Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: diesel kręcił 7 sekund  (Przeczytany 4702 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Bartek Konopka

  • Sponsor
  • **
  • Wiadomości: 634
  • Skąd: Częstochowa/Kraków
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara II HDI 2000r.
  • Miejscowość: Częstochowa/Kraków
Re: diesel kręcił 7 sekund
« Odpowiedź #25 dnia: Styczeń 31, 2014, 17:22:46 »
Cytuj
Mam wrażenie że to akumulator u ciebie 77Ah to zbyt duża pojemność dla twojego alternatora i jeśli codziennie robisz tylko krótkie trasy to zwyczajnie go niedoładowuje i tak dzień za dniem zmniejszasz jego sprawność. ( ale może się mylę ).


Poprzedni akumulator o zbliżonych parametrach ~ 75Ah wytrzymał 6 lat, jeszcze bardziej poprzedni znaczy się fabryczny, także wytrzymał 6 lat ~74Ah, póki co obecny jest trzecią baterią w tym aucie, ma półtora roku i szarpie jak Reksio szynkę:D więc mam nadzieje że jeszcze pochodzi ze 4-5 lat i myślę że będzie to czas jego "naturalnej śmierci"
Fakt faktem są ludzie którzy mówią że mają 8  letni akumulator i jeszcze im kręci, ale z drugiej strony są też ludzie którym akumulatory padają po 3 latach. Owszem dużo zależy na jakich trasach się poruszamy, jaki jest stan instalacji elektrycznej, alternatora i tak dalej, ale myślę że 6 lat na aku. jest to wynik zadowalający i przeciętny:)

Kiedy wyszukuje w wyszukiwarce Varty baterii do mojego auta to pokazuje kilka typów z czego jedna taka jak moja http://www.varta-automotive.pl/pl-pl/products/automotive/silver-dynamic/577-400-078

Offline Zbigniew Ogiński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 36
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Xantia II break 2.0 HDI exclusive 2000r, Evasion II 2.0 HDI Exclusive 2001r
  • Miejscowość: Warszawa
Re: diesel kręcił 7 sekund
« Odpowiedź #26 dnia: Styczeń 31, 2014, 23:25:18 »
jest taki bardzo fajny poradnik do testowania co jest nie "teges" - załączam jako plik ;)
Xantia II 2.0 HDI - full wypas / hydractive II / skóra / elektryka wszyskich szyb  w półautomacie / elektryczne podgrzewane lusterka / eletrycznie sterowany oryginalny szyberdach / czujnik deszczu / podgrzewane dysze spryskiwaczy / eletrycznie sterowan...

Offline Michał Citkowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 764
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: Opel Signum 1.9CDTi '08, Opel Corsa C 1.3CDTi '06
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lublin
Re: diesel kręcił 7 sekund
« Odpowiedź #27 dnia: Luty 01, 2014, 00:45:47 »
3 dni postoju, na dworze ok. -18*C.
Żadnego wcześniejszego grzania świec po kilka razy.
Po prostu wsiadam, przekręcam kluczyk i odpalam po zgaśnięciu lampki grzania świec.
 
Pali tak:

http://www.youtube.com/watch?v=iV128r995tQ

Przed regeneracją rozrusznika (mam rozrusznik mitsubishi) mogłem tylko pomarzyć o takim rozruchu przy takiej temp. i po tak długim nieodpalaniu
:::było: Saxo MkII 1.5 D, Xsara MkII 2.0 HDi, C5 mkI 2.0HDi
:::jest: Opel Signum 1.9 CDTi '08, Opel Corsa C 1.3CDTi '06

Offline Bartek Konopka

  • Sponsor
  • **
  • Wiadomości: 634
  • Skąd: Częstochowa/Kraków
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara II HDI 2000r.
  • Miejscowość: Częstochowa/Kraków
Re: diesel kręcił 7 sekund
« Odpowiedź #28 dnia: Luty 01, 2014, 10:23:32 »
nieźle :) mało płynu chłodzącego, czy uwalony czujnik?

Offline Michał Citkowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 764
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: Opel Signum 1.9CDTi '08, Opel Corsa C 1.3CDTi '06
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lublin
Re: diesel kręcił 7 sekund
« Odpowiedź #29 dnia: Luty 01, 2014, 10:41:18 »
mało płynu:P od razu pojechałem do marketu i kupiłem:)
Aczkolwiek w momencie gdy ruszyłem lampka zgasła i już się nie pokazała ale dla pewności dolałem trochę (wg. mnie poziom był ok).
:::było: Saxo MkII 1.5 D, Xsara MkII 2.0 HDi, C5 mkI 2.0HDi
:::jest: Opel Signum 1.9 CDTi '08, Opel Corsa C 1.3CDTi '06

Offline Włodzimierz Śmieszek

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 718
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Xsara II Break 2.0 HDI 90 KM
  • Zainteresowania: CapsLock
  • Miejscowość: Kraków
Re: diesel kręcił 7 sekund
« Odpowiedź #30 dnia: Luty 01, 2014, 13:26:04 »
Cytuj

Kajetan Czyż napisał:
Cytuj

Włodzimierz Śmieszek napisał:


Z tego co wiem, to świece są załączane przekaźnikiem, więc raczej grzeją zawsze tak samo (nie widzę zmiany w świeceniu tej dodatkowej lampki kontrolnej).


lampka kontrolna (nie wiem czy o tym samym mówimy) daje info dla kierowcy, że jeszcze ma czekać zanim zacznie kręcić rozrusznikiem.

a przekaźnik na podstawie temperatury(czy komputer daje znać do przekaźnika) decyduje czy grzać jeszcze świece czy nie ,

zapal oświetlenie w aucie w środku, przekręć kluczyk i grzej świece, światło powinno przygasnąć, potem będzie takie 'pyk' i lampka jak by na chwilę zamryga/rozjaśnieje - świece przestały grzać.


Kajetanie, napisałem DODATKOWEJ lampki, o której wcześniej pisałem, podłączonej bezpośrednio do świec.

Offline Kajetan Czyż

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 481
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Peugeot 2.0 SW BP+LPG
  • Miejscowość: Wrocław
Re: diesel kręcił 7 sekund
« Odpowiedź #31 dnia: Luty 04, 2014, 11:13:57 »
Cytuj

Włodzimierz Śmieszek napisał:


Kajetanie, napisałem DODATKOWEJ lampki, o której wcześniej pisałem, podłączonej bezpośrednio do świec.


a no to inna rozmowa , ja tam zawsze bazowałem na 'pyk' ale lampka to też dobry bajer.

Offline Dawid Kurzawa

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 92
  • Posiadany samochód: Peugeot 308 HDi
Re: diesel kręcił 7 sekund
« Odpowiedź #32 dnia: Luty 07, 2014, 11:02:55 »
Mój HDi jak postoi też ciężko pali  na mrozie. Orientuje się ktoś czy jest różnica w odpalaniu Bosch vs Siemens? Mam układ wtryskowy Siemensa bez elektrycznej pompki paliwa. Mam nowy akumulator, ale rozrusznik kręci mi wolniej niż u kolegi Michał Citkowski. Pompa ma ciężko nabić ciśnienie? Czy po prostu te typy tak mają? Jak go zgaszę chwilę po opaleniu, to pali na strzał bez grzania świec.