Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Powracający błąd P2192 - sterowanie ogrzewaniem tylnej sondy lambda  (Przeczytany 2131 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Jan Malecki

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 7
  • Skąd: Sosnowiec
  • Posiadany samochód: Saxo 1.1
  • Miejscowość: Sosnowiec
Witam,

mam XP II, (2006r.) 1.6 16v. Super auto, zjeździłem nim trasy od Stambułu po Trondheim :)

Do rzeczy:

Kilka miesięcy temu wymieniłem sprzęgło, całe.
Ponad rok temu zamontowałem instalację gazową Lovato do silników z wtryskiem. Trochę trzeba było ją regulować, ale działa ok.

Wszytko śmiga w porządku, ale może to ważna informacja.

Problem:
Jadąc ostatnio w dużym upale, 140 na A4 wyskoczył mi alert "engine fault" i moc auta spadła. Nie charczało, nie rzucało, po prostu było dużo słabsze. Po czasie dowiedziałem się, że ponoć XP tak ma gdy wchodzi na tryb awaryjny. Auto odstawiłem i po czasie pojechałem do serwisu aby sprawdzić błąd. Moc wróciła.

Serwis FeuVert w Katowicach poinformował mnie, że to tylko "błąd sporadyczny" oraz, że "gaz psuje auto",  a także, że "jakby sie coś działo to sprawdzimy co to było".

Przepiszę kilka informacji z raportu:
Multi-Diag
Wersja oprogramowania 28.10
Kontekst uszkodzenia: Sygnał stycznika sprzęgła
Kod błędu kalkulatora P0121
Obroty silnika 3694
temperatura cieczy 78
prędkość pojazdu 126
ciśnienie w kolektorze ssącym: 590
stan składu: stan systemu zasilania z przodu - Obieg zamknięty
stan składu: stan składu zasilania z tyłu -  odpowiedź nieznana

Kontekst Uszkodzenia: Sterowanie ogrzewaniem tylnej sondy lambda
Kod błędu kalkulatora: P2192

obroty silnika 3832
temperatura cieczy 81
prędkość pojazdu 131
ciśnienie w kolektorze ssącym 680
stan składu: stan systemu zasilania z przodu - Obieg zamknięty
stan składu: stan składu zasilania z tyłu -  odpowiedź nieznana



Błąd skasowano. Następnego dnia, znowu ledwie po chwili od przekroczenia 100km/h wyskoczył błąd i moc auta spadła ;/


Teraz moje pytania, choć będę wdzięczny za każdą informację: czy ktoś z Państwa wie co może być powodem wyskakiwania tego błędu? Co konkretnie zakład miałby sprawdzić, gdzie szukać? Ile może kosztować naprawa? Co naprawiać, a co wymieniać...?

Z góry wielkie dzięki!

fridayek81

  • Gość
Re: Powracający błąd P2192 - sterowanie ogrzewaniem tylnej sondy lambda
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 07, 2013, 23:35:06 »
Witaj ja miałem uszkodzoną drugą sondę lambda za katalizatorem jednak błąd wyskakiwał P0402, auto przechodziło w tryb awaryjny tylko ja nie czułem jakiegoś strasznie dużego spadku mocy, po wymianie sondy było już ok ale do czasu bo po 3 miesiącach błąd zaczął pojawiać się co jakiś czas i zauważyłem że było to tylko podczas jazdy w trasie ze stałą prędkością, jest to spowodowane tym, że sondy lambda "analizują" spaliny które przechodzą przez katalizator i gdy temp się nie zgadza to druga sonda zapisuje błąd i wyświetla, zakupiłem wiec
http://allegro.pl/mosiezny-emulator-katowy-sondy-lambda-hurt-i3385390156.html i teraz jeżdzę już czwarty dzień i kilka tras ze stałą prędk zrobiłem i narazie check a nie wyświetla. Oby już tak zostało z tym, że tak jak Ci pisałem mój błąd był trochę inny.
Auto też mam zagazowane.
Pozdrawiam i napisz jak rozwiążesz problem.

Offline Jan Malecki

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 7
  • Skąd: Sosnowiec
  • Posiadany samochód: Saxo 1.1
  • Miejscowość: Sosnowiec
Re: Powracający błąd P2192 - sterowanie ogrzewaniem tylnej sondy lambda
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 08, 2013, 10:25:27 »
Dziękuję za informację.

Jeżeli ktoś ma jeszcze jakieś pomysły, to będę wdzięczny za ich przesłanie.