Pacjentka: Xsara II 1.6 16V z 2000 roku.
Zaczęło się od tego, że przy skręcaniu na postoju coś chrupało. Pierwsza myśl - łożysko na McPhersonie.
Koszt niewielki więc wymieniłem obie strony i dalej chrupie. Chrupie też podczas ruszania i przyspieszania na pierwszym biegu, słabiej na drugim, a na wyższych prędkościach to nic nie czuć ani nie słychać.
Gdy chrupie przy starcie to czuć na kierownicy drobne wibracje.
Wibracje te pojawiają się też podczas jazdy na wprost gdy wpadnie się w jakąś miękką dziurę, taką, że bujnie samochodem góra-dół (nie na boki).
Skoro łożyska McPhersonów wykluczam to co jeszcze pozostaje?
Czy uszkodzona przekładnia kierownicza daje takie objawy czy raczej będzie to przegub na półosi?
I pytanie nr 2: Jeśli przegub na półosi to czy w X2 1.6 16V wymienia się całe półosie jak w X1 1.4 8V czy same przeguby są wymienialne?
Wdzięczny będę za wszelkie sugestie i podpowiedzi
![Uśmiech :)](https://klubcytrynki.pl/forum/Smileys/akyhne/smiley.gif)