Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Katalizator 2.0 16V  (Przeczytany 1786 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Andrzej Wiertelorz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 338
  • Skąd: Racibórz
  • Posiadany samochód: ZX 2.0i 16V
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Racibórz
Katalizator 2.0 16V
« dnia: Kwiecień 14, 2013, 17:45:49 »
Mam problemy z układem wydechowym, jako że tłumik środkowy i końcowy mam nowy to zostaje jedynie katalizator.

czy ten katalizator będzie odpowiedni??

http://webautoservice.pl/katalizator-PEUGEOT-306-2-5-20-10.html
jest ZX 2.0 16v - marzenia należy spełniać :)
był ZX 1.6i Aura - pozostał wrak

Offline Andrzej Wiertelorz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 338
  • Skąd: Racibórz
  • Posiadany samochód: ZX 2.0i 16V
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Racibórz
Re: Katalizator 2.0 16V
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 06, 2013, 07:11:29 »
Spostrzeżenia co do części katalogowych katalizatora i uszczelki:

Oryginalny kolektor posiada wyjście fi 71mm natomiast stożek w róże katalizatora zaczyna się od fi 85 mm. Wszyscy producenci mają błąd w oznaczeniu i podają uszczelkę np nr Bosal 256-781, która ma wymiary 66x79x14,5 mm i ni jak wejdzie na kolektor. Oczywiście sam katalizator też przyszedł zły z stożkiem 79mm :/

Zawsze pod górkę...
jest ZX 2.0 16v - marzenia należy spełniać :)
był ZX 1.6i Aura - pozostał wrak

Offline Mariusz Ilicki

  • Administrator Globalny
  • ******
  • Wiadomości: 1 942
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C4 GP 2.0 BlueHDi 14r., Pug 306 1.6 8v 00r., Xsara Picasso 1.8 16v 04r.
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Katalizator 2.0 16V
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 06, 2013, 10:34:39 »
U mnie jak składali wydech po rzeźbaxh jakie tam byłu za poprzedników to też złożył na cos nieoryginalnego. Czasem jak tak sie wsłucham to moze i cos słychac ale bez przesady :)

Offline Andrzej Wiertelorz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 338
  • Skąd: Racibórz
  • Posiadany samochód: ZX 2.0i 16V
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Racibórz
Re: Katalizator 2.0 16V
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 06, 2013, 12:30:56 »
jak słychać to jeszcze pół biedy, u mnie niestety że tak powiem je**e spalinami w środku i dlatego ten cały miszmasz z katalizatorem
jest ZX 2.0 16v - marzenia należy spełniać :)
był ZX 1.6i Aura - pozostał wrak

Offline Marcin Ilcewicz

  • Administrator Globalny
  • ******
  • Wiadomości: 4 086
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: ZX 16V
  • Miejscowość: Kraków
Re: Katalizator 2.0 16V
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 09, 2013, 00:43:00 »
Ja dobralem po rozmiarze uszczelke w jakims sklepie internetowym za pare zl. Oznaczona byla jako do Xantii, chyba 2,0.

Spaliny moga cofac sie gdy koncowka rury za malo wystaje za zderzak.
pozdrawiam,
mrc


obecnie: zx 2.0i 16v, berlingo multispace, peugeot 407
dawniej: zx 1.9d audace, zx 1.6i, zx 16v, xantia 1.8i, 2x xantia v6, 306 cabrio, 406 coupe, laguna 2

Offline Andrzej Wiertelorz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 338
  • Skąd: Racibórz
  • Posiadany samochód: ZX 2.0i 16V
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Racibórz
Re: Katalizator 2.0 16V
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 04, 2013, 06:19:38 »
No i mam 2 uszczelki, jedna która pasuje idealnie w rurę katalizatora, druga która wchodzi na kolektor wydechowy. Założyłem tą którą dało się nasunąć na kolektor wydechowy, ale na niej rura z katalizatora nie wchodzi całkiem na uszczelkę, do połowy ta uszczelka jest widoczna.

Czy macie tak samo?? Czy uszczelka powinna być całkowicie zasłonięta i rura katalizatora powinna się prawie że stykać z kolektorem??

Mi na wolnych obrotach jak zbliżę tam dłoń to przedmuchuje.
jest ZX 2.0 16v - marzenia należy spełniać :)
był ZX 1.6i Aura - pozostał wrak

  • Gość
Re: Katalizator 2.0 16V
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 04, 2013, 20:14:59 »
Cytuj

Andrzej Wiertelorz napisał:
No i mam 2 uszczelki, jedna która pasuje idealnie w rurę katalizatora, druga która wchodzi na kolektor wydechowy. Założyłem tą którą dało się nasunąć na kolektor wydechowy, ale na niej rura z katalizatora nie wchodzi całkiem na uszczelkę, do połowy ta uszczelka jest widoczna.

Czy macie tak samo?? Czy uszczelka powinna być całkowicie zasłonięta i rura katalizatora powinna się prawie że stykać z kolektorem??

Mi na wolnych obrotach jak zbliżę tam dłoń to przedmuchuje.


Nie może przedmuchiwać, albo zła uszczelka albo coś źle złożone. Musi być bardzo źle, skoro już na postoju dmucha.. to ma być szczelne w trakcie pracy (silnik się mocno wychyla, a rura katalizatora jest w tej samej pozycji). Po pewnym czasie gdy nie wymieniliśmy w pore tej uszczelki, to tak się rura kolektora wyrabia że oryginalna już nie uszczelnia - nawet nowa.
 
Koniecznie zwróć też uwagę na mocowanie rury kolektora do kolektora wydechowego. Powinno być na takich sprężynkach (zobacz oryginalny zestaw z ASO). Jak ktoś skręci to na sztywno to primo przedmuchuje, a po drugie primo to pęka kolektor wydechowy.