 107KM FAP 2002r.
  • Zainteresowania: Militaria, mechanika, elektryka, elektronika, historia
  • Miejscowość: Malbork
[MK I] Ciśnienie w głównej lini zasilającej siłowniki tył
« dnia: Czerwiec 15, 2013, 10:30:48 »
Panowie i niestety moją cytrynę dopadł pech. Pękł przewód hydrauliczny z tyłu ( ten spiralny co idzie do środkowej sfery). Pękł zaraz za zarobieniem. I mam do was pytanie panowie jakie panuje ciśnienie płynu płynącego od pompy? Bo mam 3 możliwości naprawy:
- dorobić miedziany przewód ( może wytrzyma)
- kupić oryginał
- albo ten przewód co mam zarobić ponownie
Wszystkie sugestie mile widziane :)

Offline Dariusz Gołębiowski

  • Sponsor
  • ***
  • Wiadomości: 2 041
  • Skąd: Włodawa
  • Posiadany samochód: Xantia 2.0 Hdi 2000r Millesime
  • Zainteresowania: citroeny.....
  • Miejscowość: Włodawa
Re: [MK I] Ciśnienie w głównej lini zasilającej siłowniki tył
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 15, 2013, 18:58:46 »
Możesz nawet używkę poszukać w dobrym stanie, chociaż nowy w ASO też nie będzie kolosalnie kosztował. Dorabiają i miedziane ale w tym wypadku zwoje spiralne - stal inaczej pracuje niż miedź więc raczej oryginał.
Nic nie umie.......
Ale coś umie z tymi cytrynkami...
WŁODAWA 600 665 608

Offline Arkadiusz Kania

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 153
  • Skąd: Malbork
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Break 2.0 16v LPG 2001r. Citroen C5 Break 2.0HDI 107KM FAP 2002r.
  • Zainteresowania: Militaria, mechanika, elektryka, elektronika, historia
  • Miejscowość: Malbork
Re: [MK I] Ciśnienie w głównej lini zasilającej siłowniki tył
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 15, 2013, 19:36:37 »
Z używanymi ciężko ale chyba kupię nowy a ten co mam zarobię i będzie na zapas:)

Offline Darek Kędra

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 359
  • Skąd: Chrzanów
  • Posiadany samochód: bx1.6,bx1.9,c5 mk1 2001 SX, mkIII 2009 2,2 hdi
  • Miejscowość: Chrzanów
Re: [MK I] Ciśnienie w głównej lini zasilającej siłowniki tył
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 15, 2013, 23:05:50 »
ja przerabiałem w moim poprzednim BX-ie cały tył na przewody miedziane bo oryginały już skorodowały. Wszyscy specjaliści odradzali, że nie wytrzyma. Wytrzymały i zrobiłem takie przeróbki w wielu już BX-ach.
jest tylko kwestia końcówek na przewodach bo miedziane są zupełnie inne. Ja poradziłem sobie dorabiając redukcje pomiędzy miedziane przewody a gniazda. Mam taką mozliwość  bo mam do dyspozycji obrabiarki do metali. Aktualnie rozważam przeróbkę tegoż właśnie centralnego przewodu do tyłu w mojej c5 bo też nie wygląda już dobrze a nie chciałbym niespodzianki w drodze. Pozdrawiam.

Offline Arkadiusz Kania

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 153
  • Skąd: Malbork
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Break 2.0 16v LPG 2001r. Citroen C5 Break 2.0HDI 107KM FAP 2002r.
  • Zainteresowania: Militaria, mechanika, elektryka, elektronika, historia
  • Miejscowość: Malbork
Re: [MK I] Ciśnienie w głównej lini zasilającej siłowniki tył
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 16, 2013, 10:59:21 »
U mnie wątpliwa jest wytrzymałość miedzi ze względu na stan drogi (bruk w kiepskim stanie) a wibracje mają spory wpływ na wytrzymałość metali także zobaczę co i jak. Ale dzięki za odzew :)

Offline Darek Kędra

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 359
  • Skąd: Chrzanów
  • Posiadany samochód: bx1.6,bx1.9,c5 mk1 2001 SX, mkIII 2009 2,2 hdi
  • Miejscowość: Chrzanów
Re: [MK I] Ciśnienie w głównej lini zasilającej siłowniki tył
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 16, 2013, 14:33:05 »
wytrzyma na 100% ale jak chcesz..... a spokój do konca zycia jest...swoją drogą ciekawe dlaczego fabrycznie nie montuje się w miedzi...czyżby po to by po jakimś czasie zarabiać krocie na oryginałach?

Offline Arkadiusz Kania

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 153
  • Skąd: Malbork
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Break 2.0 16v LPG 2001r. Citroen C5 Break 2.0HDI 107KM FAP 2002r.
  • Zainteresowania: Militaria, mechanika, elektryka, elektronika, historia
  • Miejscowość: Malbork
Re: [MK I] Ciśnienie w głównej lini zasilającej siłowniki tył
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 16, 2013, 14:39:10 »
Sam się zastanawiam, przecież przewód miedziany jest tańszy, chyba że tanio produkują stalowe a sprzedają drogo ;)

Offline Arek Marciński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 163
  • Skąd: Gdynia
  • Posiadany samochód: C5 2002 2.0 16V 100kW
  • Miejscowość: Gdynia
Re: [MK I] Ciśnienie w głównej lini zasilającej siłowniki tył
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 16, 2013, 14:53:33 »
Odpowiedź jest prosta - korozja elektrochemiczna. To samo zjawisko które trapi tylne zaciski hamulcowe w naszych wielorybkach.
Jony miedzi powodują przyspieszoną korozję stali. Zatem zastosowanie miedzianych przewodów ma wpływ na trwałość siłowników i pompy.

Offline Arkadiusz Kania

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 153
  • Skąd: Malbork
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Break 2.0 16v LPG 2001r. Citroen C5 Break 2.0HDI 107KM FAP 2002r.
  • Zainteresowania: Militaria, mechanika, elektryka, elektronika, historia
  • Miejscowość: Malbork
Re: [MK I] Ciśnienie w głównej lini zasilającej siłowniki tył
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 17, 2013, 08:33:59 »
A w instalacjach CO stosuje się przewody miedziane które łączy się z stalowym bojlerem i pompą także nie tu jest chyba pies pogrzebany :)

Offline Tomasz Omiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 279
  • Skąd: Polkowice
  • Posiadany samochód: C-elysee 1.6 Vti, Cactus 1.2 82KM
  • Miejscowość: Polkowice
Re: [MK I] Ciśnienie w głównej lini zasilającej siłowniki tył
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 17, 2013, 14:44:53 »
Trójnik do którego dochodzi ten przewód jest aluminiowy. Myślę, że nie będzie złotego środka.