Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: problemy z ES9J4  (Przeczytany 7659 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Re: problemy z ES9J4
« Odpowiedź #25 dnia: Lipiec 19, 2011, 23:06:32 »
Dodam że przewody chłodzenia nie są twarde.

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Re: problemy z ES9J4
« Odpowiedź #26 dnia: Lipiec 22, 2012, 22:27:23 »
Witam. Mam problem z jazdą na pb. Auto odpala normalnie , wkręca się na obroty i jeździ do odcienia normalnie na benzynie. Jak przejadę dystans większy niż jazda po mieście (ok 20km) i przełączając na pb auto nie chce przyspieszać. Wciśnięcie mocniej pedału gazu bardziej hamuje silnik jakby nie było paliwa do takiego stopnia że poźniej na wolnych obrotach ledwo co pracuje aż zgaśnie. Po odpaleniu auto znów wkręca się na obroty i jeździ normalnie i znów powtórka. Błędów żadnych nie zarejestrował komputer. Mechanik stwierdził że albo pompka się zawiesza, albo przekaźnik pompki przegrzewa i odcina paliwo. Czy wie ktoś gdzie znajdę i jak wygląda przekaźnik który zasila pompkę paliwa aby zawęzić krąg poszukiwanych? Filtr paliwa wymieniony. Ciśnienie na listwie wtryskowej jest różne i to mnie zastanawia czy aby coś takiego jak regulator ciśnienia nie sprawia problemów tylko nie wiem jak go sprawdzić. W trakcie jak auto jest zamulone na listwie jest ciśnienie 0,5-1,5 bara by za chwilę po zgaszeniu i odpaleniu silnika mieć 1,5-2,8bara. Z góry dziekuję za pomoc.

Offline Zbigniew Patelski

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 992
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: XM 2.1 TD 1995
  • Miejscowość: Warszawa
Re: problemy z ES9J4
« Odpowiedź #27 dnia: Lipiec 27, 2012, 22:27:35 »
Ręki nie dam sobie uciąć, ale wydaje mi się że w tym silniku do regulatora nie dochodzi żadne podciśnienie z kolektora, a więc ciśnienie na listwę powinien dawać stałe. Kolektor zwalałem rok temu i już zapomniałem jak to tam jest zrobione. Ciśnienie na listwie powinno być raczej bliżej tych 2,8 bar niż 0,5 bar.
ja: XM 2.1TD [XUD11ATE] BVA 95'
XM Break V6 24V [ES9J4] BVA 97' (trwa remont blach)
ojciec: XM V6 12V [ZPJ] BVM 96'

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Re: problemy z ES9J4
« Odpowiedź #28 dnia: Lipiec 27, 2012, 23:37:27 »
Na zdjęciach regulator wygląda jakby nie posiadał podcisnienia, ale dzisiaj znalazlem wychodzacy od niego wąż. Z lewej strony kolektora jest krucieć i tam jest połączony z regulatorem. Po rozłączeniu obroty wzrosły. Sprawdzalem czy tam pb nie ma bo to by oznaczalo uszodzenie regulatora ale wygląda wszystko dobrze. Jak na razie zmierzyłem prądy na pompie i jest powyżej 12V nawet wtedy kiedy auto się dusi. Ciśnienie po odpaleniu skacze na 3-3,5bara , podczas pracy na jałowym jest ok 2,8bara -nie wiem jaki błąd daje też ciśnieniomierz, ale ciśnienie ewidentnie spada po kilku minutach pracy silnika do nawet 0,8bara gdy auto zaczyna się dusić i nie chce się wkrecać na obroty. Jak się uda zmierze jeszcze wydajność pompy w przyszłym tygodniu i jeszcze raz zmianie filtr paliwa. Jak to nie pomoże to pompke i regulator.

Offline Sylwester Maciejczuk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 351
  • Skąd: Radzymin k.Warszawy
  • Posiadany samochód: Była Xantia 2.0 CT Activa 96 jest Xantia 1.8 16V 98
  • Zainteresowania: motoryzacja elektronika
  • Miejscowość: Radzymin k.Warszawy
Re: problemy z ES9J4
« Odpowiedź #29 dnia: Lipiec 28, 2012, 10:18:45 »
Witam .
Mateusz sprawdź  jak mówisz wydajność  pompy .
Na minutę powinno być minimum  1 litr .
 Ciśnienie powinno być  3 Bary  na listwie wtryskowej
 Jeśli wydatek będzie mniejszy  to może być filtr ,zapchany smok w pompie lub w skrajnym przypadku uszkodzona pompa .
 Sprawdź ciśnienie na wejściu do listwy wpinając się bezpośrednio
w przewód zasilający .Ciśnienie powinno dochodzić  do 6 Bar ,tak jest ustawiony  zawór bezpieczeństwa w pompie .
 Pozdrawiam .

Offline Zbigniew Patelski

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 992
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: XM 2.1 TD 1995
  • Miejscowość: Warszawa
Re: problemy z ES9J4
« Odpowiedź #30 dnia: Lipiec 29, 2012, 10:01:08 »
Ze względu na gazownię bardziej prawdopodobne wydaje się uszkodzenie pompy.
ja: XM 2.1TD [XUD11ATE] BVA 95'
XM Break V6 24V [ES9J4] BVA 97' (trwa remont blach)
ojciec: XM V6 12V [ZPJ] BVM 96'

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Re: problemy z ES9J4
« Odpowiedź #31 dnia: Lipiec 29, 2012, 11:42:06 »
Dzisiaj sprawdze jeszcze jedną rzecz co mi do głowy przyszła , ale obstawiam za zawieszającą się pompa albo syf zapychający filtr/smok i nie przepuszcza ciśnienia dalej.

Ma ktoś pomysł jak odkręcić ten dekielek żeby go nie połamać ? Dzisiaj próbowałem ją wytargać ale stawia opory. Uszczelkę wstawiać starą czy raczej nie wytrzyma ponownego montazu ? Na coś zwrócić szczególną uwagę, bo nie wyciągałem nigdy pompki paliwa i nie wiem czego się spodziewać. Pozdrawiam.

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Re: problemy z ES9J4
« Odpowiedź #32 dnia: Sierpień 03, 2012, 22:36:32 »
Dzisiaj wytargałem pompkę. Trochę brudu było, ale nie rozbierałem całej na części pierwsze bo czasu brakło także umylem sitko i uszczelkę która miała dużo brudu. Jak na razie 30km przejechałem i nie zdlawił się na benzynie ani razu. Wynikł za to inny problem, że ciśnienie w baku wywala mi benzyne przez uszczelkę pompki powrotem bo mam uszkodzony elektrozawór oparów paliwa. Czy ktoś posiada jakiś schemat skąd powinny iść przewody dające impuls na czujnik bo tam prąd w ogole się nie pojawia, a czujnik wymieniałem i jest sprawny.

Offline Sylwester Maciejczuk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 351
  • Skąd: Radzymin k.Warszawy
  • Posiadany samochód: Była Xantia 2.0 CT Activa 96 jest Xantia 1.8 16V 98
  • Zainteresowania: motoryzacja elektronika
  • Miejscowość: Radzymin k.Warszawy
Re: problemy z ES9J4
« Odpowiedź #33 dnia: Sierpień 05, 2012, 16:34:19 »
Witam .
 Zaworem steruje  ECU silnika .
 W baku  nie powinno być ciśnienia ,gdyż ma odpowietrzenie,może uszczelka jest źle ułożona i przepuszcza .

 Pozdrawiam .

Offline Wojtek Łuczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 503
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: Xm V6 12v 89r/ C6 2.7
  • Miejscowość: Pruszków
Re: problemy z ES9J4
« Odpowiedź #34 dnia: Sierpień 06, 2012, 01:18:41 »
Może podpowie Ci to coś…. W przypadku MKI zaworki zasilane są impulsowo, jeden pin idzie od strony ECU natomiast drugi pin jest zasilany z tego samego źródła co wtryski. Ja bym obstawiał raczej na nieprzylegającą uszczelkę. Odkręciłem tą [color=ff0000]****[/color]ną nakrętkę w Lagunie aby dobrać się do smoka w baku. I teraz co bym nie zrobił nie mogę dokręcić tej „obręczy” tak jak należy za każdym razem układa się nie do końca tak jak powinna i jest nieszczelność. Nie tankuje do pełna już od X czasu, muszę wyjąć bak bo przez dziurę pod siedzeniem nie wiele da się zrobić.

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Re: problemy z ES9J4
« Odpowiedź #35 dnia: Sierpień 06, 2012, 11:23:12 »
Uszczelkę dobrze zamontowałem bo sprawdzałem i normalnie ręką się nakręciła + przecinak i młotek na dokręcenie. Dodam że przy demontazu z krucca powrotnego leciało duuzo paliwa, a po odkręceniu korka wlewu przestało, czyli jak nic ciśnienie w zbiorniku wypycha PB powrotem. Elektrozawór powinien dostać impuls 90sek otwarte 60 sek zamkniete czy jakoś tak , tylko że jak sprawdzałem na kostce to prądu niet. Kable idą w pancerz z kilkoma innymi i ślad znika bez rozwalania czegokolwiek. Może ktoś dysponuje schematem na którym byłby opis tego pochłaniacza oparów paliwa ? po odkręceniu lekko korka wlewu paliwa i przejechaniu jakiejś trasy ciśnienia w zbiorniku nie ma. Także zostaje tak dopóki problemu nie rozwiążę. Pozdrawiam.

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Re: problemy z ES9J4
« Odpowiedź #36 dnia: Styczeń 13, 2014, 21:40:23 »
Powrócę do tematu w sprawie "elektrozaworu odpowietrzania kanistra". Znalazłem materiał serwisowy w którym zauważyłem, że ten elektrozawór ma dość duży wpływ na prawidłową pracę silnika na wolnych obrotach, odpalanie itp. Chciałbym mieć sprawny ten elektrozawór i w końcu móc zamknąć do końca korek wlewu paliwa. Czy pomógłby mi ktoś rozszyfrować ten schemat który znalazłem?
Pozdrawiam.

Offline Zbigniew Patelski

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 992
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: XM 2.1 TD 1995
  • Miejscowość: Warszawa
Re: problemy z ES9J4
« Odpowiedź #37 dnia: Styczeń 14, 2014, 00:23:38 »
A co tu jest do rozszyfrowywania?
ja: XM 2.1TD [XUD11ATE] BVA 95'
XM Break V6 24V [ES9J4] BVA 97' (trwa remont blach)
ojciec: XM V6 12V [ZPJ] BVM 96'

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Re: problemy z ES9J4
« Odpowiedź #38 dnia: Styczeń 14, 2014, 02:14:51 »
Nie dociera prąd do elektrozaworu oparów paliwa, a na tych zdjęciach jest opisane jak sprawdzić działanie sterowaniem elektrozaworu. Ze zdjęć wnioskuję, że z wtyczki 1304 (jeszcze nie wiem która to jest) z 6 pinu wychodzi prąd na elektrozawór, który jest oznaczony nr 1215. Wcześniej muszę polączyć 8 pin z 6 tak ?
Odłączając wtyczkę 1320 - czyli trzeba rozpiąć wtyczke główną kompa? Gdzie mam sprawdzić te 12V na 5 złączu? Na tej glównej wtyczce co rozłączyłem ? Bo nie widzę oznaczenia 55 V NR, a nie chcialbym czegoś spalić.
Nie znam się zbytnio na tym, a wolałbym to sam sprawdzić niż jechać do jakiegoś elektromechanika i słuchać narzekań jak to ciężko będzie w takim aucie to zrobić czyli inaczej mówiąc, zapłać 400% normalnej ceny, bo przecież to jest Citroen i ma hydraulikę więc jest mega skomplikowany.

Offline Zbigniew Patelski

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 992
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: XM 2.1 TD 1995
  • Miejscowość: Warszawa
Re: problemy z ES9J4
« Odpowiedź #39 dnia: Styczeń 15, 2014, 01:34:55 »
Cytuj

Mateusz Kaczorek napisał:

Nie znam się zbytnio na tym, a wolałbym to sam sprawdzić niż jechać do jakiegoś elektromechanika i słuchać narzekań jak to ciężko będzie w takim aucie to zrobić czyli inaczej mówiąc, zapłać 400% normalnej ceny, bo przecież to jest Citroen i ma hydraulikę więc jest mega skomplikowany.


Jak widzisz jest na tyle skomplikowany że masz z tym problemy  :evil:

Nie mam pojęcia gdzie znajduje się przekaźnik 1304. Widzę natomiast że przez niego dochodzi plus zasilania zaworka. Plus musi być na nim cały czas (gdy działa przekaźnik) i zacznij od sprawdzenia jego obecności we wtyczce zaworka. Najlepiej jakąś probówką z żarówką a nie samym miernikiem.

Żarówka pobiera pewną moc przez co pozwala wykryć opory i niekontakty. Miernik jako że ma pewnie ponad 1 MΩ oporu wejściowego - nie koniecznie.

Zaworek minus dostaje ze sterownika. Sterownik działa tak, że w odpowiednim momencie łączy pin 5 z masą. Nie wiem jak spowodować żeby na pewno załączył, dlatego ograniczyłbym się do sprawdzenia kabla od zaworka do sterownika. Najlepiej żarówką.

Wypada też upewnić się ze sam zaworek jest sprawny zanim rozgrzebiesz wiązki.
ja: XM 2.1TD [XUD11ATE] BVA 95'
XM Break V6 24V [ES9J4] BVA 97' (trwa remont blach)
ojciec: XM V6 12V [ZPJ] BVM 96'