Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Problem ze zlokalizowaniem przyczyny dławienia - Xsara II 1,6 16V  (Przeczytany 6919 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Mateusz Zamojski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 281
  • Skąd: CK
  • Posiadany samochód: Xsara II Break 2001r
  • Miejscowość: CK
Re: Problem ze zlokalizowaniem przyczyny dławienia - Xsara II 1,6 16V
« Odpowiedź #25 dnia: Grudzień 15, 2013, 17:50:56 »
Dzisiaj postanowiłem nagrać filmik jak auto chodzi, poniżej wstawiam linki do filmików:
Auto odpalone na PB, silnik zimny, widać że delikatnie falują obroty, po nagrzaniu falują mocniej
-  http://www.youtube.com/watch?v=1PDnImPeNLw
- http://www.youtube.com/watch?v=3ACw4eJOEag

Auto po przełączeniu na LPG (widać z jakim opóźnieniem reaguje auto na pedał gazu)
- http://www.youtube.com/watch?v=tV41Yw8e-bo
Na LPG słychać strzały z wydechu przy przegazowywaniu.
Może komuś coś te filmiki powiedzą a raczej zachowanie auta.
Co do ilości dymu z wydechu to uprzedzam pytanie, to nie uszczelka pod głowicą ;)

Offline Dariusz Sopiński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 339
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Xsara II 1.6 16V
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Problem ze zlokalizowaniem przyczyny dławienia - Xsara II 1,6 16V
« Odpowiedź #26 dnia: Grudzień 15, 2013, 20:52:05 »
mały offtop:

na wskaźniku oleju przy liczniku masz wszystkie pięc "kołeczek", czy to nie jest zbyt dużo oleju? wydaje mi się że one odzwierciedlają stan oleju w stosunku 1:1 czyli wszystkie pięc kropek oznacza maximum na bagnecie. prosze o potwierdzenie bądź zaprzeczenie mojegu wywodu.

temat: u mnie reakcja na gaz też jest opóźniona zwłaszcza widać to na postoju kiedy sielnik ma sie poderwać z obrotów jałowych. zostawiłem temat bo podobno ten typ tak ma. mam jednak nie dokońca szczelny wydech a wiem że ma to znaczenie dla silnika bo nieodpowiedni wylot spalin mimo wszystko zakłóca pracę sondy lambda, pomimo że jest ona przed dziurą.

U Ciebie jednak jest ona (rekcja na gaz) jakby troche bardziej widoczna mimo wszystko.

Offline Mateusz Zamojski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 281
  • Skąd: CK
  • Posiadany samochód: Xsara II Break 2001r
  • Miejscowość: CK
Re: Problem ze zlokalizowaniem przyczyny dławienia - Xsara II 1,6 16V
« Odpowiedź #27 dnia: Grudzień 15, 2013, 21:23:18 »
To jest normalny poziom oleju, gdyby te kropeczki były wszystkie i migały to wtedy znaczy że jest zbyt dużo oleju.

Offline Dariusz Sopiński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 339
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Xsara II 1.6 16V
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Problem ze zlokalizowaniem przyczyny dławienia - Xsara II 1,6 16V
« Odpowiedź #28 dnia: Grudzień 16, 2013, 09:33:32 »
chętnie pożyczyłbym Cię na podmiane swoją przestnice bo po przeczytaniu całego tematu współczuję trochę. Jedyne co mi przychodzi na myśl to lewe powietrze jeszcze gdzieś nie zlokalizowane (może właśnie na tej uszczelce między nim a kolektorem bo jest silikonowa i raczej nikt tego wcześniej nie wymieniał) albo rozkodowały się mapy wtryskow. A kiedykolwiek podłączałes samochód pod dedykowany program diagnostyczny? Nie ma bata żeby nie wywalilo błędu

Offline Mateusz Zamojski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 281
  • Skąd: CK
  • Posiadany samochód: Xsara II Break 2001r
  • Miejscowość: CK
Re: Problem ze zlokalizowaniem przyczyny dławienia - Xsara II 1,6 16V
« Odpowiedź #29 dnia: Grudzień 16, 2013, 11:39:33 »
Pod Lexie nigdy nie podłączałem auta, tylko pod zwykłe programy u mechanika.

Bylem u mechanika na diagnostyce, na początku wywaliło błąd czujnika temp silnika, skasowaliśmy błąd, i miałem zrobić parę km i wrócić do mechanika aby sprawdzić czy nie wyskoczy żaden błąd na nowo. Podczas powrotu do mechanika, auto zaczęło kuleć jakby jechało na 3 cylindrach. U mechanika podpięliśmy pod komp i wywaliło błąd wypadającego zapłonu na 4 cylindrze. Dodam że cewka i świece są nowe. Mechanik postanowił sprawdzić kompresje bo było podejrzenie że coś z tym cylindrem nie tak, lecz na każdym z cylindrów kompresja wynosi 13 bar.
Mechanik stwierdził że silnik zdrowy i że coś ta elektryka nie tak, i że może być uwalony komputer w aucie. Zaraz jadę do gościa który się zajmuje tego typu rzeczami i zobaczymy co powie.

Co najdziwniejsze jak wracałem do mechanika to tak jak pisałem auto jechało jak na 3 garach, a po zdjęciu cewki, wykręceniu świec, sprawdzeniu kompresji i złożeniu wszystkiego z powrotem, auto zaczęło znowu pracować na 4 garach. Więc o co chodzi?

Także zabawa z cytryną wciąż trwa, nie odpuszczę bo auto pochłonęło dużo nerwów i pieniędzy

Offline Dariusz Sopiński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 339
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Xsara II 1.6 16V
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Problem ze zlokalizowaniem przyczyny dławienia - Xsara II 1,6 16V
« Odpowiedź #30 dnia: Grudzień 16, 2013, 13:15:05 »
na zdrowy rozum przychodzi mi jedną teza. Cewka na na tym cylindrzę nie styka dobrze ze świecą i ta nie podaje iskry. Piszesz że po zdjęciu i założeniu ponownie cewki auto chodzi normalnie. Gdyby coś było nie tak z komputerem to nie naprawiło by się samo tylko dlatego że zdjąłes cewke i ją ponownie założyłes. To tak na pierwszy rzut oka po tym co napisałeś, ale skoro już jedziesz na sprawdzenie komputera to bardzo dobrze, zawsze coś się okaże.

Świece są wypalone jak należy czy ta 4rta czarnieje?

Offline Dariusz Sopiński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 339
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Xsara II 1.6 16V
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Problem ze zlokalizowaniem przyczyny dławienia - Xsara II 1,6 16V
« Odpowiedź #31 dnia: Grudzień 16, 2013, 13:18:58 »
a ta cewka to jakiej firmy? Może wypada ze świecy ale coś niedorobione jak jest marnej jakości

Offline Filip Presz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 622
  • Posiadany samochód: Xsara II, C4 II
Re: Problem ze zlokalizowaniem przyczyny dławienia - Xsara II 1,6 16V
« Odpowiedź #32 dnia: Grudzień 16, 2013, 13:19:14 »
Nie jedz do mechanika tylko do elektronika, który ma Lexię. Jak masz takie problemy i nie znasz nikogo kto ją ma to jedź do ASO, tam za około 120zł podepną ci auto i dokładnie sprawdzą, zwykłe odczytywacze błędów pokazują tylko podstawy.
Tracisz niepotrzebnie kase i czas.
Xsara II 1.6 16v 2004r.
Citroen C4 II 1.6 VTi 2014r.

Offline Mateusz Zamojski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 281
  • Skąd: CK
  • Posiadany samochód: Xsara II Break 2001r
  • Miejscowość: CK
Re: Problem ze zlokalizowaniem przyczyny dławienia - Xsara II 1,6 16V
« Odpowiedź #33 dnia: Grudzień 16, 2013, 14:11:03 »
Cytuj

Dariusz Sopiński napisał:
a ta cewka to jakiej firmy? Może wypada ze świecy ale coś niedorobione jak jest marnej jakości


Cewka zapłonowa BREMI nr kat.20183, mam dwie cewki starą i tą Bremi i na obu jest to samo.

Właśnie w tym problem że nie ma nikt lexii w okolicy, i chyba w końcu sam będę musiał ją zakupić.

Offline Dariusz Sopiński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 339
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Xsara II 1.6 16V
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Problem ze zlokalizowaniem przyczyny dławienia - Xsara II 1,6 16V
« Odpowiedź #34 dnia: Grudzień 16, 2013, 15:00:55 »
poszukaj na różnych forach citroena i peugeota ludzi z Twojej okolicy. Wbrew pozorom jest ich sporo.

Offline Maciej Węgrzyn

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 586
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0 16V Tourer Exclusive, SMax 2.0 TDCi
  • Miejscowość: Poznań
Re: Problem ze zlokalizowaniem przyczyny dławienia - Xsara II 1,6 16V
« Odpowiedź #35 dnia: Grudzień 16, 2013, 16:14:32 »
Cytuj

Mateusz Zamojski napisał:
[
Właśnie w tym problem że nie ma nikt lexii w okolicy, i chyba w końcu sam będę musiał ją zakupić.


Jeżeli jesteś z Kielc, to ja będę w Kielcach od 24 do 28 grudnia więc mogę wziąć interfejs i możemy spróbować się podpiąć.
były: BX 14 TGE '93, Xsara 1.4 SX '97, Xsara 2.0 VTS '97, C4 1.6 16V Exclusive '06, C5 MkII 2.0 16V Exclusive, C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive


Offline Mateusz Zamojski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 281
  • Skąd: CK
  • Posiadany samochód: Xsara II Break 2001r
  • Miejscowość: CK
Re: Problem ze zlokalizowaniem przyczyny dławienia - Xsara II 1,6 16V
« Odpowiedź #36 dnia: Grudzień 17, 2013, 18:32:18 »
Witam ponownie,
Wczoraj nastąpił przełom w sprawie, z racji na to że żaden mechanik nie potrafił pomóc i każdy rozkładał ręce bojąc się cokolwiek zrobić w aucie postanowiłem wziąć sprawy w swoje ręce i samemu pogrzebać w aucie. A więc wymieniłem cewkę zapłonową na poprzednią która była wcześniej w aucie bo jak to cudowni gazownicy stwierdzili była uszkodzona i dlatego dławiło autem. Po zmianie cewki na starą ku mojemu zdziwieniu okazało się że zapłon już nie wypada, silnik pracuje równo, nie szarpie silnikiem na jałowym. Idąc dalej moim tokiem myślenia postanowiłem zaopatrzyć się w używaną przepustnice do mojego auta (bo tak jak pisałem wcześniej podejrzewałem że coś mogło się z nią stać przy strzale) Wsiadłem w auto i pojechałem kupiłem używkę. Zanim ją zamontowałem przeczyściłem ją żeby lśniła w środku jak nówka. Po wyczyszczeniu zamontowałem w aucie, wszystko poskręcałem, no i chwila prawdy - odpalamy. Auto przestało dławić całkowicie! Co prawda jest odrobinę przymulone w dolnych partiach obrotów, ale to odrobinę. Auto normalnie jeździ, nie dławi, nie strzela w kolektor. Przegoni się go kilka razy, i wszystko się unormuje.

Także problem zażegnany. I pomyśleć że niby nowa cewka dobrej firmy (bremi) za bagatela 400zł była już na wstępie zepsuta, bo wychodzi na to że zapłon wypadał od początku jej użytkowania, a dławienie powstało z uszkodzenia przepustnicy które powstało przy strzale w kolektor. Nie wiem co w niej dokładnie siadło, ale wymiana poskutkowała usunięciem problemu. Także jeśli ktoś kiedyś będzie miał podobny problem, niech najpierw wymieni przepustnice na używkę, a nie idzie tak jak ja po nitce do kłębka wymieniając pół auta wraz z instalacją gazową.

Na dodatek podciągnąłem sobie linkę od pedału gazu bo lekki luz miała ;)

Także dziękuję wszystkim za pomocne i mniej pomocne rady :)

Maciej Węgrzyn - jestem spod Kielc i zawsze mogę wpaść do kielc, no można by podpiąć auto do Lexi żeby chociaż wykonać pełną diagnostykę auta żeby wiedzieć co z nim. Odezwę się do Ciebie koło 22 grudnia na PW to zgadamy się co i jak dokładniej.